Advanced Search

Show simple item record

dc.contributor.authorBalkan, İdris
dc.contributor.authorBulgurcuoğlu, Ahmet Nusret
dc.date.accessioned2024-10-31T08:17:52Z
dc.date.available2024-10-31T08:17:52Z
dc.date.issued2023en_US
dc.identifier.citationBalkan, İ., & Bulgurcuoğlu, A. N. (2023). Rekreasyonel Spor Hizmeti Veren Tesislerde Hizmet Kalitesinin Değerlendirilmesi. Çanakkale Onsekiz Mart Üniversitesi Spor Bilimleri Dergisi, 6(1), 27-45.en_US
dc.identifier.issn2687-2080
dc.identifier.urihttps://dergipark.org.tr/tr/pub/comusbd/issue/76554/1255149
dc.identifier.urihttps://hdl.handle.net/20.500.12428/6654
dc.description.abstractAmaç: Araştırmanın amacı, bir spor ve rekreasyon işletmesinde hizmet kalitesi ve müşteri memnuniyetine ilişkin katılımcıların algı ve beklentilerini belirlemek ve bazı demografik özellikler arasındaki farkı ortaya çıkarmaktır. Yöntem: İstanbul ili Beşiktaş ilçesi Etiler bölgesinde bulunan Fit Corner Etiler spor ve rekreasyon merkezinde gerçekleştirilen bu çalışmada, veriler tarama yöntemi kullanılarak ölçekli olarak toplanmıştır. Araştırmada ilişkisel tarama modeli temel alınarak planlanmıştır. İşletmede devamlılık gösteren 108 kadın ve 78 erkek olmak üzere toplam 186 katılımcıdan oluşmaktadır. Hizmet kalitesine yönelik algılarını belirleyebilmek amacıyla Rekreasyonel Spor Hizmetleri Kalite Ölçeği (Köşker Demir ve Çimen, 2012). (The Scale of Service Quality in Recreational Sport: SSQRS) kullanılmıştır. Bulgular ve Sonuç: Yapılan değerlendirmelerde katılımcıların eğitim ve medeni durum ile hizmet kalitesi alt boyutları (Hizmet kalitesi, Program kalitesi, Etkileşim kalitesi, Çıktı kalitesi, Fiziksel çevre kalitesi) arasındaki farkların anlamlı olmadığı görülmüştür. Cinsiyet, kilo, boy ve egzersiz yaşlarında, hizmet kalitesi, program kalitesi ve etkileşim kalitesi değişkenleri arasında istatistiksel olarak anlamlı bir fark bulunmuştur.en_US
dc.description.abstractPurpose: The aim of the research is to determine the perceptions and expectations of the participants regarding service quality and customer satisfaction in a sports and recreation business and to reveal the difference between some demographic characteristics. Method: In this study, which was carried out at Fit Corner Etiler sports and recreation center located in Etiler district of Beşiktaş district of Istanbul, data were collected on a scaled basis using the scanning method. The research was planned based on the relational screening model. It consists of a total of 186 participants, 108 women and 78 men, who are permanent in the business. The Scale of Service Quality in Recreational Sport was used to determine their perceptions of service quality. Results and Conclusion: In the evaluations, it was seen that the differences between the education and marital status of the participants and the service quality sub-dimensions (Service quality, Program quality, Interaction quality, Output quality, Physical environment quality) were not significant. A statistically significant difference was found between the variables of gender, weight, height and exercise age, service quality, program quality and interaction quality.en_US
dc.language.isoturen_US
dc.publisherÇanakkale Onsekiz Mart Üniversitesien_US
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccessen_US
dc.subjectHizmet Kalitesien_US
dc.subjectSpor ve Rekreasyon Merkezien_US
dc.subjectDemografik Özellikleren_US
dc.subjectService qualityen_US
dc.subjectSports and recreation centeren_US
dc.subjectDemographic characteristicsen_US
dc.titleRekreasyonel Spor Hizmeti Veren Tesislerde Hizmet Kalitesinin Değerlendirilmesien_US
dc.title.alternativeThe Assessment of Service Quality In Facilities That Provide Recreational Sports Serviceen_US
dc.typearticleen_US
dc.relation.ispartofÇanakkale Onsekiz Mart Üniversitesi Spor Bilimleri Dergisien_US
dc.departmentSeçinizen_US
dc.identifier.volume6en_US
dc.identifier.issue1en_US
dc.identifier.startpage27en_US
dc.identifier.endpage45en_US
dc.relation.publicationcategoryMakale - Ulusal Hakemli Dergi - Başka Kurum Yazarıen_US


Files in this item

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record