Advanced Search

Show simple item record

dc.contributor.authorÇakit, İsmail
dc.contributor.authorKaradeniz, Şirin
dc.date.accessioned2024-10-22T11:04:13Z
dc.date.available2024-10-22T11:04:13Z
dc.date.issued2020en_US
dc.identifier.citationÇakıt, İ., & Karadeniz, Ş. (2020). Harmanlanmış Öğrenme Ortamlarının, Hentbolda Temel Becerilerin Gelişimine Etkisi. Çanakkale Onsekiz Mart Üniversitesi Spor Bilimleri Dergisi, 3(3), 34-52.en_US
dc.identifier.issn2687-2080
dc.identifier.urihttps://dergipark.org.tr/tr/pub/comusbd/issue/59247/819808
dc.identifier.urihttps://hdl.handle.net/20.500.12428/6616
dc.description.abstractAmaç: Bu araştırmanın amacı, ‘‘Harmanlanmış Öğrenme’’ ortamının öğrencilerin hentbol sporuna özgü, önceden belirlenmiş olan hentbol oyununun temel becerileri gelişimine etkisini incelemektir. Yöntem: Araştırma yarı deneysel desen ile Özel Bahçeşehir Anadolu Lisesi 16 erkek öğrencisi ve Bahçelievler Şehit Samet Kırbaş Endüstri Teknik ve Endüstri Meslek Lisesi 19 erkek öğrencisi ile hentbol takımında oynayan ortalama 6-7 aylık hentbol temel eğitimini başlangıç seviyesinde almış, toplam 35 öğrenci ile gerçekleştirilmiştir. Hem deney hem de kontrol grubuna hentbol temel beceri testleri ön test ve son test olarak uygulanmıştır. Deney grubuna ayrıca “Harmanlanmış Öğrenme Memnuniyet Ölçeği” ve “Oyun Performansı Değerlendirme Ölçeği” uygulanmıştır. Araştırmada elde edilen veriler, SPSS 21.0 programında betimsel istatistikler, gruplar arasındaki farkın belirlenmesinde Mann Whitney-U testi, ön test ve son test karşılaştırmalarında Wilcoxon testi ve değişkenler arası ilişkilerin betimlenmesinde ise korelasyon tekniği kullanılarak analiz edilmiştir. Bulgular: Araştırma sonuçlarına göre, deney grubunun, kontrol grubuna göre daha fazla gelişme gösterdiği, yapılan tüm hentbol beceri test bulgularında görülmüştür. Deney grubu lise öğrencilerinin hentbol becerileri oyun performansı yüzdelik ortalamasının iyi düzeyde olduğu belirlenmiştir. Ayrıca deney grubu öğrencilerinin harmanlanmış öğrenme ortamına ilişkin memnuniyet düzeylerinin yüksek olduğu da belirlenmiştir. Sonuç: Araştırmanın sonuçları; klasik spor eğitiminin, internet tabanlı, senkron yada asenkron olarak kullanılabilen web sayfaları Facebook, Youtube, Blog gibi çevrimiçi ortamlarla desteklenerek yapılan harmanlanmış eğitim çalışmalarıyla, sporcuların hentbol becerilerini geliştirmeye katkı sağladığını göstermektedir.en_US
dc.description.abstractPurpose: The purpose of this research is to examine the effect of the "Blended Learning" environment on the development of basic skills of handball game specific to handball sport of students. Method: The research has done quasi-experimental design, with 16 male students of Private Bahçeşehir Anatolian High School and 19 male students of Bahçelievler Şehit Samet Kırbaş Industrial Technical and Industrial Vocational High School with an average of 6-7 months basic handball training at the beginner level, and a total of 35 students. Handball basic skill tests were applied as pre-test and post-test to both experimental and control groups. "Blended Learning Satisfaction Scale" and "Game Performance Evaluation Scale" were also applied to the experimental group. The data obtained in the study were analyzed using descriptive statistics in the SPSS 21.0 program, the Mann Whitney-U test in determining the difference between the groups, the Wilcoxon test in the pre-test and post-test comparison, and the correlation technique in the description of the relationships between variables. Results: The research results show that the experimental group has more improvement than control group in terms of handball basic skills. The Handball game performance level and the level of satisfaction on blended learning are high for the experimental group. It was determined that the average percentage of handball skills game performance of the experimental group high school students was at a good level. In addition, it was determined that experimental group students' level of satisfaction with the blended learning environment was high. Conclusion: The results of the research; It shows that classical sports training contributes to the development of the handball skills of the athletes with the blended studies made by supporting the web pages that can be used as internet-based, synchronous or asynchronous with online media such as Facebook, YouTube and blog.en_US
dc.language.isoturen_US
dc.publisherÇanakkale Onsekiz Mart Üniversitesien_US
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccessen_US
dc.subjectHarmanlanmış öğrenmeen_US
dc.subjectSpor eğitimien_US
dc.subjectHentbolda becerien_US
dc.subjectBlended learningen_US
dc.subjectEducationen_US
dc.subjectHandball skillsen_US
dc.titleHarmanlanmış Öğrenme Ortamlarının, Hentbolda Temel Becerilerin Gelişimine Etkisien_US
dc.title.alternativeThe Effect Of Blended Learning Environments on The Development of Basic Skills in Handballen_US
dc.typearticleen_US
dc.relation.ispartofÇanakkale Onsekiz Mart Üniversitesi Spor Bilimleri Dergisien_US
dc.departmentSeçinizen_US
dc.identifier.volume3en_US
dc.identifier.issue3en_US
dc.identifier.startpage34en_US
dc.identifier.endpage52en_US
dc.relation.publicationcategoryMakale - Ulusal Hakemli Dergi - Başka Kurum Yazarıen_US


Files in this item

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record