Harmanlanmış Öğrenme Ortamlarının, Hentbolda Temel Becerilerin Gelişimine Etkisi
Künye
Çakıt, İ., & Karadeniz, Ş. (2020). Harmanlanmış Öğrenme Ortamlarının, Hentbolda Temel Becerilerin Gelişimine Etkisi. Çanakkale Onsekiz Mart Üniversitesi Spor Bilimleri Dergisi, 3(3), 34-52.Özet
Amaç: Bu araştırmanın amacı, ‘‘Harmanlanmış Öğrenme’’ ortamının öğrencilerin hentbol sporuna özgü, önceden belirlenmiş olan hentbol oyununun temel becerileri gelişimine etkisini incelemektir.
Yöntem: Araştırma yarı deneysel desen ile Özel Bahçeşehir Anadolu Lisesi 16 erkek öğrencisi ve Bahçelievler Şehit Samet Kırbaş Endüstri Teknik ve Endüstri Meslek Lisesi 19 erkek öğrencisi ile hentbol takımında oynayan ortalama 6-7 aylık hentbol temel eğitimini başlangıç seviyesinde almış, toplam 35 öğrenci ile gerçekleştirilmiştir. Hem deney hem de kontrol grubuna hentbol temel beceri testleri ön test ve son test olarak uygulanmıştır. Deney grubuna ayrıca “Harmanlanmış Öğrenme Memnuniyet Ölçeği” ve “Oyun Performansı Değerlendirme Ölçeği” uygulanmıştır. Araştırmada elde edilen veriler, SPSS 21.0 programında betimsel istatistikler, gruplar arasındaki farkın belirlenmesinde Mann Whitney-U testi, ön test ve son test karşılaştırmalarında Wilcoxon testi ve değişkenler arası ilişkilerin betimlenmesinde ise korelasyon tekniği kullanılarak analiz edilmiştir.
Bulgular: Araştırma sonuçlarına göre, deney grubunun, kontrol grubuna göre daha fazla gelişme gösterdiği, yapılan tüm hentbol beceri test bulgularında görülmüştür. Deney grubu lise öğrencilerinin hentbol becerileri oyun performansı yüzdelik ortalamasının iyi düzeyde olduğu belirlenmiştir. Ayrıca deney grubu öğrencilerinin harmanlanmış öğrenme ortamına ilişkin memnuniyet düzeylerinin yüksek olduğu da belirlenmiştir.
Sonuç: Araştırmanın sonuçları; klasik spor eğitiminin, internet tabanlı, senkron yada asenkron olarak kullanılabilen web sayfaları Facebook, Youtube, Blog gibi çevrimiçi ortamlarla desteklenerek yapılan harmanlanmış eğitim çalışmalarıyla, sporcuların hentbol becerilerini geliştirmeye katkı sağladığını göstermektedir. Purpose: The purpose of this research is to examine the effect of the "Blended Learning"
environment on the development of basic skills of handball game specific to handball sport of
students.
Method: The research has done quasi-experimental design, with 16 male students of Private
Bahçeşehir Anatolian High School and 19 male students of Bahçelievler Şehit Samet Kırbaş
Industrial Technical and Industrial Vocational High School with an average of 6-7 months
basic handball training at the beginner level, and a total of 35 students. Handball basic skill
tests were applied as pre-test and post-test to both experimental and control groups. "Blended
Learning Satisfaction Scale" and "Game Performance Evaluation Scale" were also applied to
the experimental group. The data obtained in the study were analyzed using descriptive
statistics in the SPSS 21.0 program, the Mann Whitney-U test in determining the difference between the groups, the Wilcoxon test in the pre-test and post-test comparison, and the
correlation technique in the description of the relationships between variables.
Results: The research results show that the experimental group has more improvement than
control group in terms of handball basic skills. The Handball game performance level and the
level of satisfaction on blended learning are high for the experimental group. It was
determined that the average percentage of handball skills game performance of the
experimental group high school students was at a good level. In addition, it was determined
that experimental group students' level of satisfaction with the blended learning environment
was high.
Conclusion: The results of the research; It shows that classical sports training contributes to
the development of the handball skills of the athletes with the blended studies made by
supporting the web pages that can be used as internet-based, synchronous or asynchronous
with online media such as Facebook, YouTube and blog.
Cilt
3Sayı
3Bağlantı
https://dergipark.org.tr/tr/pub/comusbd/issue/59247/819808https://hdl.handle.net/20.500.12428/6616