Yükseköğretimde Öğrenme Çevresinin Değişiminde Vlog Kullanımının Fırsat ve Engelleri
Künye
Yüksel, H. S., & Kızılaslan, B. (2020). Yükseköğretimde Öğrenme Çevresinin Değişiminde Vlog Kullanımının Fırsat ve Engelleri. Çanakkale Onsekiz Mart Üniversitesi Spor Bilimleri Dergisi, 3(2), 55-75.Özet
Amaç: Bu araştırmanın amacı Web 2.0 temelli uygulamalardan birisi olan Vlog kullanımının beden eğitimi ve spor öğretmenliği lisans eğitiminde öğrenme çevresinin değişimi için sunduğu fırsat ve engelleri anlamaktır.
Yöntem: Lisans öğrencilerinin vlog süreçlerine ilişkin düşüncelerini daha ayrıntılı anlayabilmek amacıyla araştırmada nitel araştırma yaklaşımı ve durum çalışması deseni kullanılmıştır. Araştırmaya Beden Eğitimi ve Spor Öğretmenliği bölümü 3. sınıfta okuyan ve Öğretim Teknolojileri ve Materyal Tasarımı dersini alan 24 (Erkek: 12, Kadın:12) öğrenci katılmıştır. Araştırmanın verileri; odak grup görüşmeleri, vlog kayıtları ve alan notları ile toplanmıştır. Birincil veri kaynağı olarak gerçekleştirilen odak grup görüşmeleri 2 aşamada gerçekleşmiştir. Araştırmada birincil veri kaynağını desteklemek için aynı zamanda paylaşılan vloglar kullanılmıştır. Sanal sınıf aracılığıyla paylaşılan vloglar izlenerek genişletilmiş notlar tutulmuştur. Verilerin analizinde içerik analiz yöntemi kullanılmıştır. Bireysel görüşmeler ve alan notları yoluyla toplanan tüm veriler bilgisayar ortamına aktarıldıktan sonra öncelikle okunmuş ve bazı notlar alınmıştır. Sonrasında araştırmacılar tarafından açık kodlama yoluyla her bir verinin anlamını yakalayacak şekilde etiketleme ve birleştirici fikirleri ortaya koyan temaları bulma işlemleri yapılmıştır.
Bulgular ve Sonuç: Araştırmanın bulguları vlog uygulamasının ders sürecine yansımalarını içeren “fırsatlar” ve “engeller” kategorilerinde toplam beş tema altında sunulmuştur. İletişim ve etkileşimi çeşitlendirme, derse ilgiyi artırma ve öğrenme sürecini destekleme noktasında vlogun eğitime yardımcı fırsatlar sunduğu sonucuna ulaşılmıştır. Engeller noktasında ise, teknolojiyi yeterince kullanamama, zaman bulamama ve çekinme gibi kişisel ve bağlamsal engellerin yaşanabileceği sonucuna ulaşılmıştır.
Sonuç: Elit düzeydeki halter ve güreş sporcularında el kavrama kuvvetleri arasında istatistiksel olarak anlamlı bir farkın olmadığı görülmüştür. Kolerasyon analizi sonucunda ise halter sporcularında vücut ağırlığı ve BMI parametrelerinin hem dominant hem de nondominant el kavrama kuvvetine etki ettiği gözlemlenmiştir. Purpose: The aim of this study is to understand the opportunities and barriers that the use of
Vlog, one of the Web 2.0 based applications, offers for the change of learning environment in
physical education and sports teaching undergraduate education.
Method: Qualitative research approach and case study design were used in the study in order
to understand the thoughts of undergraduate students about the vlog process in more detail.
Twenty-four (Male: 12, Female: 12) students, who studied at the Department of Physical
Education and Sports Teaching and took the Instructional Technologies and Material Design
course, participated in the study. The research data were collected by focus group interviews,
vlog recordings and field notes. Focus group interviews, which were conducted as the primary
data source, took place in 2 stages. In the research, shared vlogs were also used to support the
primary data source. Expanded notes were kept by watching vlogs shared via the virtual classroom. Content analysis method was used in the analysis of the data. After all data
collected through individual interviews and field notes were transferred to the PC, they were
read and some notes were taken. Afterwards, the process of labeling through open coding and
finding the themes that reveal the unifying ideas were carried out by the researchers.
Results and Conclusion The findings of the research are presented under a total of five
themes in the "opportunities" and "obstacles" categories, which include the reflections of
vlogging on the course process. It was concluded that the vlog offered opportunities to help
education in terms of diversifying communication and interaction, increasing the interest in
the lesson and supporting the learning process. At the point of obstacles, it was concluded that
personal and contextual obstacles such as not using technology sufficiently, not being able to
find time and being embarrassed may be experienced.
Cilt
3Sayı
2Bağlantı
https://dergipark.org.tr/tr/pub/comusbd/issue/57603/815170https://hdl.handle.net/20.500.12428/6613