Advanced Search

Show simple item record

dc.contributor.authorYüksel, Hidayet Suha
dc.contributor.authorKızılaslan, Berrak
dc.date.accessioned2024-10-22T08:16:40Z
dc.date.available2024-10-22T08:16:40Z
dc.date.issued2020en_US
dc.identifier.citationYüksel, H. S., & Kızılaslan, B. (2020). Yükseköğretimde Öğrenme Çevresinin Değişiminde Vlog Kullanımının Fırsat ve Engelleri. Çanakkale Onsekiz Mart Üniversitesi Spor Bilimleri Dergisi, 3(2), 55-75.en_US
dc.identifier.issn2687-2080
dc.identifier.urihttps://dergipark.org.tr/tr/pub/comusbd/issue/57603/815170
dc.identifier.urihttps://hdl.handle.net/20.500.12428/6613
dc.description.abstractAmaç: Bu araştırmanın amacı Web 2.0 temelli uygulamalardan birisi olan Vlog kullanımının beden eğitimi ve spor öğretmenliği lisans eğitiminde öğrenme çevresinin değişimi için sunduğu fırsat ve engelleri anlamaktır. Yöntem: Lisans öğrencilerinin vlog süreçlerine ilişkin düşüncelerini daha ayrıntılı anlayabilmek amacıyla araştırmada nitel araştırma yaklaşımı ve durum çalışması deseni kullanılmıştır. Araştırmaya Beden Eğitimi ve Spor Öğretmenliği bölümü 3. sınıfta okuyan ve Öğretim Teknolojileri ve Materyal Tasarımı dersini alan 24 (Erkek: 12, Kadın:12) öğrenci katılmıştır. Araştırmanın verileri; odak grup görüşmeleri, vlog kayıtları ve alan notları ile toplanmıştır. Birincil veri kaynağı olarak gerçekleştirilen odak grup görüşmeleri 2 aşamada gerçekleşmiştir. Araştırmada birincil veri kaynağını desteklemek için aynı zamanda paylaşılan vloglar kullanılmıştır. Sanal sınıf aracılığıyla paylaşılan vloglar izlenerek genişletilmiş notlar tutulmuştur. Verilerin analizinde içerik analiz yöntemi kullanılmıştır. Bireysel görüşmeler ve alan notları yoluyla toplanan tüm veriler bilgisayar ortamına aktarıldıktan sonra öncelikle okunmuş ve bazı notlar alınmıştır. Sonrasında araştırmacılar tarafından açık kodlama yoluyla her bir verinin anlamını yakalayacak şekilde etiketleme ve birleştirici fikirleri ortaya koyan temaları bulma işlemleri yapılmıştır. Bulgular ve Sonuç: Araştırmanın bulguları vlog uygulamasının ders sürecine yansımalarını içeren “fırsatlar” ve “engeller” kategorilerinde toplam beş tema altında sunulmuştur. İletişim ve etkileşimi çeşitlendirme, derse ilgiyi artırma ve öğrenme sürecini destekleme noktasında vlogun eğitime yardımcı fırsatlar sunduğu sonucuna ulaşılmıştır. Engeller noktasında ise, teknolojiyi yeterince kullanamama, zaman bulamama ve çekinme gibi kişisel ve bağlamsal engellerin yaşanabileceği sonucuna ulaşılmıştır. Sonuç: Elit düzeydeki halter ve güreş sporcularında el kavrama kuvvetleri arasında istatistiksel olarak anlamlı bir farkın olmadığı görülmüştür. Kolerasyon analizi sonucunda ise halter sporcularında vücut ağırlığı ve BMI parametrelerinin hem dominant hem de nondominant el kavrama kuvvetine etki ettiği gözlemlenmiştir.en_US
dc.description.abstractPurpose: The aim of this study is to understand the opportunities and barriers that the use of Vlog, one of the Web 2.0 based applications, offers for the change of learning environment in physical education and sports teaching undergraduate education. Method: Qualitative research approach and case study design were used in the study in order to understand the thoughts of undergraduate students about the vlog process in more detail. Twenty-four (Male: 12, Female: 12) students, who studied at the Department of Physical Education and Sports Teaching and took the Instructional Technologies and Material Design course, participated in the study. The research data were collected by focus group interviews, vlog recordings and field notes. Focus group interviews, which were conducted as the primary data source, took place in 2 stages. In the research, shared vlogs were also used to support the primary data source. Expanded notes were kept by watching vlogs shared via the virtual classroom. Content analysis method was used in the analysis of the data. After all data collected through individual interviews and field notes were transferred to the PC, they were read and some notes were taken. Afterwards, the process of labeling through open coding and finding the themes that reveal the unifying ideas were carried out by the researchers. Results and Conclusion The findings of the research are presented under a total of five themes in the "opportunities" and "obstacles" categories, which include the reflections of vlogging on the course process. It was concluded that the vlog offered opportunities to help education in terms of diversifying communication and interaction, increasing the interest in the lesson and supporting the learning process. At the point of obstacles, it was concluded that personal and contextual obstacles such as not using technology sufficiently, not being able to find time and being embarrassed may be experienced.en_US
dc.language.isoturen_US
dc.publisherÇanakkale Onsekiz Mart Üniversitesien_US
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccessen_US
dc.subjectWeb 2.0en_US
dc.subjectVlogen_US
dc.subjectBeden eğitimien_US
dc.subjectÖğretmen eğitimien_US
dc.subjectTeknolojien_US
dc.subjectPhysical educationen_US
dc.subjectTeacher educationen_US
dc.subjectTechnologyen_US
dc.titleYükseköğretimde Öğrenme Çevresinin Değişiminde Vlog Kullanımının Fırsat ve Engellerien_US
dc.title.alternativeOpportunities and Obstacles of Using Vlog in the Change of Learning Environment in Higher Educationen_US
dc.typearticleen_US
dc.relation.ispartofÇanakkale Onsekiz Mart Üniversitesi Spor Bilimleri Dergisien_US
dc.departmentSeçinizen_US
dc.identifier.volume3en_US
dc.identifier.issue2en_US
dc.identifier.startpage55en_US
dc.identifier.endpage75en_US
dc.relation.publicationcategoryMakale - Ulusal Hakemli Dergi - Başka Kurum Yazarıen_US


Files in this item

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record