Advanced Search

Show simple item record

dc.contributor.authorSöylemezoğlu, Ergül
dc.contributor.authorÖzdemir Planalı, Gamze
dc.date.accessioned2024-10-21T12:22:10Z
dc.date.available2024-10-21T12:22:10Z
dc.date.issued2024en_US
dc.identifier.citationSöylemezoğlu, E., & Özdemir Planalı, G. (2024). Sürdürülebı̇lı̇rliğı̇n Sosyal Temsilleri̇: Ünı̇versı̇te Öğrencileri̇ Üzerine Bir Araştırma. Biga İktisadi Ve İdari Bilimler Fakültesi Dergisi, 5(2), 165-174.en_US
dc.identifier.issn2757-573X
dc.identifier.urihttps://dergipark.org.tr/tr/pub/biibfd/issue/84968/1527200
dc.identifier.urihttps://hdl.handle.net/20.500.12428/6595
dc.description.abstractTeorik anlamda sürdürülebilirlik; ekonomi, ekoloji ve sosyal sürdürülebilirlik gibi birçok farklı olguyu kapsamaktadır. Ancak bu kavramın Türkiye'deki üniversitelerin paydaşları tarafından nasıl algılandığına dair bir araştırma bulunmamaktadır. Bu çalışmada, Türkiye'de ilk kez, kurumsal akreditasyona sahip bir devlet üniversitesindeki 165 lisans öğrencisinin katılımıyla yükseköğretimde sürdürülebilirliğin sosyal temsilleri araştırılmıştır. Katılımcıların yaşları 18 ile 43 arasında değişmektedir. Çeşitlilik (d = .70) ve nadirlik indeksleri (h = .75), öğrencilerin sürdürülebilirlik ile ilgili ortak bir anlayışa sahip olmadığını göstermiştir. Ek olarak, sürdürülebilirliğin sosyal temsil yapısında "kalite", "hijyen", "verimlilik", “gıda”, “eğitim”, "teknoloji", "geri dönüşüm", “enerji” ve “ulaşım” kelimelerinin önemli bir yere sahip olduğu ortaya çıkmıştır. Genel olarak, öğrencilerin sürdürülebilirlik kavramını diğer kurumsal kavramlar, kendi ihtiyaçları ve çevre ile ilgili meseleler üzerinden inşa ettiği görülmüştür. Sürdürülebilirliğin sosyal ve ekonomik yönlerinin ise görece göz ardı edildiği çıkarımına ulaşılmıştır. Araştırmanın bulguları, Türkiye’deki üniversitelerde sürdürülebilirlik kavramına ilişkin daha kapsamlı ve yaygın bir kurumsal anlayışın oluşturulması için geliştirilecek yükseköğretim politikaları açısından tartışılmıştır.en_US
dc.description.abstractIn theoretical terms, sustainability encompasses many different phenomena such as finance, ecology, and social sustainability. However, there is no such research on how this term is perceived by the stakeholders of universities in Turkey. In the present study, for the first time in Turkey, social representations of sustainability in higher education were investigated with the participation of 165 undergraduate students at a state university with institutional accreditation. The ages of the participants ranged between 18 and 43. The diversity (d =.70) and rarity (d =.75) indices showed that students did not have a common understanding of sustainability. Additionally, it was revealed that the words "quality", "hygiene", "efficiency", "food", "education", "technology", "recycling", "energy", and "transport" had an important place in the social representation structure of sustainability. In general, it was observed that students constructed the concept of sustainability through other institutional concepts, their own needs and environmental issues. It is concluded that the social and economic aspects of sustainability were relatively ignored. The social and economic aspects of sustainability were relatively ignored. The findings of the research were discussed in terms of higher education policies to be developed to create a more comprehensive and common organizational understanding of the concept of sustainability at Turkish universities.en_US
dc.language.isoturen_US
dc.publisherÇanakkale Onsekiz Mart Üniversitesien_US
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccessen_US
dc.subjectSürdürülebilirliken_US
dc.subjectYükseköğretimen_US
dc.subjectSosyal Temsilleren_US
dc.subjectHiyerarşik Çağrışım Testien_US
dc.subjectSustainabilityen_US
dc.subjectHigher Educationen_US
dc.subjectSocial Representationsen_US
dc.subjectHierarchical Association Testen_US
dc.titleSürdürülebı̇lı̇rliğı̇n Sosyal Temsilleri̇: Ünı̇versı̇te Öğrencileri̇ Üzerine Bir Araştırmaen_US
dc.title.alternativeThe Social Representations of Sustainability: A Study on University Studentsen_US
dc.typearticleen_US
dc.authorid0000-0003-1714-1865en_US
dc.authorid0000-0002- 2665-9773en_US
dc.relation.ispartofBiga İktisadi Ve İdari Bilimler Fakültesi Dergisien_US
dc.departmentFakülteler, İnsan ve Toplum Bilimleri Fakültesi, Psikoloji Bölümüen_US
dc.departmentMeslek Yüksekokulları, Biga Meslek Yüksekokulu, Yönetim ve Organizasyon Bölümüen_US
dc.identifier.volume5en_US
dc.identifier.issue2en_US
dc.identifier.startpage165en_US
dc.identifier.endpage174en_US
dc.institutionauthorSöylemezoğlu, Ergül
dc.institutionauthorÖzdemir Planalı, Gamze
dc.relation.publicationcategoryMakale - Uluslararası Hakemli Dergi - Kurum Öğretim Elemanıen_US
dc.authorwosidAAD-6655-2021en_US
dc.authorwosid-en_US
dc.authorscopusid-en_US
dc.authorscopusid-en_US


Files in this item

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record