Advanced Search

Show simple item record

dc.contributor.advisorGezgin Canbolat, Elif
dc.contributor.authorErdem, Berk
dc.date.accessioned2024-09-05T12:37:57Z
dc.date.available2024-09-05T12:37:57Z
dc.date.issued2022en_US
dc.date.submitted2022
dc.identifier.citationErdem, B. (2022). Yavuz Turgul sinemasında sanat alanı ve sermaye ilişkileri: Türkiye'de 1980 sonrası dönem ve neoliberalizm üzerinden bir inceleme. Yayımlanmamış yüksek lisans tezi, Çanakkale Onsekiz Mart Üniversitesi, Çanakkale.en_US
dc.identifier.urihttps://hdl.handle.net/20.500.12428/6323
dc.description.abstractToplumsal değişimler karşılığını sinemasal temsillerde bulurlar. Yavuz Turgul, 1980 sonrasında neoliberalizmin etkisi altına girmiş Türkiye'yi ve ülkenin toplumsal değişimlerinin temsillerini filmlerinde barındıran bir yönetmendir. Muhsin Bey (1987), Aşk Filmlerinin Unutulmaz Yönetmeni (1990) ve Gölge Oyunu (1992) filmlerinin ayrı önemi ise 80 sonrası dönüşümlerin sanat alanı içerisinde ne konumda olduğunu betimlemesidir. Çünkü üç film de anlatısını sanatla uğraşan (organizatör, yönetmen, komedyen) ana karakterler üzerinden anlatmaktadır. Çalışmada, her filmdeki sanat alanları dönemin değişen toplumsal yapısıyla paralel olarak karşılaştırılmış ve alanlardaki sermaye ilişkileri Pierre Bourdieu Sosyolojisiyle ve kuramın içerisinde tanımladığı sermaye tipleri ile yorumlanmıştır. Turgul'un üç filminin de yeni Türkiye'nin sanat alanını ve içerisindeki sermaye ilişkilerini filmlerinde temsil ettiği vurgulanmıştır.en_US
dc.description.abstractSocial changes find their counterparts in cinematic representations. Yavuz Turgul is a director who includes representations of Turkey, which was under the influence of neoliberalism after 1980, and the country's social changes in his films. Muhsin Bey (1987), Aşk Filmlerinin Unutulmaz Yönetmeni (1990) and Gölge Oyunu (1992) are of particular importance as they describe the position of the post-80 transformations in the field of art. Because all three films tell the narratives through the main characters who deal with art (organizer, director, comedian). In the study, the art fields in each film were compared in paralel with the changing social structure of the period and the capital relations in the fields were interpreted with Sociology of Pierre Bourdieu and the capital types defined in the theory. It was emphasized that all three of Turgul's films represented the art field of the new Turkey and the capital relations in it.en_US
dc.language.isoturen_US
dc.publisherÇanakkale Onsekiz Mart Üniversitesi, Lisansüstü Eğitim Enstitüsüen_US
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccessen_US
dc.subjectYavuz Turgul Sinemasıen_US
dc.subjectPierre Bourdieu sosyolojisien_US
dc.subjectSanat alanıen_US
dc.subjectSermaye tiplerien_US
dc.subjectTürkiye'de neoliberalizmen_US
dc.subjectYavuz Turgul cinemaen_US
dc.subjectSociology of Pierre Bourdieuen_US
dc.subjectArt fielden_US
dc.subjectTypes of capitalen_US
dc.subjectNeoliberalism in Turkeyen_US
dc.titleYavuz Turgul sinemasında sanat alanı ve sermaye ilişkileri: Türkiye'de 1980 sonrası dönem ve neoliberalizm üzerinden bir incelemeen_US
dc.title.alternativeThe field of art and capital relations in Yavuz Turgul cinema: An examination through the period after 1980 and neoliberalism in Turkeyen_US
dc.typemasterThesisen_US
dc.departmentEnstitüler, Lisansüstü Eğitim Enstitüsü, Sosyoloji Ana Bilim Dalıen_US
dc.institutionauthorErdem, Berk
dc.relation.publicationcategoryTezen_US


Files in this item

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record