Advanced Search

Show simple item record

dc.contributor.advisorAslan, Cumhur
dc.contributor.authorArslan, Eylem
dc.date.accessioned2024-09-05T10:22:00Z
dc.date.available2024-09-05T10:22:00Z
dc.date.issued2022en_US
dc.date.submitted2022
dc.identifier.citationArslan, E. (2022). Bir sembolik siyaset aracı: Ayasofya. Yayımlanmamış yüksek lisans tezi, Çanakkale Onsekiz Mart Üniversitesi, Çanakkale.en_US
dc.identifier.urihttps://hdl.handle.net/20.500.12428/6125
dc.description.abstract537 yılında Bizans'ın kilise olarak inşa ettiği, 1453'te Osmanlı İmparatorluğu'nun camiye çevirdiği ve Cumhuriyet döneminde her iki geçmiş medeniyet ile dine ait oluşuyla 1934'te müzeleştirilen Ayasofya; 2020'de ise yeniden cami olmuştur. Modern çağa ait Türk Devleti'nde 86 yıl sonraki bu değişim; yapıya yüklenen sembolik anlamların da siyasi iktidarlara ve aktörlerine göre değiştiğini gösterir. Bu kapsamda çalışmamızda sembol, siyaset ve ideoloji arasındaki ilişki sembolik siyaset kavramı ile açıklanarak 1923-2020 arası Türk siyasi aktörlerinin Ayasofya hakkındaki söylemlerine eleştirel söylem çözümlemesi yapılmıştır. Böylelikle kilise-cami-müze-cami döngüsü içindeki Ayasofya'nın geçmişten günümüze dek Türk siyasetine ve toplumsala yansımalarının zihinsel, söylemsel ve sembolik boyutları açığa çıkarılmaya çalışılmıştır.en_US
dc.description.abstractHagia Sophia, which was built as a church by Byzantium in 537, converted into a mosque by the Ottoman Empire in 1453, and turned into a museum in 1934 as belonging to both past civilizations and religions in the Republican period; In 2020, it became a mosque again. This change after 86 years in the Turkish State of the modern age; It shows that the symbolic meanings attributed to the structure also change according to the political powers and their actors. In this context, in our study, the relationship between symbol, politics and ideology was explained with the concept of symbolic politics, and a critical discourse analysis was made on the discourses of Turkish political actors about Hagia Sophia between 1923 and 2020. Thus, the mental, discursive and symbolic dimensions of the reflections of Hagia Sophia, which is in the church-mosque-museum-mosque cycle, from past to present on Turkish politics and society were tried to be revealed.en_US
dc.language.isoturen_US
dc.publisherÇanakkale Onsekiz Mart Üniversitesi, Lisansüstü Eğitim Enstitüsüen_US
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccessen_US
dc.subjectAyasofyaen_US
dc.subjectEleştirel söylem çözümlemesien_US
dc.subjectİdeolojien_US
dc.subjectSembolen_US
dc.subjectSembolik siyaseten_US
dc.subjectSiyasi söylemen_US
dc.subjectTürk siyasetien_US
dc.subjectCritical discourse analysisen_US
dc.subjectHagia Sophiaen_US
dc.subjectIdeologyen_US
dc.subjectPolitical discourseen_US
dc.subjectSymbolen_US
dc.subjectSymbolic politicsen_US
dc.subjectTurkish politicsen_US
dc.titleBir sembolik siyaset aracı: Ayasofyaen_US
dc.title.alternativeAn instrument of symbolic politics: Hagia Sophiaen_US
dc.typemasterThesisen_US
dc.departmentEnstitüler, Lisansüstü Eğitim Enstitüsü, Sosyoloji Ana Bilim Dalıen_US
dc.institutionauthorArslan, Eylem
dc.relation.publicationcategoryTezen_US


Files in this item

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record