Advanced Search

Show simple item record

dc.contributor.advisorÖzden, Mehtap
dc.contributor.authorYılmaz, Gamze
dc.date.accessioned2024-09-05T08:29:18Z
dc.date.available2024-09-05T08:29:18Z
dc.date.issued2022en_US
dc.date.submitted2022-06-20
dc.identifier.citationYılmaz, G. (2022). Dijital öykü kullanımının öğrencilerin konuşma becerisi tutum ve motivasyonuna etkisi. Yayımlanmamış yüksek lisans tezi, Çanakkale Onsekiz Mart Üniversitesi, Çanakkale.en_US
dc.identifier.urihttps://hdl.handle.net/20.500.12428/6099
dc.description.abstractBu araştırmanın amacı teknolojinin gelişmesiyle birlikte eğitim ve öğretimde meydana gelen yenilikler doğrultusunda Türkçe eğitiminde dijital öykü kullanımının öğrencilerin konuşma becerisi üzerindeki tutum ve motivasyonuna olan etkisini ortaya koymaktır. Bu tez çalışmasında, nicel araştırma desenlerinden ön test son test kontrol gruplu yarı deneysel model kullanılmıştır. Araştırmanın örneklemini ortaokul beşinci sınıfta bulunan 56 öğrenci oluşturmaktadır. Okul seçiminde uygun örnekleme yöntemi kullanılmıştır. Araştırmada deney grubu ve kontrol grubunun seçilmesinde ise benzeşik örnekleme yöntemi kullanılmıştır. Bu çalışmada veriler anket tekniği ile toplanmıştır. Verilerin toplanmasında "Konuşma Becerisi Tutum Ölçeği" ve "Öğretim Materyalleri Motivasyon Anketi" kullanılmıştır. Uygulama sürecine geçilmeden önce deney ve kontrol grubuna Konuşma Becerisi Tutum Ölçeği uygulanmıştır. Yapılan uygulamada Türkçe derslerinde mevcut programa ek olarak dijital öykülerden yararlanılmıştır. Uygulamanın bitiminde deney ve kontrol grubuna Konuşma Becerisi Tutum ölçeği ve buna ek olarak deney grubuna Öğretim Materyalleri Motivasyon Anketi uygulanmıştır. Araştırmanın sonucunda dijital hikâyeler kullanılarak işlenen Türkçe derslerinde deney grubundaki öğrencilerin konuşma becerisi tutum ve motivasyonunun kontrol grubundaki öğrencilere göre daha çok geliştiği belirlenmiştir.en_US
dc.description.abstractThe aim of this research is to reveal the effect of the use of digital stories in Turkish education on the attitudes and motivation of students on speaking skills in line with the innovations in education and training with the development of technology. In this thesis, a quasi-experimental model with pre-test post-test control group, which is one of the quantitative research designs, was used. The sample of the research consists of 56 students in the fifth grade of secondary school. Convenience sampling method was used in school selection. In the study, homogeneous sampling method was used in the selection of the experimental group and the control group. In this study, data were collected by questionnaire technique. "Speaking Skills Attitude Scale" and "Teaching Materials Motivation Questionnaire" were used to collect data. Before the implementation process, the Speaking Skills Attitude Scale was applied to the experimental and control groups. In the application, digital stories were used in addition to the current program in Turkish lessons. At the end of the application, the Speaking Skills Attitude Scale was applied to the experimental and control groups, and the Instructional Materials Motivation Questionnaire was applied to the experimental group. As a result of the research, it was determined that the speaking skill, attitude and motivation of the students in the experimental group improved more than the students in the control group in Turkish lessons taught using digital stories.en_US
dc.language.isoturen_US
dc.publisherÇanakkale Onsekiz Mart Üniversitesi, Lisansüstü Eğitim Enstitüsüen_US
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccessen_US
dc.subjectDigital storyen_US
dc.subjectDigital storytellingen_US
dc.subjectSpeaking skillen_US
dc.subjectDijital öyküen_US
dc.subjectDijital öykülemeen_US
dc.subjectKonuşma becerisien_US
dc.titleDijital öykü kullanımının öğrencilerin konuşma becerisi tutum ve motivasyonuna etkisien_US
dc.title.alternativeThe effect of using digital story on students' speaking skill attitudes and motivationen_US
dc.typemasterThesisen_US
dc.departmentEnstitüler, Lisansüstü Eğitim Enstitüsü, Türkçe ve Sosyal Bilimler Eğitimi Ana Bilim Dalıen_US
dc.institutionauthorYılmaz, Gamze
dc.relation.publicationcategoryTezen_US


Files in this item

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record