Dijital öykü kullanımının öğrencilerin konuşma becerisi tutum ve motivasyonuna etkisi
Citation
Yılmaz, G. (2022). Dijital öykü kullanımının öğrencilerin konuşma becerisi tutum ve motivasyonuna etkisi. Yayımlanmamış yüksek lisans tezi, Çanakkale Onsekiz Mart Üniversitesi, Çanakkale.Abstract
Bu araştırmanın amacı teknolojinin gelişmesiyle birlikte eğitim ve öğretimde meydana gelen yenilikler doğrultusunda Türkçe eğitiminde dijital öykü kullanımının öğrencilerin konuşma becerisi üzerindeki tutum ve motivasyonuna olan etkisini ortaya koymaktır. Bu tez çalışmasında, nicel araştırma desenlerinden ön test son test kontrol gruplu yarı deneysel model kullanılmıştır. Araştırmanın örneklemini ortaokul beşinci sınıfta bulunan 56 öğrenci oluşturmaktadır. Okul seçiminde uygun örnekleme yöntemi kullanılmıştır. Araştırmada deney grubu ve kontrol grubunun seçilmesinde ise benzeşik örnekleme yöntemi kullanılmıştır. Bu çalışmada veriler anket tekniği ile toplanmıştır. Verilerin toplanmasında "Konuşma Becerisi Tutum Ölçeği" ve "Öğretim Materyalleri Motivasyon Anketi" kullanılmıştır. Uygulama sürecine geçilmeden önce deney ve kontrol grubuna Konuşma Becerisi Tutum Ölçeği uygulanmıştır. Yapılan uygulamada Türkçe derslerinde mevcut programa ek olarak dijital öykülerden yararlanılmıştır. Uygulamanın bitiminde deney ve kontrol grubuna Konuşma Becerisi Tutum ölçeği ve buna ek olarak deney grubuna Öğretim Materyalleri Motivasyon Anketi uygulanmıştır. Araştırmanın sonucunda dijital hikâyeler kullanılarak işlenen Türkçe derslerinde deney grubundaki öğrencilerin konuşma becerisi tutum ve motivasyonunun kontrol grubundaki öğrencilere göre daha çok geliştiği belirlenmiştir. The aim of this research is to reveal the effect of the use of digital stories in Turkish education on the attitudes and motivation of students on speaking skills in line with the innovations in education and training with the development of technology. In this thesis, a quasi-experimental model with pre-test post-test control group, which is one of the quantitative research designs, was used. The sample of the research consists of 56 students in the fifth grade of secondary school. Convenience sampling method was used in school selection. In the study, homogeneous sampling method was used in the selection of the experimental group and the control group. In this study, data were collected by questionnaire technique. "Speaking Skills Attitude Scale" and "Teaching Materials Motivation Questionnaire" were used to collect data. Before the implementation process, the Speaking Skills Attitude Scale was applied to the experimental and control groups. In the application, digital stories were used in addition to the current program in Turkish lessons. At the end of the application, the Speaking Skills Attitude Scale was applied to the experimental and control groups, and the Instructional Materials Motivation Questionnaire was applied to the experimental group. As a result of the research, it was determined that the speaking skill, attitude and motivation of the students in the experimental group improved more than the students in the control group in Turkish lessons taught using digital stories.