Advanced Search

Show simple item record

dc.contributor.advisorDönmez Polat, Dilek
dc.contributor.authorÖzden, Fatma
dc.date.accessioned2024-03-11T08:50:06Z
dc.date.available2024-03-11T08:50:06Z
dc.date.issued2023en_US
dc.date.submitted2023-10-26
dc.identifier.citationÖzden, F. (2023) Siber aylaklık davranışının iş performansı üzerine etkisi: Turizm sektörü çalışan ve yöneticilerine yönelik bir araştırma. Yayımlanmamış yüksek lisans tezi, Çanakkale Onsekiz Mart Üniversitesi, Çanakkale.en_US
dc.identifier.urihttps://hdl.handle.net/20.500.12428/5885
dc.description.abstractSiber aylaklık, günümüz yaşantısına hâkim olan teknolojik gelişmeler dolayısıyla araştırılmaya değer bir konudur. Yapılan bu araştırmanın amacı ise turizm sektöründe siber aylaklık davranışının iş performansı üzerine etkisini ölçmek ve siber aylaklık davranışı ile iş performansını çalışan ile yönetici açısından ele almaktır. Bu bağlamda öncelikle literatür incelemesi yapılarak bağımlı ve bağımsız değişken arasındaki ilişkiyi gösteren model geliştirilmiştir. Belirlenen amaç doğrultusunda, Çanakkale ilinde faaliyet gösteren turizm sektörü çalışan (212) ve yöneticileri (111) ele alınmıştır. Araştırma kapsamına dâhil edilen veriler anket aracılığı ile elde edilmiştir. Toplanan bu verilerle frekans analizi, güvenilirlik analizi, faktör analizi, korelasyon analizi, regresyon analizi, t-testi ve anova testi yapılmıştır. Elde edilen bulgulara göre, turizm sektörü çalışan ve yöneticilerinin siber aylaklık davranışı ile iş performansı arasında negatif yönlü anlamlı bir ilişki bulunmaktadır. Ayrıca siber aylaklık davranışı ile iş performansı değişkeninin çalışan ve yönetici statüsüne göre farklılık göstermediği tespit edilmiştir.en_US
dc.description.abstractCyberloafing is a subject worth investigating due to the technological developments that dominate today is life. The purpose of this research is to measure the effect of cyberloafing behavior on job performance in the tourism sector and to deal with cyberloafing behavior and job performance in a comparative way in terms of employees and managers. In this context, a model showing the relationship between dependent and independent variables was developed by scanning the literature. In line with the determined purpose, data were collected from a total of 323 participants, including 212 employees and 111 managers, operating in Çanakkale. Frequency analysis, reliability analysis, factor analysis, correlation analysis, regression analysis, t-test and nova test were performed on the obtained data. According to the findings, there is a negative significant relationship between cyberloafing behavior and job performance. In addition, cyberloafing behavior and job performance do not differ according to employee and manager status.en_US
dc.language.isoturen_US
dc.publisherÇanakkale Onsekiz Mart Üniversitesi, Lisansüstü Eğitim Enstitüsüen_US
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccessen_US
dc.subjectSiber aylaklıken_US
dc.subjectPerformansen_US
dc.subjectİş performansıen_US
dc.subjectCyberloafingen_US
dc.subjectPerformanceen_US
dc.subjectJob performanceen_US
dc.titleSiber aylaklık davranışının iş performansı üzerine etkisi: Turizm sektörü çalışan ve yöneticilerine yönelik bir araştırmaen_US
dc.title.alternativeThe effect of cyberlooking behavior on business performance: A research on tourism sector employees and managersen_US
dc.typemasterThesisen_US
dc.departmentEnstitüler, Lisansüstü Eğitim Enstitüsü, İşletme (SBF)en_US
dc.institutionauthorÖzden, Fatma
dc.relation.publicationcategoryTezen_US


Files in this item

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record