Siber aylaklık davranışının iş performansı üzerine etkisi: Turizm sektörü çalışan ve yöneticilerine yönelik bir araştırma
Citation
Özden, F. (2023) Siber aylaklık davranışının iş performansı üzerine etkisi: Turizm sektörü çalışan ve yöneticilerine yönelik bir araştırma. Yayımlanmamış yüksek lisans tezi, Çanakkale Onsekiz Mart Üniversitesi, Çanakkale.Abstract
Siber aylaklık, günümüz yaşantısına hâkim olan teknolojik gelişmeler dolayısıyla araştırılmaya değer bir konudur. Yapılan bu araştırmanın amacı ise turizm sektöründe siber aylaklık davranışının iş performansı üzerine etkisini ölçmek ve siber aylaklık davranışı ile iş performansını çalışan ile yönetici açısından ele almaktır. Bu bağlamda öncelikle literatür incelemesi yapılarak bağımlı ve bağımsız değişken arasındaki ilişkiyi gösteren model geliştirilmiştir. Belirlenen amaç doğrultusunda, Çanakkale ilinde faaliyet gösteren turizm sektörü çalışan (212) ve yöneticileri (111) ele alınmıştır. Araştırma kapsamına dâhil edilen veriler anket aracılığı ile elde edilmiştir. Toplanan bu verilerle frekans analizi, güvenilirlik analizi, faktör analizi, korelasyon analizi, regresyon analizi, t-testi ve anova testi yapılmıştır. Elde edilen bulgulara göre, turizm sektörü çalışan ve yöneticilerinin siber aylaklık davranışı ile iş performansı arasında negatif yönlü anlamlı bir ilişki bulunmaktadır. Ayrıca siber aylaklık davranışı ile iş performansı değişkeninin çalışan ve yönetici statüsüne göre farklılık göstermediği tespit edilmiştir. Cyberloafing is a subject worth investigating due to the technological developments that dominate today is life. The purpose of this research is to measure the effect of cyberloafing behavior on job performance in the tourism sector and to deal with cyberloafing behavior and job performance in a comparative way in terms of employees and managers. In this context, a model showing the relationship between dependent and independent variables was developed by scanning the literature. In line with the determined purpose, data were collected from a total of 323 participants, including 212 employees and 111 managers, operating in Çanakkale. Frequency analysis, reliability analysis, factor analysis, correlation analysis, regression analysis, t-test and nova test were performed on the obtained data. According to the findings, there is a negative significant relationship between cyberloafing behavior and job performance. In addition, cyberloafing behavior and job performance do not differ according to employee and manager status.