Advanced Search

Show simple item record

dc.contributor.advisorDiker, Oğuz
dc.contributor.authorŞahintepe, Aysu
dc.date.accessioned2023-12-11T20:03:13Z
dc.date.available2023-12-11T20:03:13Z
dc.date.issued2023
dc.identifier.urihttps://tez.yok.gov.tr/UlusalTezMerkezi/TezGoster?key=a0OMTmEd_3mfOBxT8SiBTN8oTXw37jctSXNHTG_agf6MjfgbTmW_MhdNIst3a5cM
dc.identifier.urihttps://hdl.handle.net/20.500.12428/5116
dc.description.abstract"Turizm soylulaşması", turizm için inşa edilen ya da iyileştirilen kentlerin yaşadığı ekonomik, fiziksel ve sosyo- kültürel değişim sürecini ifade eden yeni bir neolojizmdir. Soylulaştırma kuramlarında ampirik yaklaşımların tüketim odaklı olması ve Marksist yaklaşımların ise sermayeyi ön planda tutması, turizm kentlerinde ortaya çıkan değişim ve dönüşümü ortaya koymada önemli bir bağlantı sağlamaktadır. Bununla birlikte, kentsel mekânda meydana gelen değişimler bireylerin genel ve güncel psikolojik algıları üzerinde önemli bir belirleyicidir. Bu yüzden, turizm soylulaştırmasının kentsel imaj ve kimlik açısından incelenmesi oldukça önem taşımaktadır. Bu çalışmanın amacı, son yıllarda turizmde hızlı bir ivme kazanan Bozcaada'nın kentsel mekânında meydana gelen ekonomik, fiziksel ve sosyo-kültürel değişim süreçlerini turizm soylulaşması perspektifinden tartışmak ve bireylerin kent imajı ve kimliği algılarını belirlemektir. Bu çalışmanın evrenini Bozcaada'da yaşayan kişiler oluşturmaktadır. Evren birimlerine ulaşmak zor olduğu için kartopu örnekleme yöntemine başvurulmuştur. 30 katılımcıdan elde edilen verilerin analizinde, betimsel analiz tematik yöntem kullanılmıştır. Tematik yöntem kapsamında, bulgular dört farklı tema çerçevesinde değerlendirilmiştir. Araştırma sonuçları Bozcaada'da yaşanan turizm soylulaşmasının etkilerini ortaya koymuş olup, katılımcıların kent imajı ile kent kimliği algılarını göstermiştir. Bu çalışma, turizm soylulaşmasına yönelik yapılan çalışmalar ve turizm soylulaşmasının etkilerini psikolojik faktörler açısından irdeleyen çalışmaların sınırlı olması nedeniyle önemlidir.en_US
dc.description.abstract"Tourism gentrification" is a new neologism that describes the process of economic, physical, and socio-cultural change that occurs in cities built or improved for tourism. The fact that empiricist approaches in gentrification theories emphasize consumption while Marxist approaches emphasize capital provides an important link in revealing the change and transformation that occurs in tourism cities. In addition, changes in urban space are a significant determinant of individuals' general and current psychological perceptions. Therefore, it is critical to examine tourism gentrification in terms of urban image and identity. The aim of this study is to discuss the economic, physical, and socio-cultural change processes that have occurred in the urban space of Bozcaada, which has gained rapid momentum in tourism in recent years, from the perspective of tourism gentrification and to determine individual's perceptions of the city image and identity. This study's population is made up of people who live in Bozcaada. Because reaching the universe units is difficult, the snowball sampling method was used. The descriptive analysis thematic method was used to analyze the data collected from 30 participants. The findings were evaluated using the thematic method within the framework of four different themes. The study's findings revealed the effects of tourism gentrification in Bozcaada, as well as the participants' city image and urban identity perceptions. This study is significant because there have been few studies on both tourism gentrification and the effects of tourism gentrification on psychological factors.en_US
dc.language.isoturen_US
dc.publisherÇanakkale Onsekiz Mart Üniversitesien_US
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccessen_US
dc.subjectSosyolojien_US
dc.subjectSociology ; Turizmen_US
dc.titleTurizm soylulaşmasının kent imajı ve kent kimliğine etkisi: Bozcaada örneğien_US
dc.title.alternativeThe effect of tourism gentrification on urban image and urban identity: The case of Bozcaadaen_US
dc.typemasterThesisen_US
dc.departmentÇOMÜ, Enstitüler, Lisansüstü Eğitim Enstitüsü, Turizm İşletmeciliği Ana Bilim Dalıen_US
dc.identifier.startpage1en_US
dc.identifier.endpage265en_US
dc.institutionauthorŞahintepe, Aysu
dc.relation.publicationcategoryTezen_US
dc.identifier.yoktezid818729en_US


Files in this item

FilesSizeFormatView

There are no files associated with this item.

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record