Advanced Search

Show simple item record

dc.contributor.advisorGörenek, Gülderen
dc.contributor.authorÇelik, Ziya
dc.date.accessioned2023-12-11T20:01:12Z
dc.date.available2023-12-11T20:01:12Z
dc.date.issued2023
dc.identifier.urihttps://tez.yok.gov.tr/UlusalTezMerkezi/TezGoster?key=j_Fjwp4JS4mk97Puqti8rgDW2NQnuEVzoRj-bvxKl2EfGJ4vVFR6ZPrXkQsazqyT
dc.identifier.urihttps://hdl.handle.net/20.500.12428/4985
dc.description.abstractTürk Dışavurumcu anlayışın konu edildiği araştırmada Dışavurumculuğun doğuşu, dönemin atmosferiyle birlikte etkileri araştırılmıştır. 20. yüzyılda geç tanışılan ifadeci-dışavurumcu sanatın ülkeye gelişiyle birlikte kendine yer edinme çabalarına değinilmiştir. Dışavurumcu tarzları bulma yolunda, sosyal, kültürel, felsefi ve teknik konularda arayışlar yer almaktadır. Tüm bu etkenlerin dışavurumcu resme katkısı ve farklılaşmalarından kaynaklanan kişisel tarzların oluşumları incelenmiştir. Dışavurumcu anlayış içinde denge unsurunun konu, mekân, üslup, kurgu gibi resim öğelerinin düzenlenmesinde ve ölçüsünün belirlenmesinde değer kriterleri üzerine incelemeler yapılmıştır. Bu karşılaştırma ve değerlendirmelerin amacı bütünlükçü bir Dışavurumcu anlayışın versiyonlarını genişletebilmenin yanı sıra Dışavurumcu resim anlayışının aktarımında, anlatılmak istenilen konunun, daha etkili nasıl anlatılabileceğine dair genel çerçeve oluşturabilmektir. Aynı zamanda resmi şekillendiren unsurların neyi, nasıl ve ne zaman, öne çıkarılması gerektiği konusunda fikir geliştirebilmek amaçlanmıştır.en_US
dc.description.abstractThe birth of Expressionism, in which the Turkish Expressionist understanding is examined as a subject, its effects along with the atmosphere of the period have been investigated. Along with the development of the expressive-expressive art in the country, which was the effort of acquaintance in the 20th century, its own place countries were mentioned. Social, cultural, practical and technical uses are sought in the way of finding expression styles. Based on the contributions and differentiations of all these explanations to expressionist painting, the formation of personal styles stands out. In the expressionist understanding, the balance components were examined in the parts of the painting elements such as subject, space, style, fiction, and in the measurement of value criteria. The purpose of these comparisons and evaluations is to be able to expand the versions of an integrative Expressionist understanding, as well as to create a general framework for how it can be explained more effectively in the completion of the Expressionist painting understanding. At the same time, it is necessary to develop an idea about what the elements that shape the picture are, how and when they should be removed alone.en_US
dc.language.isoturen_US
dc.publisherÇanakkale Onsekiz Mart Üniversitesien_US
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccessen_US
dc.subjectGüzel Sanatlaren_US
dc.subjectFine Artsen_US
dc.titleTürk resminde dışavurumcu eğilimleren_US
dc.title.alternativeExpressive tendencies in Turkish paintingen_US
dc.typemasterThesisen_US
dc.departmentÇOMÜ, Enstitüler, Lisansüstü Eğitim Enstitüsü, Resim Ana Sanat Dalıen_US
dc.identifier.startpage1en_US
dc.identifier.endpage129en_US
dc.institutionauthorÇelik, Ziya
dc.relation.publicationcategoryTezen_US
dc.identifier.yoktezid806452en_US


Files in this item

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record