Türk resminde dışavurumcu eğilimler
Özet
Türk Dışavurumcu anlayışın konu edildiği araştırmada Dışavurumculuğun doğuşu, dönemin atmosferiyle birlikte etkileri araştırılmıştır. 20. yüzyılda geç tanışılan ifadeci-dışavurumcu sanatın ülkeye gelişiyle birlikte kendine yer edinme çabalarına değinilmiştir. Dışavurumcu tarzları bulma yolunda, sosyal, kültürel, felsefi ve teknik konularda arayışlar yer almaktadır. Tüm bu etkenlerin dışavurumcu resme katkısı ve farklılaşmalarından kaynaklanan kişisel tarzların oluşumları incelenmiştir. Dışavurumcu anlayış içinde denge unsurunun konu, mekân, üslup, kurgu gibi resim öğelerinin düzenlenmesinde ve ölçüsünün belirlenmesinde değer kriterleri üzerine incelemeler yapılmıştır. Bu karşılaştırma ve değerlendirmelerin amacı bütünlükçü bir Dışavurumcu anlayışın versiyonlarını genişletebilmenin yanı sıra Dışavurumcu resim anlayışının aktarımında, anlatılmak istenilen konunun, daha etkili nasıl anlatılabileceğine dair genel çerçeve oluşturabilmektir. Aynı zamanda resmi şekillendiren unsurların neyi, nasıl ve ne zaman, öne çıkarılması gerektiği konusunda fikir geliştirebilmek amaçlanmıştır. The birth of Expressionism, in which the Turkish Expressionist understanding is examined as a subject, its effects along with the atmosphere of the period have been investigated. Along with the development of the expressive-expressive art in the country, which was the effort of acquaintance in the 20th century, its own place countries were mentioned. Social, cultural, practical and technical uses are sought in the way of finding expression styles. Based on the contributions and differentiations of all these explanations to expressionist painting, the formation of personal styles stands out. In the expressionist understanding, the balance components were examined in the parts of the painting elements such as subject, space, style, fiction, and in the measurement of value criteria. The purpose of these comparisons and evaluations is to be able to expand the versions of an integrative Expressionist understanding, as well as to create a general framework for how it can be explained more effectively in the completion of the Expressionist painting understanding. At the same time, it is necessary to develop an idea about what the elements that shape the picture are, how and when they should be removed alone.
Bağlantı
https://tez.yok.gov.tr/UlusalTezMerkezi/TezGoster?key=j_Fjwp4JS4mk97Puqti8rgDW2NQnuEVzoRj-bvxKl2EfGJ4vVFR6ZPrXkQsazqyThttps://hdl.handle.net/20.500.12428/4985