Advanced Search

Show simple item record

dc.contributor.advisorKüçüköncü, Hüseyin Yılmaz
dc.contributor.authorKeske, Mert
dc.date.accessioned2023-12-11T19:57:07Z
dc.date.available2023-12-11T19:57:07Z
dc.date.issued2023
dc.identifier.urihttps://tez.yok.gov.tr/UlusalTezMerkezi/TezGoster?key=j_Fjwp4JS4mk97Puqti8rvnTX_UB4zKvXDlxzptZBJ1Ewmk6R-rOOZ7t5J4fkpP6
dc.identifier.urihttps://hdl.handle.net/20.500.12428/4811
dc.description.abstractBu araştırmada, müzik öğretmenlerinin 2018 ortaokul müzik dersi öğretim programı çerçevesinde, öğrencilerin müziksel kimliklerinin oluşmasındaki temel etkenleri incelenmiştir. Araştırma, nitel araştırma yöntemlerinden olgubilim (fenomonoloji) deseniyle yapılmıştır. Bu araştırmada fenomen müziksel kimlik kavramıdır. Araştırmanın çalışma grubunu araştırmaya katılmayı kabul eden (n=26) ortaokul müzik öğretmenleri oluşturmaktadır. Veri toplama aracı olarak yarı yapılandırılmış görüşme formu kullanılmıştır. Görüşme formunda, demografik sorulardan sonra açık ve kapalı uçlu sorular, katılımcılara yöneltilmiştir. Elde edilen veriler, tematik analiz ve içerik analizi yöntemi ile çözümlenmiştir. Veriler, temalar ve bu temalara bağlı alt kategorilere ayrılarak şekillerle desteklenerek sunulmuştur. Araştırmada, ortaokullarda görev yapmakta olan müzik öğretmenlerinin müziksel kimlik kavramı üzerine görüşlerinin, 2018 müzik dersi öğretim programının içerdiği müziksel kimlik öğelerinin, öğretmenlerin müziksel kimlik öğelerini hangi yöntemlerle aktardıklarının belirlenmesi amaçlanmış; müziksel kimlik kavramı gelişimi üzerine önerilerde bulunulmuştur. Bulgulardan hareketle ortaokul müzik öğretmenleri, müziksel kimliği her şeyden öte içsel bir kavram olarak tanımladıkları görülmüştür. Çoğu öğretmen, müziksel kimliğin oluşumunu bireysellikten öte sosyokültürel etkenlerle açıklamıştır. Bu durum, müziksel kimlik kavramının tanımı ile oluşumuna etki eden faktörlerin birbirine benzemek zorunda olmadığı sonucunu doğurmuştur. Aynı zamanda öğretmenler, 2018 müzik dersi öğretim programının kazanımlarını, yeterli bulduklarını ifade etmişlerdir.en_US
dc.description.abstractIn this research, the main factors of music teachers in the formation of students' musical identities were examined within the framework of the 2018 secondary school music curriculum. The research was carried out with the phenomenology pattern, which is one of the qualitative research methods. In this research, the phenomenon is the concept of musical identity. The study group of the research consists of secondary school music teachers who agreed to participate in the research (n=26). A semi-structured interview form was used as a data collection tool. After the demographic questions, open and closed-ended questions were asked to the participants in the interview form. The data obtained were analyzed by thematic analysis and content analysis methods. The data were presented by dividing the themes and sub-categories related to these themes and supporting them with figures. In the research, the opinions of music teachers working in secondary schools on the concept of musical identity, the musical identity elements included in the 2018 music lesson curriculum, it was aimed to determine the methods by which teachers convey musical identity elements and to determine; Suggestions were made on the development of the concept of musical identity. Based on the findings, it was seen that secondary school music teachers defined musical identity as an internal concept above all else. Most teachers explained the formation of musical identity with sociocultural factors rather than individuality. This situation has led to the conclusion that the definition of the concept of musical identity and the factors affecting its formation do not have to be similar to each other. At the same time, the teachers stated that they found the achievements of the 2018 music lesson curriculum to be sufficient.en_US
dc.language.isoturen_US
dc.publisherÇanakkale Onsekiz Mart Üniversitesien_US
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccessen_US
dc.subjectMüziken_US
dc.subjectMusicen_US
dc.titleÖğrencilerin müziksel kimliklerinin oluşmasında 2018 ortaokul müzik dersi öğretim programının hedef ve uygulama etkilerinin etkilerien_US
dc.title.alternativeThe effects of the 2018 middle school music lesson teaching program objective and application activities on the formation of students musical identityen_US
dc.typemasterThesisen_US
dc.departmentÇOMÜ, Enstitüler, Lisansüstü Eğitim Enstitüsü, Güzel Sanatlar Eğitimi Ana Bilim Dalıen_US
dc.identifier.startpage1en_US
dc.identifier.endpage102en_US
dc.institutionauthorKeske, Mert
dc.relation.publicationcategoryTezen_US
dc.identifier.yoktezid801566en_US


Files in this item

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record