Advanced Search

Show simple item record

dc.contributor.advisorMaya, İlknur
dc.contributor.authorSalamzada, Konul
dc.date.accessioned2023-12-11T19:56:58Z
dc.date.available2023-12-11T19:56:58Z
dc.date.issued2023
dc.identifier.urihttps://tez.yok.gov.tr/UlusalTezMerkezi/TezGoster?key=j_Fjwp4JS4mk97Puqti8roT-b9UhySIgbaEa34_5feF3LQj8msqA4EVnm4uNxOBo
dc.identifier.urihttps://hdl.handle.net/20.500.12428/4747
dc.description.abstractEğitimin ülkelerin kalkınmasındaki etkisi, yeri ve önemi her geçen gün artmakta olan bir gerçekliktir. Bu nedenle, eğitimin küresel dünyada ülkelerin rekabet edebilmesinde önemli bir itici güç olduğu kesindir. Araştırmada Rusya ve Azerbaycan eğitim sistemlerinin karşılaştırılması, ortak ve farklı yönlerinin ortaya çıkarılması amaçlanmaktadır. Araştırmada nitel araştırma yöntemi kullanılmıştır. Araştırma tarama modelindedir. Çalışma grubunu Rusya ve Azerbaycan eğitim sistemi oluşturmaktadır. Araştırmada uluslararası internet sitelerine ve yabancı literatürdeki kaynaklara başvurulmuş, Azerbaycan, Rus, İngiliz dillerinden çeviriler yapılmıştır. Bu araştırmada verilerin analizinde içerik analizi yöntemi kullanılmıştır. Araştırmanın sonucunda Rusya ve Azerbaycan eğitim sisteminin birçok yönden benzerliğinin olmasıyla beraber farklı yönlerinin de olması dikkat çekmektedir. Bu çerçeveden bakıldığında bahsi geçen ülkelerin eğitim sistemlerinin tarihi süreçte Sovyet dönemi eğitim sisteminden beslenmiş olmaları, eğitim sisteminin merkezi yönetime sahip olması, eğitim kademeleri gibi benzerlikleri görülmektedir. Araştırmanın sonucunda bu ülkelerde okul yöneticilerinin seçilmesi ve değerlendirilmesinde olan farklı yönleri de aynı zamanda dikkat çekmektedir. Bahsi geçen ülkelerde okullaşma oranlarının yüksek olmasıyla beraber eğitim kalitesinin yükseltilmesi, başarı oranını daha ileriye taşıyacağı söylenebilir. Toplumun ilgi ve beklentilerini yansıtan en önemli değerlerin başında eğitimin geldiği gerçekliğinden yola çıkarak eğitime harcanan sermayeye daha fazla önem verilmeli, eğitimin ülkeye ekonomik olarak katkısı olduğu gibi, demokrasinin gelişmesi, yoksulluğun, eşitsizliğin azalması gibi katkıları önemsenmelidir. Sonuç olarak, ülkelerin eğitime gereken yatırımı yapması beraberinde ülkelerdeki sağlık sisteminin, eğitim sisteminin, ekonominin gelişmesine yol açacağı düşünülmektedir.en_US
dc.description.abstractThe function, stance, and significance of education in the development stages of nations are realities that are constantly expanding. For this reason, it is undeniable that education is a significant factor in the global competitiveness of countries. The purpose of this study is to compare and contrast the education systems of Russia and Azerbaijan in order to identify their similarities and differences. The survey model was used in the research, and it employed a qualitative research method. The scope of study includes the educational systems of Russia and Azerbaijan. International websites and foreign literature sources were used in the research, and translations were made from Azerbaijani, Russian, and English languages. In this study, the data was analyzed using the content analysis method. According to the findings of the study, the education systems of Russia and Azerbaijan are similar in many ways but differ in many others. From this perspective, we can conclude that the educational systems of both countries share similarities, such as their historical roots in the Soviet education system with its central administration and levels of education. As a result of the research, various aspects of school principal selection and evaluation process in these countries have received attention. In the aforementioned nations, it can be claimed that raising educational standards and high school graduation rates will raise the success rate. Given that education is one of the most significant values that reflect the interests and expectations of society, greater emphasis should be placed on the capital allocated to education. Because education contributes to the economy of the nation, as well as to the growth of democracy, the reduction of poverty, and the elimination of inequality, this sector is vital. Consequently, it is believed that the necessary investment in education by the countries will result in the improvement of their health systems, education systems, and economies.en_US
dc.language.isoturen_US
dc.publisherÇanakkale Onsekiz Mart Üniversitesien_US
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccessen_US
dc.subjectRusya, Azerbaycan, Eğitim, Karşılaştırmalı, Sistem.en_US
dc.subjectRussia, Azerbaijan, Education, Comparative analysis, System.en_US
dc.subjectEğitim ve Öğretimen_US
dc.subjectEducation and Trainingen_US
dc.titleRusya ve Azerbaycan eğitim sistemlerinin karşılaştırmalı analizien_US
dc.title.alternativeComparative analysis of Russia and Azerbaijan education systemsen_US
dc.typemasterThesisen_US
dc.departmentÇOMÜ, Enstitüler, Lisansüstü Eğitim Enstitüsü, Eğitim Bilimleri Ana Bilim Dalıen_US
dc.identifier.startpage1en_US
dc.identifier.endpage91en_US
dc.institutionauthorSalamzada, Konul
dc.relation.publicationcategoryTezen_US
dc.identifier.yoktezid806462en_US


Files in this item

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record