Türk kültüründe kadın girişimciliği: kavramsal bir değerlendirme
Citation
Morçin, S. E. (2013). Türk kültüründe kadın girişimciliği: kavramsal bir değerlendirme. Girişimcilik ve Kalkınma Dergisi, 8 (2), 167-190.Abstract
Günümüzün yükselen trendi girişimcilik, kendi işini kurarak hayallerini gerçekleştirmek isteyen pek çok yetenekli bireyin en önemli hedefleri arasında yer almaktadır. İş dünyasında yaşanan rekabetin önemli bir alternatifi durumunda olan girişimcilik aynı zamanda günden güne kendine iş yaşamında daha çok yer edinmekte olan Türk kadınları için de önemli bir fırsat durumundadır. Bu çalışma herhangi bir etnik köken ve cinsiyet ayrımından uzak olup, bireylerin doğuştan getirmiş oldukları ve yaşadıkları toplumun kültürüyle şekillenen girişimcilik kültürlerinin özelliklerini kavramsal olarak analiz etmeyi amaçlamaktadır. Yapılan teorik değerlendirmeler sonucunda, Türk kadın girişimcisinin, daha çok kolektif, belirsizlikten kaçınma derecesi daha yüksek, daha dişil, güç mesafesi daha yüksek ve zaman oryantasyonu daha çok kısa dönem odaklı Türk kültüründen etkilenerek yetiştiği ve bunun iş yaşamına çeşitli yansımalarının olduğu söylenebilir. Bu araştırmada, bu yansımaların neler olabileceği anlaşılmaya çalışılmıştır.
URI
http://gkd.comu.edu.tr/images/form/dosya/dosya_718375.pdfhttps://hdl.handle.net/20.500.12428/436
Collections
The following license files are associated with this item: