Türk kültüründe kadın girişimciliği: kavramsal bir değerlendirme
Künye
Morçin, S. E. (2013). Türk kültüründe kadın girişimciliği: kavramsal bir değerlendirme. Girişimcilik ve Kalkınma Dergisi, 8 (2), 167-190.Özet
Günümüzün yükselen trendi girişimcilik, kendi işini kurarak hayallerini gerçekleştirmek isteyen pek çok yetenekli bireyin en önemli hedefleri arasında yer almaktadır. İş dünyasında yaşanan rekabetin önemli bir alternatifi durumunda olan girişimcilik aynı zamanda günden güne kendine iş yaşamında daha çok yer edinmekte olan Türk kadınları için de önemli bir fırsat durumundadır. Bu çalışma herhangi bir etnik köken ve cinsiyet ayrımından uzak olup, bireylerin doğuştan getirmiş oldukları ve yaşadıkları toplumun kültürüyle şekillenen girişimcilik kültürlerinin özelliklerini kavramsal olarak analiz etmeyi amaçlamaktadır. Yapılan teorik değerlendirmeler sonucunda, Türk kadın girişimcisinin, daha çok kolektif, belirsizlikten kaçınma derecesi daha yüksek, daha dişil, güç mesafesi daha yüksek ve zaman oryantasyonu daha çok kısa dönem odaklı Türk kültüründen etkilenerek yetiştiği ve bunun iş yaşamına çeşitli yansımalarının olduğu söylenebilir. Bu araştırmada, bu yansımaların neler olabileceği anlaşılmaya çalışılmıştır.
Bağlantı
http://gkd.comu.edu.tr/images/form/dosya/dosya_718375.pdfhttps://hdl.handle.net/20.500.12428/436
Koleksiyonlar
Aşağıdaki lisans dosyası bu öğe ile ilişkilidir: