Advanced Search

Show simple item record

dc.contributor.authorBalkar, Betül
dc.contributor.authorŞahin, Sevilay
dc.contributor.authorIşıklı Babahan, Nur
dc.date.accessioned2016-12-15T13:32:19Z
dc.date.available2016-12-15T13:32:19Z
dc.date.issued2016-10
dc.identifier.citationBalkar, B., Şahin, S. ve Işıklı Babahan, N. (2016). Geçici Eğitim Merkezlerinde (GEM) Görev Yapan Suriyeli Öğretmenlerin Karşılaştıkları Sorunlar. Eğitimde Kuram ve Uygulama, 12, 1290-1310.en_US
dc.identifier.issn1304-9496
dc.identifier.urihttps://hdl.handle.net/20.500.12428/1654
dc.description.abstractBu araGtırmanın amacı; Suriyeli öğretmenlerin ve Geçici Eğitim Merkezi (GEM) koordinatörlerinin; GEM'lerde çalıGan Suriyeli öğretmenlerin mesleki geliGim ihtiyaçlarına, eğitim-öğretim süreçlerinde karGılaGtıkları zorluklara, çalıGma koGullarına ve bu bağlamda GEM'lerin yönetim süreçlerinde karGılaGılan zorluklara iliGkin görüGlerinin belirlenmesidir. AraGtırmada nitel araGtırma yöntem ve teknikleri kullanılmıGtır. AraGtırmanın katılımcıları, Gaziantep ilindeki GEM'lerde görev yapan 21 Suriyeli öğretmen ve 7 GEM koordinatöründen oluGmaktadır. AraGtırma verileri odak grup görüGmeleri yoluyla toplanmıG ve içerik analizi ile çözümlenmiGtir. AraGtırmanın bulgularına göre; Suriyeli öğretmenlerin mesleki geliGim ihtiyaçları sınıf yönetimi konusunda yoğunlaGmaktadır. Mesleki geliGimleri açısından Türk öğretmenlerle iGbirliği yapmaya ihtiyaç duymaktadırlar. Ücret yetersizliği ise, Suriyeli öğretmenlerin karGılaGtıkları zorluklar arasında önemli bir yer tutmaktadır. Suriyeli öğretmenlerin mesleki geliGimleri bağlamında; Suriyeli öğretmenlerin yeterliklerinin tespitinde yaGanan zorluklar, Suriyeli öğretmenlerin çalıGma ortamlarını aGırı disiplinli bulmaları ve bu konuda uyum güçlüğü yaGamaları, GEM'lerdeki yönetim süreçleri açısından problemli konular arasında yer almaktadır. AraGtırmanın bulgularına dayalı olarak; Suriyeli öğretmenlere sınıf yönetimi konusunda hizmetiçi eğitimler verilmesi, mesleki geliGimleri açısından Türk öğretmenlerle iGbirliği yapabilecekleri ortamların sağlanması ve Suriyeli öğretmenlere Türkiye'deki okulların iGleyiGi ve yönetimsel süreçleri hakkında oryantasyon eğitimi verilmesi önerilmektedir.en_US
dc.description.abstractThe aim of this research to determine the opinions of Syrian teachers and Temporary Education Center (TEC) coordinators on professional development needs of Syrian teachers, difficulties confronted by Syrian teachers during educational and instructional processes, their working conditions and difficulties confronted in the administration of TECs within this context. Qualitative research methods and techniques were used in the study. The participants of the study consist of 21 Syrian teachers and 7 TEC coordinators working at TECs in Gaziantep province. Data of the study were collected through focus group interviews and analyzed by using content analysis. According to the findings of the study, professional development needs of Syrian teachers centre on classroom management. They need to collaborate with Turkish teachers for their professional development. Inadequate wages take an important place among the difficulties confronted by Syrian teachers. Difficulties regarding determining of Syrian teachers’ proficiencies and Syrian teachers’ having trouble adapting to disciplined working conditions are among the problematic issues with regard to administrative processes of TECs within the context of professional developments of Syrian teachers. Based on the findings of the study, it is suggested that in-service training about classroom management, settings enabling collaboration between Syrian and Turkish teachers and orientation training regarding operational and administrative processes of Turkish schools should be provided for Syrian teachers.en_US
dc.language.isoturen_US
dc.publisherÇanakkale Onsekiz Mart Üniversitesien_US
dc.rights.uriinfo:eu-repo/semantics/openAccessen_US
dc.subjectGeçici eğitim merkezien_US
dc.subjectSuriyeli öğretmenleren_US
dc.subjectgeçici eğitim merkezi koordinatörlerien_US
dc.subjectTemporary education centeren_US
dc.subjectSyrian teachersen_US
dc.subjectcoordinators of temporary education centeren_US
dc.titleGeçici Eğitim Merkezlerinde (GEM) Görev Yapan Suriyeli Öğretmenlerin Karşılaştıkları Sorunlaren_US
dc.title.alternativeProblems Confronted By Syrian Teachers Working at Temporary Education Centers (TECs)en_US
dc.typearticleen_US
dc.authoridTR109122en_US
dc.authoridTR122673en_US
dc.relation.ispartofEğitimde Kuram ve Uygulamaen_US
dc.department[Belirlenecek]en_US
dc.institutionauthor. . .en_US
dc.relation.publicationcategory. . .en_US


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record