Geçici Eğitim Merkezlerinde (GEM) Görev Yapan Suriyeli Öğretmenlerin Karşılaştıkları Sorunlar
Citation
Balkar, B., Şahin, S. ve Işıklı Babahan, N. (2016). Geçici Eğitim Merkezlerinde (GEM) Görev Yapan Suriyeli Öğretmenlerin Karşılaştıkları Sorunlar. Eğitimde Kuram ve Uygulama, 12, 1290-1310.Abstract
Bu araGtırmanın amacı; Suriyeli öğretmenlerin ve Geçici Eğitim Merkezi (GEM) koordinatörlerinin; GEM'lerde çalıGan Suriyeli öğretmenlerin mesleki geliGim ihtiyaçlarına, eğitim-öğretim süreçlerinde karGılaGtıkları zorluklara, çalıGma koGullarına ve bu bağlamda GEM'lerin yönetim süreçlerinde karGılaGılan zorluklara iliGkin görüGlerinin belirlenmesidir. AraGtırmada nitel araGtırma yöntem ve teknikleri kullanılmıGtır. AraGtırmanın katılımcıları, Gaziantep ilindeki GEM'lerde görev yapan 21 Suriyeli öğretmen ve 7 GEM koordinatöründen oluGmaktadır. AraGtırma verileri odak grup görüGmeleri yoluyla toplanmıG ve içerik analizi ile çözümlenmiGtir. AraGtırmanın bulgularına göre; Suriyeli öğretmenlerin mesleki geliGim ihtiyaçları sınıf yönetimi konusunda yoğunlaGmaktadır. Mesleki geliGimleri açısından Türk öğretmenlerle iGbirliği yapmaya ihtiyaç duymaktadırlar. Ücret yetersizliği ise, Suriyeli öğretmenlerin karGılaGtıkları zorluklar arasında önemli bir yer tutmaktadır. Suriyeli öğretmenlerin mesleki geliGimleri bağlamında; Suriyeli öğretmenlerin yeterliklerinin tespitinde yaGanan zorluklar, Suriyeli öğretmenlerin çalıGma ortamlarını aGırı disiplinli bulmaları ve bu konuda uyum güçlüğü yaGamaları, GEM'lerdeki yönetim süreçleri açısından problemli konular arasında yer almaktadır. AraGtırmanın bulgularına dayalı olarak; Suriyeli öğretmenlere sınıf yönetimi konusunda hizmetiçi eğitimler verilmesi, mesleki geliGimleri açısından Türk öğretmenlerle iGbirliği yapabilecekleri ortamların sağlanması ve Suriyeli öğretmenlere Türkiye'deki okulların iGleyiGi ve yönetimsel süreçleri hakkında oryantasyon eğitimi verilmesi önerilmektedir. The aim of this research to determine the opinions of Syrian teachers and Temporary Education Center (TEC) coordinators on professional development needs of Syrian teachers, difficulties confronted by Syrian teachers during educational and instructional processes, their working conditions and difficulties confronted in the administration of TECs within this context. Qualitative research methods and techniques were used in the study. The participants of the study consist of 21 Syrian teachers and 7 TEC coordinators working at TECs in Gaziantep province. Data of the study were collected through focus group interviews and analyzed by using content analysis. According to the findings of the study, professional development needs of Syrian teachers centre on classroom management. They need to collaborate with Turkish teachers for their professional development. Inadequate wages take an important place among the difficulties confronted by Syrian teachers. Difficulties regarding determining of Syrian teachers’ proficiencies and Syrian teachers’ having trouble adapting to disciplined working conditions are among the problematic issues with regard to administrative processes of TECs within the context of professional developments of Syrian teachers. Based on the findings of the study, it is suggested that in-service training about classroom management, settings enabling collaboration between Syrian and Turkish teachers and orientation training regarding operational and administrative processes of Turkish schools should be provided for Syrian teachers.
Collections
The following license files are associated with this item: