Advanced Search

Show simple item record

dc.contributor.authorDumanlı Kadızade, Esma
dc.contributor.authorÖnder, Berfin
dc.date.accessioned2016-10-21T08:18:50Z
dc.date.available2016-10-21T08:18:50Z
dc.date.issued2016-09
dc.identifier.citationDumanlı Kadızade, E. ve Önder, B. (2016). Evaluating primary school Turkish program and acquisition and activities in Turkish text books in terms of speaking skill. Eğitimde Kuram ve Uygulama, 12 (5), 1104-1124.en_US
dc.identifier.issn1304-9496
dc.identifier.urihttp://eku.comu.edu.tr/article/view/5000198533/5000172476
dc.identifier.urihttps://hdl.handle.net/20.500.12428/1589
dc.description.abstractThis study aims to compare and evaluate acquisitions and activities related with speaking skill in 2005-2006 primary school. In the research qualitative research method was used and primary school Turkish program and Turkish text books of 6th, 7th and 8th grade were scanned by document examination method. As a result of scanning, the number of speaking skill activities detected was 60 in 6th grade Turkish text book, 75 in 7th grade Turkish text book and 50 in 8th grade Turkish text book. Besides it was observed that the same or similar speaking activities given as an example in the program were not present in Turkish text books. On the other hand, it was determined that compliant activity example for "self speaking evaluation" of speaking skill took place in 6th grade text book although it did not take place in the program. In this context, it was concluded that the activities taking place in the text book was in accordance with speaking skill aims and acquisitions but activities compliant to acquisitions mostly did not take place.en_US
dc.description.abstractBu çalışma, 2005-2006 İlköğretim Türkçe Dersi Öğretim Programı’ndaki konuşma becerisine dair kazanım ve etkinlikler ile İlköğretim Türkçe 6., 7. ve 8. sınıf çalışma kitaplarındaki konuşma becerisine ait kazanım ve etkinlikleri karşılaştırmaktı ve değerlendirmek amacı taşımaktadır. Ayrıca 2005-2006 İlköğretim Türkçe Dersi Öğretim Programı ile 2015 Türkçe Dersi Öğretim Programı konuşma becerileri açısından karıştırılmışlar, 2005-2006 İlköğretim Türkçe Dersi Öğretim Programı’nın konuşma becerisi açısından daha zengin içerikte olduğu tespit edilmiş, bu nedenle İlköğretim Türkçe 6., 7. ve 8. sınıf çalışma kitaplarının değerlendirilmesinde 2005-2006 İlköğrenim Türkçe Dersi Öğretim Programı ele alınmıştır. Araştırmada nitel araştırma yöntemi kullanılmış olup, 2005-2006 İlköğretim Türkçe Dersi Öğretim Programı ile 6., 7. ve 8. sınıf Türkçe çalışma kitapları “doküman incelemesi” yoluyla taranmıştır. tarama sonucunda 6.sınıf Türkçe çalışma kitabında toplam 60 adet, 7.sınıf Türkçe çalışma kitabında toplam 75 adet ve 8.sınıf Türkçe çalışma kitabında ise toplam 50 adet konuşma becerisi etkinliği tespit edilmiştir. Ayrıca programda örnek olarak verilen konuşma becerisi etkinliklerinin aynısı veya benzerinin Türkçe çalışma kitaplarında yer almadığı görülmüştür. Öte yandan konuşma becerisinin “kendi konuşmasını değerlendirme” amacına uygun etkinlik örneğine programda verilmediği halde, 6. Sınıf Türkçe kitabında bu amaç ve kazanımlarına uygun etkinlik örneği verildiği belirlenmiştir. Bu bağlamda çalışma kitabında yer alan etkinliklerin konuşma becerisi amaç ve kazanımları ile örtüştüğü ancak çoğunlukla kazanımların tamamına birebir uygun etkinliklerin yer almadığı kanısına varılmıştır.en_US
dc.language.isoengen_US
dc.publisherÇanakkale Onsekiz Mart Üniversitesien_US
dc.rights.uriinfo:eu-repo/semantics/openAccessen_US
dc.subjectTurkish education programen_US
dc.subjectSpeaking skillen_US
dc.subjectAcquisitionsen_US
dc.subjectActivitiesen_US
dc.subjectTürkçe öğretimi programıen_US
dc.subjectKonuşma becerisien_US
dc.subjectKazanımlaren_US
dc.subjectEtkinlikleren_US
dc.titleEvaluating primary school Turkish program and acquisition and activities in Turkish text books in terms of speaking skillen_US
dc.title.alternativeİlköğretim Türkçe programı ile Türkçe çalışma kitaplarındaki kazanım ve etkinliklerin konuşma becerisi açısından değerlendirilmesien_US
dc.typearticleen_US
dc.authoridTR196688en_US
dc.authoridyen_US
dc.relation.ispartofEğitimde Kuram ve Uygulamaen_US
dc.department[Belirlenecek]en_US
dc.institutionauthor. . .en_US
dc.relation.publicationcategory. . .en_US


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record