Evaluating primary school Turkish program and acquisition and activities in Turkish text books in terms of speaking skill
Künye
Dumanlı Kadızade, E. ve Önder, B. (2016). Evaluating primary school Turkish program and acquisition and activities in Turkish text books in terms of speaking skill. Eğitimde Kuram ve Uygulama, 12 (5), 1104-1124.Özet
This study aims to compare and evaluate acquisitions and activities related with speaking skill in 2005-2006 primary school. In the research qualitative research method was used and primary school Turkish program and Turkish text books of 6th, 7th and 8th grade were scanned by document examination method. As a result of scanning, the number of speaking skill activities detected was 60 in 6th grade Turkish text book, 75 in 7th grade Turkish text book and 50 in 8th grade Turkish text book. Besides it was observed that the same or similar speaking activities given as an example in the program were not present in Turkish text books. On the other hand, it was determined that compliant activity example for "self speaking evaluation" of speaking skill took place in 6th grade text book although it did not take place in the program. In this context, it was concluded that the activities taking place in the text book was in accordance with speaking skill aims and acquisitions but activities compliant to acquisitions mostly did not take place. Bu çalışma, 2005-2006 İlköğretim Türkçe Dersi Öğretim Programı’ndaki konuşma becerisine dair kazanım ve etkinlikler ile İlköğretim Türkçe 6., 7. ve 8. sınıf çalışma kitaplarındaki konuşma becerisine ait kazanım ve etkinlikleri karşılaştırmaktı ve değerlendirmek amacı taşımaktadır. Ayrıca 2005-2006 İlköğretim Türkçe Dersi Öğretim Programı ile 2015 Türkçe Dersi Öğretim Programı konuşma becerileri açısından karıştırılmışlar, 2005-2006 İlköğretim Türkçe Dersi Öğretim Programı’nın konuşma becerisi açısından daha zengin içerikte olduğu tespit edilmiş, bu nedenle İlköğretim Türkçe 6., 7. ve 8. sınıf çalışma kitaplarının değerlendirilmesinde 2005-2006 İlköğrenim Türkçe Dersi Öğretim Programı ele alınmıştır. Araştırmada nitel araştırma yöntemi kullanılmış olup, 2005-2006 İlköğretim Türkçe Dersi Öğretim Programı ile 6., 7. ve 8. sınıf Türkçe çalışma kitapları “doküman incelemesi” yoluyla taranmıştır. tarama sonucunda 6.sınıf Türkçe çalışma kitabında toplam 60 adet, 7.sınıf Türkçe çalışma kitabında toplam 75 adet ve 8.sınıf Türkçe çalışma kitabında ise toplam 50 adet konuşma becerisi etkinliği tespit edilmiştir. Ayrıca programda örnek olarak verilen konuşma becerisi etkinliklerinin aynısı veya benzerinin Türkçe çalışma kitaplarında yer almadığı görülmüştür. Öte yandan konuşma becerisinin “kendi konuşmasını değerlendirme” amacına uygun etkinlik örneğine programda verilmediği halde, 6. Sınıf Türkçe kitabında bu amaç ve kazanımlarına uygun etkinlik örneği verildiği belirlenmiştir. Bu bağlamda çalışma kitabında yer alan etkinliklerin konuşma becerisi amaç ve kazanımları ile örtüştüğü ancak çoğunlukla kazanımların tamamına birebir uygun etkinliklerin yer almadığı kanısına varılmıştır.
Bağlantı
http://eku.comu.edu.tr/article/view/5000198533/5000172476https://hdl.handle.net/20.500.12428/1589
Koleksiyonlar
Aşağıdaki lisans dosyası bu öğe ile ilişkilidir: