Advanced Search

Show simple item record

dc.contributor.authorYakar, Ali
dc.contributor.authorSaracaloğlu, Asuman Seda
dc.date.accessioned2016-06-02T07:00:04Z
dc.date.available2016-06-02T07:00:04Z
dc.date.issued2016
dc.identifier.citationYakar, A. ve Saracaloğlu, A. S. (2016). The evaluation of secondary school 5th grade science applications curriculum implemented in 2013 according to Metfessel-Michael curriculum evaluation model (Muğla sample). Eğitimde Kuram ve Uygulama, 12 (3), 769-799.en_US
dc.identifier.issn1304-9496
dc.identifier.urihttp://eku.comu.edu.tr/article/view/5000181490/5000164508
dc.identifier.urihttps://hdl.handle.net/20.500.12428/1455
dc.description.abstractThe purpose of this study is to evaluate secondary school 5th grade science applications curriculum implemented in 2013 according to Metfessel-Michael curriculum evaluation model. Mixed method design is applied in the research. The research sample consisted of 12 teachers who teach science applications course in Muğla province of Turkey, 12 administrators, 24 students and 24 parents. Course observation form and interview forms were used to collect qualitative data. Also the curriculum of science applications course was analyzed and evaluated as qualitative data. Learning outcome checklist for teachers was used to collect quantitative data. Descriptive analysis was carried out to analyze the qualitative data collected through observations in the science applications course and from the views of the teachers, administrators, students and parents. Students’ performance and project points were used as quantitative data to determine gaining levels of learning outcomes. Findings of the currents research show that whereas science applications course pay more attention to the goals, there are some deficiencies in terms of the content, teaching learning process and evaluation. In this sense, it is concluded that teachers need new and varied activity samples during teaching learning process in order to carry out a more efficient science applications course curriculum.en_US
dc.description.abstractBu araştırmanın amacı, 2013 ortaokul 5. sınıf bilim uygulamaları dersi öğretim programının MetfesselMichael program değerlendirme modeline göre değerlendirilmesidir. Araştırmada karma yöntem kullanılmıştır. Araştırma, Muğla ilinde Bilim Uygulamaları dersini veren 12 öğretmen, 12 yönetici, 24 öğrenci ve 24 velinin katılımı ile gerçekleştirilmiştir. Nitel verilerin toplanması amacıyla ders gözlem formu ve görüşme formları hazırlanmış ve kullanılmıştır. Nitel veri olarak Bilim Uygulamaları dersinin öğretim programı da incelenmiştir. Nicel verilerin toplanması amacıyla öğretmen kazanım kontrol listesi kullanılmıştır. Bilim uygulamaları dersine katılarak yapılan gözlemlerden ve Bilim uygulamaları dersine ilişkin öğretmenlerin, yöneticilerin, öğrencilerin ve velilerin görüşlerinden elde edilen nitel veriler, betimsel analiz tekniği ile çözümlenmiştir. Araştırmadan elde edilen bulgulara göre, Bilim uygulamaları dersinin hedef (kazanım) boyutuna ağırlık verildiği, içerik, öğrenme-öğretme süreci ve değerlendirme boyutlarında eksiklikler yaşandığı belirlenmiştir. Bu anlamda, Bilim uygulamaları dersi öğretim programının daha etkili gerçekleştirilebilmesi adına, öğretmenler tarafından, öğrenme-öğretme süreci için yeni ve farklı etkinlik örneklerine ihtiyaç duyulduğu sonucuna ulaşılmıştır.en_US
dc.language.isoengen_US
dc.publisherÇanakkale Onsekiz Mart Üniversitesien_US
dc.rights.uriinfo:eu-repo/semantics/openAccessen_US
dc.subjectScience applications courseen_US
dc.subjectMetfessel-Michael modelen_US
dc.subjectCurriculum evaluationen_US
dc.subjectBilim uygulamaları dersien_US
dc.subjectMetfessel-Michael modelien_US
dc.subjectProgram değerlendirmeen_US
dc.titleThe evaluation of secondary school 5th grade science applications curriculum implemented in 2013 according to Metfessel-Michael curriculum evaluation model (Muğla sample)en_US
dc.title.alternative2013 Ortaokul 5. sınıf bilim uygulamaları dersi öğretim programının Metfessel-Michael program değerlendirme modeline göre değerlendirilmesi (Muğla örneği)en_US
dc.typearticleen_US
dc.authoridTR145735en_US
dc.authoridTR10981en_US
dc.relation.ispartofEğitimde Kuram ve Uygulamaen_US
dc.department[Belirlenecek]en_US
dc.institutionauthor. . .en_US
dc.relation.publicationcategory. . .en_US


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record