Advanced Search

Show simple item record

dc.contributor.authorÜnlü, Mesut
dc.contributor.authorKarataş, Serçin
dc.date.accessioned2016-05-26T10:52:31Z
dc.date.available2016-05-26T10:52:31Z
dc.date.issued2016
dc.identifier.citationÜnlü, M. ve Karataş, S. (2016). The impact of learning strategy based online activities on academic achievement and retention in science education. Eğitimde Kuram ve Uygulama, 12 (1), 158-177.en_US
dc.identifier.issn1304-9496
dc.identifier.urihttp://eku.comu.edu.tr/article/view/5000119145/5000156168
dc.identifier.urihttps://hdl.handle.net/20.500.12428/1423
dc.description.abstractThe purpose of this study is to define the impact of learning strategy based oline activities on academic achievement and retention in science education. This study was conducted by using quasi-experimental design (pre-post test control group). The study was carried out in 2014-2015 academic year with the participation of 57 students from 5th grade of an official Middle School in Ankara. Two classes were chosen randomly and pre-test was applied to the students in these classes. After pre-test, e-learning group and traditional group were constructed by taking the pre-test results into account. Students in both study groups were given 8 hours learning strategy awerness course in computer laboratory. In this course 6 activities were performed by the students. After awerness course, students in both group fulfilled 12 activities according to the study plan. While online activities were done by e-learning group on Moodle LMS, traditional group participants fulfilled classical assignmet type activities in printed material form. The result of the study revealed that there was a significant increase in academic achievements of the students in the e-learning group. On the other hand, no significant difference was found between retention test scores of study groups.en_US
dc.description.abstractBu araştırmanın amacı, öğrenme stratejisi temelli çevrimiçi etkinliklerin fen öğretiminde öğrencilerin akademik başarılarına ve öğrenmenin kalıcılığına olan etkisini ortaya koymaktır. Çalışma, 2014-2015 eğitim- öğretim yılında, Keçiören/Ankara'daki bir ortaokulun 5. sınıfında okuyan 57 öğrenci ile yürütülmüştür. Araştırmada öntest-sontest kontrol gruplu yarı deneysel desen kullanılmıştır. Deneysel çalışmadan önce araştırmanın çalışma grubu olarak belirlenen Şubelerde öğrencilere öntest uygulanarak, ön bilgi düzeyleri belirlenmiştir. Deney ve kontrol grupları, öğrencilerin öntest puanları göz önüne alınarak, grup sayıları birbirine eşit olacak Şekilde yansız (rastgele) atama ile oluşturulmuştur. E-öğrenme ortamı (deney grubu) ve geleneksel ortam (kontrol grubu) öğrencilerine 8 ders saati süreyle öğrenme stratejileri farkındalık eğitimi verilmiştir. Bilgisayar laboratuvarında gerçekleştirilen farkındalık eğitiminde öğrenciler tarafından 6 etkinlik yapılmıştır. Araştırmada her iki etkinlik ortamında bulunan öğrenciler kendilerine ev ödevi olarak verilen 12 etkinliği araştırma planına göre tamamlamışlardır. Deney grubu öğrencileri çevrimiçi etkinlikleri, Moodle ÖYS üzerinde yapmışlardır. Kontrol grubu öğrencileri ise basılı ortamda dağıtılan etkinlikleri uygulamışlardır. Araştırma sonucunda; öğrencilerin akademik başarıları açısından, e-öğrenme ortamı lehine anlamlı bir farklılık bulunurken, öğrenmenin kalıcılığı puanları arasında her iki grup açısından anlamlı bir farklılık bulunmamıştır.en_US
dc.language.isoengen_US
dc.publisherÇanakkale Onsekiz Mart Üniversitesien_US
dc.rights.uriinfo:eu-repo/semantics/openAccessen_US
dc.subjectLearning strategyen_US
dc.subjectOnline activityen_US
dc.subjectScience educationen_US
dc.subjectAcademic achievementen_US
dc.subjectRetentionen_US
dc.subjectÖğrenme stratejisien_US
dc.subjectÇevrimiçi etkinliken_US
dc.subjectFen eğitimien_US
dc.subjectAkademik başarıen_US
dc.subjectKalıcılıken_US
dc.titleThe impact of learning strategy based online activities on academic achievement and retention in science educationen_US
dc.title.alternativeÖğrenme stratejisi temelli çevrimiçi etkinliklerin Fen öğretiminde akademik başarıya ve kalıcılığa etkisien_US
dc.typearticleen_US
dc.authoridTR252365en_US
dc.authoridTR106234en_US
dc.relation.ispartofEğitimde Kuram ve Uygulamaen_US
dc.department[Belirlenecek]en_US
dc.institutionauthor. . .en_US
dc.relation.publicationcategory. . .en_US


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record