A study on prospective teachers’ educational beliefs
Künye
Çelik, R. ve Orçan, F. (2016). A study on prospective teachers’ educational beliefs. Eğitimde Kuram ve Uygulama, 12 (1), 63-77.Özet
Studies on educational philosophies adopted by teachers and prospective teachers appear to be limited in general. Although it has been shown that there is a general tendency towards particular philosophies of education and that prospective teachers shape their educational beliefs according to this tendency, it appears that prospective teachers do not have clear beliefs about educational philosophies. This study explores whether a Philosophy of Education course has any effects on prospective teachers? educational beliefs. Accordingly, the study has been designed with the survey model and participants have been selected among those who pursue undergraduate degrees in education at Karadeniz Technical University. The Educational Beliefs Scale, developed by Yılmaz, Altınkurt & Çokluk (2011), has been used as the data collection tool. According to the results, Existentialism is the most popular educational approach, and Essentialism is the least popular one among prospective teachers, regardless of whether they have taken a Philosophy of Education course. The study ends with a discussion about the results. Öğretmenlerin ve öğretmen adaylarının benimsedikleri eğitim felsefeleri üzerine yapılmış çalışmalar genel anlamda sınırlıdır. Çalışmalar her ne kadar belirli eğitim felsefelerine genel bir eğilim olduğunu ve öğretmen adaylarının da bu eğilim doğrultusunda eğitim inançlarını Şekillendirdiklerini işaret etse de, aslında çalışmaların kapsamı genişledikçe öğretmen adaylarının eğitim felsefelerine karşı tutumlarının o kadar da belirgin olmadığı görülmektedir. Bu çalışmada, Eğitim Felsefesi dersinin öğretmen adaylarının benimsedikleri eğitim felsefeleri üzerinde etkisi olup olmadığını ortaya koymak amaçlanmıştır. Bu amaç doğrultusunda, Eğitim Felsefesi dersinin öğretmen adayları üzerindeki etkisi çeşitli değişkenlerce incelenmiştir. Çalışma tarama modelinde desenlenmiş ve katılımcılar Karadeniz Teknik Üniversitesi, Fatih Eğitim Fakültesi 3. sınıf lisans öğrencileri arasından seçilmiştir. Veri toplama aracı olarak Yılmaz, Altınkurt & Çokluk (2011) tarafından geliştirilmiş olan Eğitim İnançları Ölçeği kullanılmıştır. Sonuçlar genel olarak, en çok Varoluşçuluk yaklaşımının en az ise Esasicilik yaklaşımının benimsendiğini ortaya koymuştur. Bu durumun, söz konusu dersi alan ve almayan öğretmen adayları arasında değişmediği görülmüştür. Çalışma, bulguların tartışılmasıyla sonlandırılmıştır.
Bağlantı
http://eku.comu.edu.tr/article/view/5000129363/5000152911https://hdl.handle.net/20.500.12428/1419
Koleksiyonlar
Aşağıdaki lisans dosyası bu öğe ile ilişkilidir: