Advanced Search

Show simple item record

dc.contributor.authorÇelik, Raşit
dc.contributor.authorOrçan, Fatih
dc.date.accessioned2016-05-26T07:10:21Z
dc.date.available2016-05-26T07:10:21Z
dc.date.issued2016
dc.identifier.citationÇelik, R. ve Orçan, F. (2016). A study on prospective teachers’ educational beliefs. Eğitimde Kuram ve Uygulama, 12 (1), 63-77.en_US
dc.identifier.issn1304-9496
dc.identifier.urihttp://eku.comu.edu.tr/article/view/5000129363/5000152911
dc.identifier.urihttps://hdl.handle.net/20.500.12428/1419
dc.description.abstractStudies on educational philosophies adopted by teachers and prospective teachers appear to be limited in general. Although it has been shown that there is a general tendency towards particular philosophies of education and that prospective teachers shape their educational beliefs according to this tendency, it appears that prospective teachers do not have clear beliefs about educational philosophies. This study explores whether a Philosophy of Education course has any effects on prospective teachers? educational beliefs. Accordingly, the study has been designed with the survey model and participants have been selected among those who pursue undergraduate degrees in education at Karadeniz Technical University. The Educational Beliefs Scale, developed by Yılmaz, Altınkurt & Çokluk (2011), has been used as the data collection tool. According to the results, Existentialism is the most popular educational approach, and Essentialism is the least popular one among prospective teachers, regardless of whether they have taken a Philosophy of Education course. The study ends with a discussion about the results.en_US
dc.description.abstractÖğretmenlerin ve öğretmen adaylarının benimsedikleri eğitim felsefeleri üzerine yapılmış çalışmalar genel anlamda sınırlıdır. Çalışmalar her ne kadar belirli eğitim felsefelerine genel bir eğilim olduğunu ve öğretmen adaylarının da bu eğilim doğrultusunda eğitim inançlarını Şekillendirdiklerini işaret etse de, aslında çalışmaların kapsamı genişledikçe öğretmen adaylarının eğitim felsefelerine karşı tutumlarının o kadar da belirgin olmadığı görülmektedir. Bu çalışmada, Eğitim Felsefesi dersinin öğretmen adaylarının benimsedikleri eğitim felsefeleri üzerinde etkisi olup olmadığını ortaya koymak amaçlanmıştır. Bu amaç doğrultusunda, Eğitim Felsefesi dersinin öğretmen adayları üzerindeki etkisi çeşitli değişkenlerce incelenmiştir. Çalışma tarama modelinde desenlenmiş ve katılımcılar Karadeniz Teknik Üniversitesi, Fatih Eğitim Fakültesi 3. sınıf lisans öğrencileri arasından seçilmiştir. Veri toplama aracı olarak Yılmaz, Altınkurt & Çokluk (2011) tarafından geliştirilmiş olan Eğitim İnançları Ölçeği kullanılmıştır. Sonuçlar genel olarak, en çok Varoluşçuluk yaklaşımının en az ise Esasicilik yaklaşımının benimsendiğini ortaya koymuştur. Bu durumun, söz konusu dersi alan ve almayan öğretmen adayları arasında değişmediği görülmüştür. Çalışma, bulguların tartışılmasıyla sonlandırılmıştır.en_US
dc.language.isoengen_US
dc.publisherÇanakkale Onsekiz Mart Üniversitesien_US
dc.rights.uriinfo:eu-repo/semantics/openAccessen_US
dc.subjectPhilosophy of educationen_US
dc.subjectProspective teachersen_US
dc.subjectEducational beliefsen_US
dc.subjectEğitim felsefesien_US
dc.subjectÖğretmen adaylarıen_US
dc.subjectEğitim inançlarıen_US
dc.titleA study on prospective teachers’ educational beliefsen_US
dc.title.alternativeÖğretmen adaylarının eğitim inançları üzerine bir çalışmaen_US
dc.typearticleen_US
dc.authoridTR57662en_US
dc.authoridTR217163en_US
dc.relation.ispartofEğitimde Kuram ve Uygulamaen_US
dc.department[Belirlenecek]en_US
dc.institutionauthor. . .en_US
dc.relation.publicationcategory. . .en_US


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record