Advanced Search

Show simple item record

dc.contributor.authorKesen, İsmet
dc.contributor.authorPolat, Murat
dc.date.accessioned2015-08-21T08:29:57Z
dc.date.available2015-08-21T08:29:57Z
dc.date.issued2014
dc.identifier.citationKesen, İ. ve Polat, M. (2014). Determination of 4th Class Preservice Teachers' Attitudes Towards the Teaching Profession in Faculty of Education: Sample of Muş Alparslan University. 10(2), 556-578.en_US
dc.identifier.issn1304-9496
dc.identifier.urihttps://hdl.handle.net/20.500.12428/1108
dc.description.abstractThe aim of this research is to determine 4th class preservice teachers’ attitudes towards the teaching profession in faculty of education. The research consists of the teacher nominees who get education in several parts of Education Faculty of Mus Alparslan University. The data of the research is acquired with “The Scale of Attitude of Teaching Profession” developed by Üstüner (2006). The survey research method was used in this study. 234 student teachers enrolled at Mus Alparslan University during 2012-13 academic year participated in the study. The Cronbach Alpha value of the scale was found to be 0.95. SPSS was used for the analysis of the data. Means, percentage, frequency, Mann-Whitney U, Krusukal-Wallis H and Dunnett C test were used for data analysis. According to findings of the study, the average points of attitude scale are showed that there is no significant difference depending on gender while there is a positive difference for girls. Besides, it is found that there is a difference between the average points of attitude scale of preservice teachers in the department early childhood education, Turkish language and mathematics.en_US
dc.description.abstractBu araştırmanın amacı eğitim fakültesi 4. sınıf öğretmen adaylarının öğretmenlik mesleğine ilişkin tutumlarının bazı değişkenler ışığında belirlenmesidir. Araştırma; 2012 - 2013 eğitim-öğretim akademik yılı bahar döneminde Muş Alparslan Üniversitesi Eğitim Fakültesindeki altı ayrı Anabilim Dalına (Okul Öncesi, Türkçe, İlköğretim Matematik, Fen Bilgisi, Sınıf ve Din Kültürü) kayıtlı 234 öğretmen adayı ile yürütülmüştür. Araştırma tarama modelindedir. Tarama modeli türlerinden ilişkisel tarama deseni kullanılmıştır. Araştırmanın veri toplama aracı olarak Üstüner (2006) tarafından geliştirilen 34 maddelik “Öğretmenlik Mesleğine Yönelik Tutum Ölçeği” ve bir adet soru formu kullanılmıştır. Araştırmaya katılan 4. sınıf öğretmen adaylarının ölçme aracına verdikleri yanıtlardan elde edilen veriler SPSS veri analizi paket programı yardımıyla analiz edilmiştir. Verilerin analizinde aritmetik ortalama, standart sapma, frekans, yüzde, Mann-Whitney U ve Krusukal-Wallis H testlerinden faydalanılmıştır (p<0,05). Araştırmanın sonuçlarına göre, öğretmen adaylarının cinsiyet değişkenlerinin öğretmenlik mesleğine yönelik tutumlarını manidar şekilde etkilemediği, ancak kadın öğretmen adaylarının öğretmenlik mesleğine yönelik tutumlarının erkek öğretmen adaylarına kıyasla daha çok pozitif olduğu bulgusuna ulaşılmıştır. Bununla birlikte 4. sınıf öğretmen adaylarının öğrenim gördükleri anabilim dalı değişkeni ile öğretmenlik mesleğine yönelik tutumları arasındaki ilişkinin manidar olduğu belirlenmiştir. Bu manidarlığın Okul Öncesi Öğretmenliği anabilim dalı öğretmen adaylarının lehine olduğu sonucuna ulaşılmıştır.en_US
dc.language.isoengen_US
dc.publisherÇanakkale Onsekiz Mart Üniversitesien_US
dc.rights.uriinfo:eu-repo/semantics/openAccessen_US
dc.subjectEducation facultyen_US
dc.subjectPreservice teachersen_US
dc.subjectTeaching professionen_US
dc.subjectAttitudes towards teaching professionen_US
dc.subjectEğitim fakültesien_US
dc.subjectÖğretmen adaylarıen_US
dc.subjectÖğretmenlik mesleğien_US
dc.subjectÖğretmenlik mesleğine ilişkin tutumlaren_US
dc.titleDetermination of 4th Class Preservice Teachers' Attitudes Towards the Teaching Profession in Faculty of Education: Sample of Muş Alparslan Universityen_US
dc.title.alternativeEğitim Fakültesi 4. Sınıf Öğretmen Adaylarının Öğretmenlik Mesleğine İlişkin Tutumları: Muş Alpalslan Üniversitesi Örneğien_US
dc.typearticleen_US
dc.authoridTR136875en_US
dc.authoridTR28466en_US
dc.relation.ispartofEğitimde Kuram ve Uygulamaen_US
dc.department[Belirlenecek]en_US
dc.institutionauthor. . .en_US
dc.relation.publicationcategory. . .en_US


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record