Determination of 4th Class Preservice Teachers' Attitudes Towards the Teaching Profession in Faculty of Education: Sample of Muş Alparslan University
Künye
Kesen, İ. ve Polat, M. (2014). Determination of 4th Class Preservice Teachers' Attitudes Towards the Teaching Profession in Faculty of Education: Sample of Muş Alparslan University. 10(2), 556-578.Özet
The aim of this research is to determine 4th class preservice teachers’ attitudes towards the teaching profession in faculty of education. The research consists of the teacher nominees who get education in several parts of Education Faculty of Mus Alparslan University. The data of the research is acquired with “The Scale of Attitude of Teaching Profession” developed by Üstüner (2006). The survey research method was used in this study. 234 student teachers enrolled at Mus Alparslan University during 2012-13 academic year participated in the study. The Cronbach Alpha value of the scale was found to be 0.95. SPSS was used for the analysis of the data. Means, percentage, frequency, Mann-Whitney U, Krusukal-Wallis H and Dunnett C test were used for data analysis. According to findings of the study, the average points of attitude scale are showed that there is no significant difference depending on gender while there is a positive difference for girls. Besides, it is found that there is a difference between the average points of attitude scale of preservice teachers in the department early childhood education, Turkish language and mathematics. Bu araştırmanın amacı eğitim fakültesi 4. sınıf öğretmen adaylarının öğretmenlik mesleğine ilişkin tutumlarının bazı değişkenler ışığında belirlenmesidir. Araştırma; 2012 - 2013 eğitim-öğretim akademik yılı bahar döneminde Muş Alparslan Üniversitesi Eğitim Fakültesindeki altı ayrı Anabilim Dalına (Okul Öncesi, Türkçe, İlköğretim Matematik, Fen Bilgisi, Sınıf ve Din Kültürü) kayıtlı 234 öğretmen adayı ile yürütülmüştür. Araştırma tarama modelindedir. Tarama modeli türlerinden ilişkisel tarama deseni kullanılmıştır. Araştırmanın veri toplama aracı olarak Üstüner (2006) tarafından geliştirilen 34 maddelik “Öğretmenlik Mesleğine Yönelik Tutum Ölçeği” ve bir adet soru formu kullanılmıştır. Araştırmaya katılan 4. sınıf öğretmen adaylarının ölçme aracına verdikleri yanıtlardan elde edilen veriler SPSS veri analizi paket programı yardımıyla analiz edilmiştir. Verilerin analizinde aritmetik ortalama, standart sapma, frekans, yüzde, Mann-Whitney U ve Krusukal-Wallis H testlerinden faydalanılmıştır (p<0,05). Araştırmanın sonuçlarına göre, öğretmen adaylarının cinsiyet değişkenlerinin öğretmenlik mesleğine yönelik tutumlarını manidar şekilde etkilemediği, ancak kadın öğretmen adaylarının öğretmenlik mesleğine yönelik tutumlarının erkek öğretmen adaylarına kıyasla daha çok pozitif olduğu bulgusuna ulaşılmıştır. Bununla birlikte 4. sınıf öğretmen adaylarının öğrenim gördükleri anabilim dalı değişkeni ile öğretmenlik mesleğine yönelik tutumları arasındaki ilişkinin manidar olduğu belirlenmiştir. Bu manidarlığın Okul Öncesi Öğretmenliği anabilim dalı öğretmen adaylarının lehine olduğu sonucuna ulaşılmıştır.
Koleksiyonlar
Aşağıdaki lisans dosyası bu öğe ile ilişkilidir: