Advanced Search

Show simple item record

dc.contributor.authorBaleghizadeh, Sasan
dc.contributor.authorZarghami, Zahra
dc.date.accessioned2015-08-20T10:27:31Z
dc.date.available2015-08-20T10:27:31Z
dc.date.issued2014
dc.identifier.citationBaleghizadeh, S. ve Zarghami, Z. (2014).Student-Generated Tests and Their Impact on EFL Students' Learning of Grammar. Eğitimde Kuram ve Uygulama, 10 (3), 627-642.en_US
dc.identifier.issn1304-9496
dc.identifier.urihttps://hdl.handle.net/20.500.12428/1095
dc.description.abstractThe present paper reports on a study that examined the impact of student-generated tests on grammar learning of EFL (English as a foreign language) learners. Sixty-eight Iranian intermediate university students were randomly assigned to experimental and control conditions. At the end of the treatment period, the participants in both groups took two forty-item grammar tests: a student-generated one and a standardized one. The results showed that the participants in the experimental group significantly outperformed their peers in the control group. This suggests that the experience of test construction throughout the treatment period had a positive impact on grammar learning of the students.en_US
dc.description.abstractBu çalışma, İngilizce’yi yabancı dil olarak öğrenen öğrencilerin ürettikleri testlerin onların dilbilgisi öğrenimlerine etkisi hakkında bir araştırmayı rapor etmektedir. Bu bağlamda, orta düzeydeki 68 İranlı üniversite öğrencisi deney ve control gruplarına yerleştirilmiştir. Araştırma sonucunda deney grubundaki öğrenciler kontrol grubundakilerden anlamlı derecede daha iyi bir performans sergilemişlerdir. Bu da test hazırlamanın öğrencilerin dilbilgisi öğrenimleri üzerinde olumlu bir etkisi olduğunu göstermektedir.en_US
dc.language.isoengen_US
dc.publisherÇanakkale Onsekiz Mart Üniversitesien_US
dc.rights.uriinfo:eu-repo/semantics/openAccessen_US
dc.subjectStudent-generated testsen_US
dc.subjectAssessment for learningen_US
dc.subjectAlternative assessmentsen_US
dc.subjectClassroom assessment techniquesen_US
dc.subjectÖğrencilerin ürettiği testleren_US
dc.subjectAlternatif değerlendirmeleren_US
dc.subjectSınıf-içi değerlendirme tekniklerien_US
dc.titleStudent-Generated Tests and Their Impact on EFL Students' Learning of Grammaren_US
dc.title.alternativeÖğrencilerin Ürettiği Testle ve Onların EFL Öğrencilerinin Dilbilgisi Öğrenimi Üzerindeki Etkisien_US
dc.typearticleen_US
dc.authoridYen_US
dc.authoridYen_US
dc.relation.ispartofEğitimde Kuram ve Uygulamaen_US
dc.department[Belirlenecek]en_US
dc.institutionauthor. . .en_US
dc.relation.publicationcategory. . .en_US


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record