Student-Generated Tests and Their Impact on EFL Students' Learning of Grammar
Citation
Baleghizadeh, S. ve Zarghami, Z. (2014).Student-Generated Tests and Their Impact on EFL Students' Learning of Grammar. Eğitimde Kuram ve Uygulama, 10 (3), 627-642.Abstract
The present paper reports on a study that examined the impact of student-generated tests on grammar learning of EFL (English as a foreign language) learners. Sixty-eight Iranian intermediate university students were randomly assigned to experimental and control conditions. At the end of the treatment period, the participants in both groups took two forty-item grammar tests: a student-generated one and a standardized one. The results showed that the participants in the experimental group significantly outperformed their peers in the control group. This suggests that the experience of test construction throughout the treatment period had a positive impact on grammar learning of the students. Bu çalışma, İngilizce’yi yabancı dil olarak öğrenen öğrencilerin ürettikleri testlerin onların dilbilgisi öğrenimlerine etkisi hakkında bir araştırmayı rapor etmektedir. Bu bağlamda, orta düzeydeki 68 İranlı üniversite öğrencisi deney ve control gruplarına yerleştirilmiştir. Araştırma sonucunda deney grubundaki öğrenciler kontrol grubundakilerden anlamlı derecede daha iyi bir performans sergilemişlerdir. Bu da test hazırlamanın öğrencilerin dilbilgisi öğrenimleri üzerinde olumlu bir etkisi olduğunu göstermektedir.
Collections
The following license files are associated with this item: