Advanced Search

Show simple item record

dc.contributor.authorElaldı, Şenel
dc.contributor.authorSemerci, Çetin
dc.date.accessioned2015-08-05T08:36:42Z
dc.date.available2015-08-05T08:36:42Z
dc.date.issued2015
dc.identifier.citationElaldı, Ş. ve Semerci, Ç. (2015). The Effect of Mastery Learning Model Supported With Reflective Thinking Activities on Medical Students' Critical Thinking Skills. Eğitimde Kuram ve Uygulama, 11 (3), 1004-1020.en_US
dc.identifier.issn1304-9496
dc.identifier.urihttps://hdl.handle.net/20.500.12428/1041
dc.description.abstractThe effect of mastery learning model supported with reflective thinking activities on the fifth grade medical students' critical thinking skills was determined through comparing with traditional teacher-lecture method. Application was carried out on the subjects entitled “Staphylococcal Infections”, “Streptococcal Infections”, “Malaria”, “Pulmonary Tuberculosis”, “Crimean-Congo Hemorrhagic Fever” and “Influenza” in Infectious Diseases and Clinical Microbiology Course. Throughout a twelve week study period, differences in critical thinking skills of students were assessed. A pretest-posttest control group design with an experimental (32) and a control (32) group was used and the hypotheses were tested. In comparison of the measurements obtained from California Critical Thinking Disposition Inventory (CCTDI) , t-tests as well as Mann-Whitney U test were used. According to the findings, mastery learning model supported with reflective thinking activities did not demonstrate positive effects towards critical thinking skills. .en_US
dc.description.abstractYansıtıcı düşünme etkinlikleriyle destekli tam öğrenme modelinin tıp fakültesi 5. sınıf öğrencilerinin eleştirel düşünme becerileri üzerindeki etkisi geleneksel yöntemle karşılaştırılarak belirlenmeye çalışılmıştır. Araştırma Enfeksiyon Hastalıkları ve Klinik Mikrobiyoloji dersi kapsamında Stafilokokal Enfeksiyonlar, Streptokokal Enfeksiyonlar, Sıtma, Ekstrapulmoner Tuberküloz, Kırım-Kongo Kanamalı Ateşi ve Influenza olmak üzere altı ders konusuyla yürütülmüştür. On-iki hafta boyunca yapılan uygulamayla öğrencilerin Enfeksiyon Hastalıkları ve Klinik Mikrobiyoloji dersine ilişkin eleştirel düşünme becerilerinde ne gibi farklılıklar oluştuğu belirlenmiştir. Nicel araştırmada bir deney (32) bir de kontrol (32) grubunun yer aldığı “öntest-sontest kontrol gruplu model” olan deneysel desen kullanılmış; araştırmanın denenceleri test edilmiştir. Öğrencilerin California Eleştirel Düşünme Eğilimi Ölçeği kullanılarak elde edilen eleştirel düşünme becerilerine yönelik ölçümlerinin karşılaştırılmasında t-testi ve nonparametrik testlerden Mann Whitney U testi kullanılmıştır. Elde edilen bulgulara göre yansıtıcı düşünme etkinlikleriyle destekli tam öğrenme modelinin öğrencilerin eleştirel düşünme becerilerine yönelik olumlu etkisi olmadığı sonucuna ulaşılmıştır.en_US
dc.language.isoengen_US
dc.publisherÇanakkale Onsekiz Mart Üniversitesien_US
dc.rights.uriinfo:eu-repo/semantics/openAccessen_US
dc.subjectInfectious diseases and clinical microbiology courseen_US
dc.subjectMastery learningen_US
dc.subjectReflective thinking activitiesen_US
dc.subjectCritical thinking skillsen_US
dc.subjectEnfeksiyon hastalıkları ve klinik mikrobiyoloji dersien_US
dc.subjectTam öğrenme modelien_US
dc.subjectYansıtıcı düşünme etkinliklerien_US
dc.subjectEleştirel düşünme becerilerien_US
dc.titleThe Effect of Mastery Learning Model Supported With Reflective Thinking Activities on Medical Students' Critical Thinking Skillsen_US
dc.title.alternativeYansıtıcı Düşünme Etkinlikleriyle Destekli Tam Öğrenme Modelinin Tıp Fakültesi Öğrencilerinin Eleştirel Düşünme Becerilerine Etkisien_US
dc.typearticleen_US
dc.authoridTR105414en_US
dc.authoridTR101473en_US
dc.relation.ispartofEğitimde Kuram ve Uygulamaen_US
dc.department[Belirlenecek]en_US
dc.institutionauthor. . .en_US
dc.relation.publicationcategory. . .en_US


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record