Advanced Search

Show simple item record

dc.contributor.authorEryüzlü, Hakan
dc.date.accessioned2024-12-05T12:45:58Z
dc.date.available2024-12-05T12:45:58Z
dc.date.issued2020en_US
dc.identifier.citationEryüzlü, H. (2020). Tüketici Güven Endeksi Ve Tüketici Kredileri Çok Yönlü Nedensellik İlişkileri: Türkiye Örneği. Bilim-Teknoloji-Yenilik Ekosistemi Dergisi, 1(1), 47-53.en_US
dc.identifier.issn2757-6140
dc.identifier.urihttp://bityed.dergi.comu.edu.tr/makaleler/cilt-1-sayi-1-2020
dc.identifier.urihttps://hdl.handle.net/20.500.12428/6715
dc.description.abstractSosyal bilim olan ekonomide; tüketiciler, harcamaları ve tasarrufları ile ülkede hakim ekonomik sistem fark etmeksizin önemli ekonomik aktörlerdir. İkinci Dünya savaşı sonrası Amerika Birleşik Devletleri öncülüğünde kurulan liberal ekonomide çok daha önem kazanmaktadırlar. Bu kapsamda dünyadaki regülasyon sürecinin genişlemesi tüketici davranışları yönündeki çalışmaları da arttırmıştır. Başarılı ekonomik politikalar için, tüketici davranışlarının politika yapıcılar tarafından izlenmesi ve yönlendirilmesi gerekir. Tüketici Güven Endeksi de 2007 yılından beri hesaplanan, tüketicilerin beklentileri hakkında bilgi sağlayan bir endekstir. Kredi ise bankacılık sisteminin gelişmesi ile tüketiciler açısından tüketim kararlarında sıklıkla kullandıkları bir araç haline gelmiştir. Çalışmada Türkiye özelinde, 2007-2019 dönemi kapsayacak şekilde, Tüketici Güven Endeksi ve kullanılan tüketici kredileri arasındaki nedensellik ilişkileri incelenmiştir. Değişkenler arasında, klasik nedensellik yöntemleriyle tespit edilemeyen ilişkiler, saklı(asimetrik) nedensellik yöntemi ile tespit edilmiştir.en_US
dc.description.abstractIn the social science economy; consumers are important economic actors regardless of the dominant economic system in the country with their expenditures and savings. After the Second World War, in the liberal economy led by the USA, consumers have become much more important. In this context, with the expansion of the regulation process in the world, the studies on consumer behavior have also increased. For successful economic policies, consumer behavior needs to be monitored and directed by policy makers. The Consumer Confidence Index, which has been calculated since 2007, provides information about the expectations of consumers. If the concept of credit, with the development of the banking system, it has become a frequently used tool for consumers in their consumption decisions. Working in Turkey in particular, to cover the period 2007-2019, the Consumer Confidence Index and the causal relationship between consumer loans used were examined. The relationships between the variables that could not be determined by classical causality methods were determined by hidden (asymmetric) causality method.en_US
dc.language.isoturen_US
dc.publisherÇanakkale Onsekiz Mart Üniversitesien_US
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccessen_US
dc.subjectConsumer Confidence Indexen_US
dc.subjectConsumer Loanen_US
dc.subjectHousing Loanen_US
dc.subjectVehicle Loanen_US
dc.subjectAsymmetric Causalityen_US
dc.subjectHidden Causalityen_US
dc.subjectTüketici Güven Endeksien_US
dc.subjectİhtiyaç Kredisien_US
dc.subjectKonut Kredisien_US
dc.subjectTaşıt Kredisien_US
dc.subjectAsimetrik Nedenselliken_US
dc.subjectSaklı Nedenselliken_US
dc.titleTüketici Güven Endeksi Ve Tüketici Kredileri Çok Yönlü Nedensellik İlişkileri: Türkiye Örneğien_US
dc.title.alternativeMultiple Causal Relationship Consumer Confidence Index And Consumer Loans: The Case Of Turkeyen_US
dc.typearticleen_US
dc.relation.ispartofBilim-Teknoloji-Yenilik Ekosistemi Dergisien_US
dc.departmentSeçinizen_US
dc.identifier.volume1en_US
dc.identifier.issue1en_US
dc.identifier.startpage47en_US
dc.identifier.endpage53en_US
dc.relation.publicationcategoryMakale - Uluslararası Hakemli Dergi - Başka Kurum Yazarıen_US


Files in this item

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record