Tüketici Güven Endeksi Ve Tüketici Kredileri Çok Yönlü Nedensellik İlişkileri: Türkiye Örneği
Künye
Eryüzlü, H. (2020). Tüketici Güven Endeksi Ve Tüketici Kredileri Çok Yönlü Nedensellik İlişkileri: Türkiye Örneği. Bilim-Teknoloji-Yenilik Ekosistemi Dergisi, 1(1), 47-53.Özet
Sosyal bilim olan ekonomide; tüketiciler, harcamaları ve tasarrufları ile ülkede hakim ekonomik sistem fark etmeksizin önemli
ekonomik aktörlerdir. İkinci Dünya savaşı sonrası Amerika Birleşik Devletleri öncülüğünde kurulan liberal ekonomide çok daha
önem kazanmaktadırlar. Bu kapsamda dünyadaki regülasyon sürecinin genişlemesi tüketici davranışları yönündeki çalışmaları da
arttırmıştır. Başarılı ekonomik politikalar için, tüketici davranışlarının politika yapıcılar tarafından izlenmesi ve yönlendirilmesi
gerekir. Tüketici Güven Endeksi de 2007 yılından beri hesaplanan, tüketicilerin beklentileri hakkında bilgi sağlayan bir endekstir.
Kredi ise bankacılık sisteminin gelişmesi ile tüketiciler açısından tüketim kararlarında sıklıkla kullandıkları bir araç haline
gelmiştir. Çalışmada Türkiye özelinde, 2007-2019 dönemi kapsayacak şekilde, Tüketici Güven Endeksi ve kullanılan tüketici
kredileri arasındaki nedensellik ilişkileri incelenmiştir. Değişkenler arasında, klasik nedensellik yöntemleriyle tespit edilemeyen
ilişkiler, saklı(asimetrik) nedensellik yöntemi ile tespit edilmiştir. In the social science economy; consumers are important economic actors regardless of the dominant economic system in the
country with their expenditures and savings. After the Second World War, in the liberal economy led by the USA, consumers
have become much more important. In this context, with the expansion of the regulation process in the world, the studies on
consumer behavior have also increased. For successful economic policies, consumer behavior needs to be monitored and directed
by policy makers. The Consumer Confidence Index, which has been calculated since 2007, provides information about the
expectations of consumers. If the concept of credit, with the development of the banking system, it has become a frequently used
tool for consumers in their consumption decisions. Working in Turkey in particular, to cover the period 2007-2019, the Consumer
Confidence Index and the causal relationship between consumer loans used were examined. The relationships between the
variables that could not be determined by classical causality methods were determined by hidden (asymmetric) causality method.
Cilt
1Sayı
1Bağlantı
http://bityed.dergi.comu.edu.tr/makaleler/cilt-1-sayi-1-2020https://hdl.handle.net/20.500.12428/6715