Advanced Search

Show simple item record

dc.contributor.advisorTabuk, Mesut
dc.contributor.authorBarın, Özge
dc.date.accessioned2023-12-11T20:03:09Z
dc.date.available2023-12-11T20:03:09Z
dc.date.issued2023
dc.identifier.urihttps://tez.yok.gov.tr/UlusalTezMerkezi/TezGoster?key=j_Fjwp4JS4mk97Puqti8rpIBnk0hbnyTIbV2UKTVK7R64eXLmSepXYn4JPqHKhXe
dc.identifier.urihttps://hdl.handle.net/20.500.12428/5075
dc.description.abstractSomut öğretim materyalleri, matematik dersinde öğrencilerin başarısını etkileyebilir. Görsel ve dokunsal deneyimler sunarak öğrencilerin anlamalarını derinleştirir, motivasyonlarını artırır, öğrenmeyi kolaylaştırır, işbirlikçi öğrenmeyi teşvik eder ve kalıcı öğrenmeyi sağlar. Öğretmenlerin somut öğretim materyalleri etkin bir şekilde kullanması, matematik dersinde öğrencilerin başarılarını artırabilir. Bu araştırmada matematik öğretiminde somut öğretim materyal kullanımının öğrencilerin matematik dersi başarılarının üzerine etkilerinin belirlenmesi amaçlanmaktadır. Literatür çalışmasının neticesinde araştırma 2003-2020 seneleri arasında yapılmış olan makalelerle ve tezlerle sınırlandırılmıştır. Araştırma problemi dikkate alınarak 5 tane makale, 2 tane doktora ve 15 tane yüksek lisans tezi olarak toplamda 22 araştırma değerlendirmeye alınmıştır. Araştırmada meta-analiz yönteminden faydalanılmıştır. Teze dahil edilen 22 araştırmaya ait etki büyüklüğü istatistiksel verilerle hesaplanmıştır. Çalışmaların tek tek hesaplanmış olan etki büyüklüklerine Q Cochrane heterojenlik testi uygulanmıştır. Araştırma sonuçlarına göre somut öğretim materyallerinin matematik dersi başarısına olumlu etkisi olduğu sonucuna ulaşılmıştır.en_US
dc.description.abstractConcrete teaching materials can affect students' success in mathematics. By providing visual and tactile experiences, it deepens students' understanding, increases their motivation, facilitates learning, encourages collaborative learning and ensures permanent learning. Effective use of concrete materials by teachers can increase students' success in mathematics. In this study, it is aimed to determine the effects of the use of concrete materials in mathematics teaching on the success of students in mathematics lessons. As a result of the literature study, the research was limited to articles and theses made between 2003-2020. Considering the research problem, a total of 22 researches, 5 articles, 2 doctoral dissertations and 15 master's theses, were evaluated. Meta-analysis method was used in the research. The effect size of 22 studies included in the thesis was calculated with statistical data. The Q Cochrane heterogeneity test was applied to the individually calculated effect sizes of the studies. According to the results of the research, it was concluded that the concrete teaching materials had a positive effect on the success of the mathematics course.en_US
dc.language.isoturen_US
dc.publisherÇanakkale Onsekiz Mart Üniversitesien_US
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccessen_US
dc.subjectEğitim ve Öğretimen_US
dc.subjectEducation and Trainingen_US
dc.titleSomut öğretim materyallerinin matematik dersi başarısı üzerine etkisi: Bir meta-analiz çalışmasıen_US
dc.title.alternativeThe effect of concrete teaching materials on success in mathematics course: A meta-analysis studyen_US
dc.typemasterThesisen_US
dc.departmentÇOMÜ, Enstitüler, Lisansüstü Eğitim Enstitüsü, Temel Eğitim Ana Bilim Dalıen_US
dc.identifier.startpage1en_US
dc.identifier.endpage64en_US
dc.institutionauthorBarın, Özge
dc.relation.publicationcategoryTezen_US
dc.identifier.yoktezid802720en_US


Files in this item

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record