Advanced Search

Show simple item record

dc.contributor.advisorDemir, Mehmet Kaan
dc.contributor.authorArslan, Kübra
dc.date.accessioned2023-12-11T20:03:08Z
dc.date.available2023-12-11T20:03:08Z
dc.date.issued2023
dc.identifier.urihttps://tez.yok.gov.tr/UlusalTezMerkezi/TezGoster?key=kIrIdtdJ31bRgjb6fHvMUcBC_cUBBkksLFao5Dj7KaLQE_53m8H3wWhsWDPkgZiJ
dc.identifier.urihttps://hdl.handle.net/20.500.12428/5072
dc.description.abstractEğitim faaliyetlerinin iyi bir şekilde yürütülmesi ve başarıya ulaşabilmesi için ana akım eğitimden ayrılıp, farklı eğitim modellerinin incelenmesi ve araştırılması gerekmektedir. Çocukların ilgi, yetenek ve becerilerini göz önünde bulundurarak mevcut eğitim programlarımıza entegre edebilmek ve farklı eğitim yolları oluşturmak eğitimde başarıya ulaşmada önemli bir adımdır. Bu çalışmada ülkemizde ve dünyada uygulanan eğitim uygulamalarının sınıf öğretmenlerimiz tarafından ne kadar bilindiği incelenmiş ve ayrıca bu eğitim anlayışlarının Türkiye'de uygulanabilirliği ile ilgili görüşlerin değerlendirilmesi amaçlanmıştır. Araştırma, öğretim programlarının uygulayıcısı olan sınıf öğretmenlerinin bu konudaki görüşlerini incelemek amacıyla nitel araştırma yöntemlerden olgu bilim deseninde planlanmıştır. Araştırmanın çalışma grubunu gönüllü olarak araştırmaya katılan 30 sınıf öğretmeni oluşturmaktadır. Araştırma verilerini toplamak amacıyla araştırmacı tarafından geliştirilen görüşme formu kullanılmıştır. Görüşme formu kullanılarak yarı yapılandırılmış görüşmeler ile toplanan veriler içerik analizi yapılarak anlamlı hale getirilmiştir. Bulguların modellenmesinde NVivo paket programı kullanılmıştır. Araştırma bulgularına göre sınıf öğretmenleri lisans eğitiminin yetersizliği ve ülkemizde alternatif eğitime dair uygulama yapılmaması sebebiyle alternatif eğitime dair bilgi düzeylerini yetersiz bulmaktadır. Öğrencileri bireyselleştireceği ve onlarda değişim ve gelişim sağlayacağı için sınıf öğretmenleri alternatif eğitimin gerekliliğine inanmaktadır. Sınıf öğretmenlerinin alternatif eğitime dair bilgi edinme yolları meslektaş ve kendi deneyimleri ile kendi ilgileri doğrultusunda araştırmalarıyla sağlandığı ortaya konmuştur. Alternatif eğitim uygulamalarının mevcut ilkokul müfredatına entegre edilmesi konusunda sınıf öğretmenleri müfredatın uygun olduğunu ancak personel eğitimi, okulların fiziki durumunun düzeltilmesi ve materyal eksikliklerinin giderilmesi gibi tamamlayıcı etkenlerle entegre edilebileceğini ifade etmişlerdir. Ülkemizde uygulanan ilkokul programının ezberci bir sisteme sahip ve öğretmen merkezli olması alternatif eğitime ihtiyaç duyulmasına sebep olmuştur. Alternatif eğitim uygulamalarının, öğrencilerin kendi ilgi ve yeteneklerini keşfinde, özgüvenlerini arttırmada ve sosyal becerilerini geliştirmede faydalı olacağı ifade edilmiştir. Sınıf öğretmenlerinin mevcut ilkokul müfredatına alternatif eğitim programını entegre edebilme yetkinliklerinin yetersiz olma sebepleri bu konu hakkında bilgi sahibi olunmaması, fakülte eğitimlerinin yetersiz olması ve öğretmenlerin maddi ve manevi motivasyonlarının düşük olması şeklinde ifade edilmiştir. Ülkemizde alternatif eğitim uygulanması durumunda okulların fiziki şartlarının, veli tavırlarının, öğretmen eğitimlerinin ve sınav sisteminin sorun yaratacağı sonucuna ulaşılmıştır. Ayrıca öğretmen görüşlerine göre ideal eğitim anlayışının öğrenci ve toplumun ihtiyaçlarını karşılayan niteliklere sahip olması gerektiği sonucuna varılmıştır. Bunun için eğitim sürecinin okul bileşenlerinin iş birliği ile sağlanacağı görüşü elde edilmiştir.en_US
dc.description.abstractIn order for educational activities to be carried out well and to achieve success, it is necessary to leave the mainstream education and examine and research different education models. Taking into consideration the interests, talents and skills of children, integrating them into our existing education programs and creating different educational paths is an important step in achieving success in education. How much the education programs implemented in the world in our country are known by our classroom teachers has been examined. In addition, it is aimed to evaluate the opinions about the applicability of these educational approaches in Turkey. The research was planned in the phenomenology pattern, which is one of the qualitative research methods, in order to examine the opinions of the primary teachers who are the implementers of the curriculum. The study group of the research consists of 30 classroom teachers who voluntarily participated in the research. The interview form developed by the researcher was used to collect the research data. The data collected through semi-structured interviews using the interview form were made meaningful by content analysis. NVivo package program was used in modeling the findings. According to the research findings, the participating classroom teachers find the knowledge level of our teachers about alternative education insufficient due to the inadequacy of undergraduate education and the lack of practice on alternative education in our country. Classroom teachers believe in the necessity of alternative education as it will individualize students and provide change and development in them. It has been revealed that primary school teachers' ways of obtaining information about alternative education are provided by their colleagues and their own experiences and researches in line with their own interests. In terms of integrating alternative education practices into the existing primary school curriculum, classroom teachers stated that the curriculum is appropriate but can be integrated with complementary factors such as personnel training, improving the physical condition of schools and eliminating material deficiencies. The fact that the primary school curriculum implemented in our country has a rote system and is teacher-centered has led to the need for alternative education. It has been stated that alternative education practices will be beneficial for students to discover their own interests and abilities, to increase their self-confidence and to develop their social skills. The reasons for the inadequacy of the primary school teachers' ability to integrate the alternative education program into the existing primary school curriculum were expressed as lack of knowledge about this subject, insufficient faculty education, and low moral and material motivation of the teachers. It has been concluded that the physical conditions of the schools, the attitudes of the parents, teacher training and the examination system will cause problems if alternative education is implemented in our country. In addition, according to the opinions of the teachers, it was concluded that the ideal understanding of education should have the qualities that meet the needs of the student and the society. For this reason, the opinion that the education process will be provided by the cooperation of the school components has been obtained.en_US
dc.language.isoturen_US
dc.publisherÇanakkale Onsekiz Mart Üniversitesien_US
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccessen_US
dc.subjectEğitim ve Öğretimen_US
dc.subjectEducation and Trainingen_US
dc.titleSınıf öğretmenlerinin alternatif eğitime dair bilgi düzeyleri ve Türkiye'de uygulanabilirliğine ilişkin görüşlerien_US
dc.title.alternativePrimary school teachers' knowledge levels on alternative education and their views on its applicability in Turkeyen_US
dc.typemasterThesisen_US
dc.departmentÇOMÜ, Enstitüler, Lisansüstü Eğitim Enstitüsü, Temel Eğitim Ana Bilim Dalıen_US
dc.identifier.startpage1en_US
dc.identifier.endpage166en_US
dc.institutionauthorArslan, Kübra
dc.relation.publicationcategoryTezen_US
dc.identifier.yoktezid775931en_US


Files in this item

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record