Lisansüstü Eğitim Enstitüsü: Recent submissions
Now showing items 221-240 of 1370
-
Çevrimiçi öğrenme ortamlarında öğrenci bağlılığı ve öz düzenleme becerisi arasındaki ilişki
(Çanakkale Onsekiz Mart Üniversitesi, Lisansüstü Eğitim Enstitüsü, 2022)Bu araştırmada çevrimiçi öğrenme ortamlarında öğrenci bağlılığı ile öz düzenleme becerisi arasındaki ilişki incelenmiştir. Araştırma sorularına yanıt aramak için tarama, nedensel karşılaştırma ve korelasyonel araştırma ... -
Okul öncesi öğretmenliği öğrencilerinin çevre eğitimine ilişkin öz-yeterlik ve çevre etiği farkındalık algılarının ekolojik vatandaşlık düzeylerine etkisi
(Çanakkale Onsekiz Mart Üniversitesi, Lisansüstü Eğitim Enstitüsü, 2022)Okul öncesi dönem çevrenin öneminin benimsenmesi bağlamında kritik bir süreçtir. Öğrencilerin çevreye dair bilinçlenmeleri çevre eğitimi öz-yeterlik inancına, çevre etiği farkındalık algısına sahip ve ekolojik vatandaş ... -
Ulusal medikal kurtarma ekibi personelinin afetlere bireysel hazırlık düzeyleri ve psikolojik iyi oluş düzeylerinin incelenmesi: Kütahya ili örneği
(Çanakkale Onsekiz Mart Üniversitesi, Lisansüstü Eğitim Enstitüsü, 2022)Bu araştırmada afetlerde acil sağlık hizmetleri alanında görev yapan Ulusal Medikal Kurtarma Ekibi (UMKE) çalışanlarının afetlere bireysel hazırlık düzeyleri ve psikolojik iyi oluş düzeyleri incelenmiş, daha sonra bu iki ... -
Öğretmenlerin uzaktan eğitim ve iş-yaşam dengesine yönelik algıları arasındaki ilişki
(Çanakkale Onsekiz Mart Üniversitesi, Lisansüstü Eğitim Enstitüsü, 2022)Çalışmanın amacı, COVID-19 pandemi sürecinde öğretmenlerin yürüttükleri uzaktan eğitim ve iş yaşam dengesi arasındaki ilişkiyi ortaya çıkarmaktır. Uzaktan eğitim sürecinde öğretmenlerin cinsiyet, yaş, branş, mesleki kıdem ... -
Ortaokul öğrencilerinin STEM eğitimi uygulamalarına yönelik tutum ölçeğinin geliştirilmesi ve uygulanması
(Çanakkale Onsekiz Mart Üniversitesi, Lisansüstü Eğitim Enstitüsü, 2022)Bu çalışmanın amacı, ortaokul öğrencilerinin fen derslerindeki STEM eğitimi uygulamalarına dair tutumlarını belirlemeye yönelik olarak geçerli ve güvenilir bir ölçek geliştirmektir. Araştırmada nicel yöntem kullanılmıştır. ... -
Somali'de Türkçe öğretiminde karşılaşılan sorunlar: Bir durum örneği
(Çanakkale Onsekiz Mart Üniversitesi, Lisansüstü Eğitim Enstitüsü, 2022)Bu araştırmada Türkiye dışında (Somali örneği) örgün ve yaygın eğitim kapsamında çeşitli kurum ve kuruluşlar bünyesinde yabancı dil olarak Türkçe öğreten öğretmenlerin süreç içerisinde karşılaştıkları sorunları/zorlukları ... -
Isı yalıtımı ve yanmazlık özelliği olan fiber takviyeli jeopolimerik levha üretimi
(Çanakkale Onsekiz Mart Üniversitesi, Lisansüstü Eğitim Enstitüsü, 2022)Ülkemizde toplam elektrik enerjisinin %35' i binalarda kullanılmaktadır. Binalarda kullanılan enerjinin çoğu ısıtma ve soğutma işlemlerinde kayıp olan enerjidir. Bu yüzden, günümüzde ısı yalıtımı artan enerji maliyetleriyle ... -
Pandemi döneminde öğretim elemanlarının ve fen bilgisi öğretmen adaylarının güncel dijital teknoloji kullanım durumlarının ve öğretmen adaylarının siberaylaklık eğilimlerinin incelenmesi
(Çanakkale Onsekiz Mart Üniversitesi, Lisansüstü Eğitim Enstitüsü, 2022)Bu çalışmanın amacı, pandemi döneminde öğretim elemanlarının ve fen bilgisi öğretmen adaylarının çevrimiçi eğitim ortamlarında güncel dijital teknoloji kullanımı ve fen bilgisi öğretmen adaylarının, siberaylaklık davranışlarına ... -
Okul yöneticilerinin duygusal zekâ düzeyinin onların işkolik düzeyine etkisi
(Çanakkale Onsekiz Mart Üniversitesi, Lisansüstü Eğitim Enstitüsü, 2022)Bu araştırmanın temel amacı, okul yöneticilerinin duygusal zekâ ve işkoliklik düzeyinin belirlenmesi ile duygusal zekâ ve işkoliklik düzeyi arasında bir ilişkinin var olup olmadığının tespit edilmesidir. Bu amaç doğrultuda, ... -
Artırılmış gerçeklik uygulamalarında bölünmüş-dikkat etkisi: Mekansal yakınlığın rolü
(Çanakkale Onsekiz Mart Üniversitesi, Lisansüstü Eğitim Enstitüsü, 2022)Bu araştırmanın amacı; mekânsal yakınlık ilkesi dikkate alınarak hazırlanmış Artırılmış Gerçeklik (AG) tabanlı öğretim materyallerinin, akademik başarı, motivasyon ve bilişsel yük bağlamında etkisini araştırmaktır. Bu ... -
Beden eğitimi öğretmen adayı ve öğretmenlerinin futbol alan bilgi düzeyinin incelenmesi
(Çanakkale Onsekiz Mart Üniversitesi, Lisansüstü Eğitim Enstitüsü, 2022)Bu çalışmada, BE Öğretmen adayı ve alanda çalışan BE Öğretmenlerinin futbol GAB düzeylerini incelenmek amaçlanmıştır. Çalışmanın araştırma grubu (n=176) Beden Eğitimi ve Spor Öğretmenliği Bölümü son sınıf öğrencisi ile ... -
Afet ve acil durumlarda görev alan sağlık ekip liderlerinin glokal liderlik davranışlarını gösterme düzeyleri: Edirne ili örneği
(Çanakkale Onsekiz Mart Üniversitesi, Lisansüstü Eğitim Enstitüsü, 2022)Araştırma betimsel tarama modelinde tasarlanmış çalışmadır. Edirne İl Sağlık Müdürlüğü'nde ASHİ ve AÇM'de görevli 250 sağlık personeli ile birlikte UMKE'de görevli 65 sağlık çalışanından oluşmaktadır. Araştırmada toplam ... -
Kamu politikalarına davranışsal yaklaşım: Davranışsal kamu politikası özelinde bir uygulama
(Çanakkale Onsekiz Mart Üniversitesi, Lisansüstü Eğitim Enstitüsü, 2022)Kamu politikalarına davranışsal yaklaşım, yönetim bilimi terminolojisine "davranışsal içgörü" kavramı altında dahil edilmiştir. Küresel boyutta davranışsal içgörüleri politika yapım sürecine dahil etme eğilimi giderek ... -
Âşık Abubekir Zamani hayatı, sanatı ve şiirleri
(Çanakkale Onsekiz Mart Üniversitesi, Lisansüstü Eğitim Enstitüsü, 2022)Âşıklık geleneğinin temelinin 15.-16. yüzyılların da ötesine dayandığı fikriyle hareket ederek başlamış olduğumuz incelememizde "âşık" kavramının temellerini farklı görüşlerle ortaya koymaya çalıştık. Edebi boyut kazandığı ... -
Fen Edebiyat Fakültesi Coğrafya bölümü ve Eğitim Fakültesi Coğrafya Öğretmenliği programlarında görevli öğretim elemanlarının uzaktan eğitime yönelik öz yeterlilik ve yarar algılarının incelenmesi
(Çanakkale Onsekiz Mart Üniversitesi, Lisansüstü Eğitim Enstitüsü, 2022)2019 yılının sonlarına doğru ilk kez ortaya çıkan Covid-19 virüsünün tüm Dünyayı etkilemesiyle pandemi ilan edilmiştir ve kısıtlamalar uygulanmıştır. Bu kısıtlamalar; eğitim, ulaşım, sağlık, turizm gibi birçok sektörü ... -
Bilgi güvenliği farkındalığının geliştirilmesinde görev temelli çevrimiçi öğrenme ortamının etkililiği
(Çanakkale Onsekiz Mart Üniversitesi, Lisansüstü Eğitim Enstitüsü, 2022)Bu araştırmada, ilköğretim düzeyi ortaokul kademesinde öğrenim gören öğrencilerin bilgi güvenliği farkındalık düzeylerini arttırmaya yönelik görev temelli çevrimiçi öğrenme ortamı geliştirilmesi ve etkililiğinin belirlenmesi ... -
Farklı programlardaki Türkçe eğitimi tezlerinin eğilimleri
(Çanakkale Onsekiz Mart Üniversitesi, Lisansüstü Eğitim Enstitüsü, 2022)Türkçe eğitimi disiplinler arası bir alandır. Bu nedenle farklı bilim dallarında da çalışılmıştır. Farklı disiplinlerde yapılan bu araştırmalar da Türkçe eğitimi kapsamında incelenebilmektedir. Yapılan bu çalışmada; ... -
Okul öncesi dönem çocukların ebeveynlerinin babasavar annelik düzeyleriyle anne-babanın çocuğa yönelik ilgisi arasındaki ilişkinin incelenmesi
(Çanakkale Onsekiz Mart Üniversitesi, Lisansüstü Eğitim Enstitüsü, 2022)Bu çalışmanın amacı, okul öncesi dönem çocukların ebeveynlerinin babasavar annelik düzeyleriyle anne-babanın çocuğa yönelik ilgisi arasındaki ilişkiyi ortaya koymaktır. Okul öncesi dönem çocukların ebeveynlerinin babasavar ... -
Sikkeler ışığında Troas ve Mysia'da kent kurucuları ve kuruluş mitleri
(Çanakkale Onsekiz Mart Üniversitesi, Lisansüstü Eğitim Enstitüsü, 2022)Koloni kurma süreci M.Ö. 10. yüzyılda başlayıp, çeşitli aşamalarla Roma İmparatorluk Dönemi sonuna kadar devam eden denizaşırı kent kurma faaliyetleridir. En kapsamlı kolonizasyon hareketleri, Büyük Kolonizasyon Dönemi ... -
ÇOMÜ ÇABA Çok Amaçlı Erken Çocukluk Eğitimi Merkezi'nin (ÇABAÇAM) okul öncesi öğretmen adaylarının akademik başarı, kişisel ve mesleki gelişimleri üzerine etkisinin incelenmesi
(Çanakkale Onsekiz Mart Üniversitesi, Lisansüstü Eğitim Enstitüsü, 2022)Araştırma, Çanakkale Onsekiz Mart Üniversitesi bünyesinde bulunan ÇABA Çok Amaçlı Erken Çocukluk Eğitimi Merkezi'nde gönüllü olarak eğitmenlik yapmakta olan okul öncesi öğretmen adaylarının ÇABAÇAM modelindeki uygulama ...