Kamuoyu oluşturmada siyasal propaganda araçları ve 2009 Çanakkale yerel seçimleri
Citation
Bayram, G. (2010). Kamuoyu oluşturmada siyasal propaganda araçları ve 2009 Çanakkale yerel seçimleri. Yayımlanmamış yüksek lisans tezi, Çanakkale Onsekiz Mart Üniversitesi, ÇanakkaleAbstract
“Kamuoyu Oluşturmada Siyasal Propaganda Araçları ve 2009 Çanakkale Yerel Seçimleri” konu baslıklı bu çalışmada, siyasal faaliyetlerin kritik konusu siyasal propaganda, siyasal propagandanın faktörleri ve araçları ile 2009 Çanakkale Yerel Seçimlerinde bu araçların kullanımı araştırılmıştır. Çalışmanın teorik bölümünde araçların nitelikleri ve kullanımlarına ilişkin kapsamlı bir literatür taraması yapılmıştır. Çalışmanın pratik bölümünde ise 29 Mart 2009 Yerel Seçimlerinin Türkiye ve Çanakkale ölçeğinde yapıldığı koşullar ve sonuçlar, geçmiş yerel seçimlerle birlikte çeşitli açılardan analiz edilmiştir. Bu bölümde teorideki araçları test edebilmek için Çanakkale Merkez ilçede belediye başkanlığını elde etme çabası gösteren ve yoğun propaganda çalışmalarında bulunan CHP, AK Parti ve MHP ele alınarak bu partilerin aktörleri ile siyasal propaganda çalışmalarına ve araçların kullanımlarına ilişkin mülakatlar yapılmış, kullandıkları araçlar analiz edilmiş ve araçlar eklerde yansıtılmaya çalışılmıştır. Yapılan çalışmada propaganda araçlarının siyasal propaganda süreçlerinde sıklıkla kullanıldığı fakat etkileyici bir şekilde değerlendirilemediği görülmüştür. Bununla birlikte, araçları daha fazla kullanan siyasilerin önemli bir oy artırımı yaptığı da tespit edilmiştir. Çalışma, bundan sonraki süreçte yerel yönetimlerdeki seçim kampanyaları ile ilgili araştırma yapanlara, ilgililere ve siyasilere propaganda araçlarını nasıl kullanacaklarına ilişkin bir yol haritası, propaganda araçlarına ilgi duyanlar için katkı sağlamayı amaçlamaktadır.
Collections
The following license files are associated with this item: