Akıllı Turizm Uygulamaları
Künye
Yalçınkaya, P. , Atay, L. & Karakaş, E. (2018). AKILLI TURİZM UYGULAMALARI . Gastroia: Journal of Gastronomy And Travel Research , 2 (2) , 85-103.Özet
Teknolojinin turizmde yaygın kullanımı sonucunda teknolojiye, kaliteye ve çevreye dayalı yeni bir yaklaşım olarak akıllı turizmin ortaya çıktığı gözlenmektedir. Literatürde çeşitli tanımlar olmasına rağmen akıllı turizm kavramı için ortak bir tanımın henüz oluşmadığı görülmektedir. Bu kapsamda, akıllı turizm için yapılan tanımlar ve açıklamalar doğrultusunda bilgi ve iletişim teknolojileri, akıllı destinasyon ve akıllı otel ifadelerinin ön plana çıktığı görülmüştür. Literatür derlemesi niteliğindeki bu çalışmanın amacı, akıllı turizm kavramına ilişkin literatürü ve turizm sektöründeki uygulamaları inceleyerek özellikle Türkçe literatüre katkı sağlamaktır. Bu çalışmada ilk olarak, literatür detaylı olarak incelenerek; akıllı turizme yönelik literatürde bulunan farklı tanımlamalara yer verilmiş, literatürde ön plana çıkan akıllı destinasyon ve akıllı otel kavramları da incelenmiştir. Bilgi ve iletişim teknolojileri kapsamında değerlendirilen akıllı turizm tanımlarında daha yoğun olarak mobil uygulamalar, akıllı telefonlar, sosyal medya ve internet üzerinde durulduğu, çevreci anlayışın göz ardı edildiği tespit edilmiştir. The concept of smart tourism has emerged as a new approach based on technology, environment and quality. Although there are various ‘smart tourism’ definitions in literature, a common definition is not seen yet. In the direction of the definitions and explanations of smart tourism, it is seen that information and communication technologies (ICT), smart destination and smart hotel are the forefront expressions. The purpose of this study is to investigate both the different ‘smart tourism’ definitions and the different smart tourism practices. In this way, it is aimed to make a contribution to the literature, especially Turkish literature. In this study, first of all, the literature was reviewed in detail and the different definitions of smart tourism were written as well as the concepts of smart destination and smart hotel were examined. As a result, it is determined that the definitions of smart tourism within the scope of ICT is based on mobile applications, smart phones, social media and internet whereas environmental understanding is ignored.
Aşağıdaki lisans dosyası bu öğe ile ilişkilidir: