Matematik Öğretmen Adaylarinin Matematik Derslerinde Öğretim Materyali Kullanimina İlişkin Görüşleri
Künye
Ünlü, M. (2017). Matematik Öğretmen Adaylarinin Matematik Derslerinde Öğretim Materyali Kullanimina İlişkin Görüşleri. Eğitimde Kuram ve Uygulama, 1, 10-34.Özet
Bu araştırmanın amacı matematik öğretmen adaylarının, matematik derslerinde öğretim materyalleri kullanımına ilişkin görüşlerini belirlemektir. Araştırma, 2013– 2014 akademik yılı bahar döneminde bir devlet üniversitesinin eğitim fakültesinde öğrenim görmekte olan 142 matematik öğretmen adayı ile yürütülmüştür. Veri toplama aracı olarak 5 açık uçlu sorudan oluşan bir form kullanılmıştır. Veriler içerik analizi yöntemiyle analiz edilmiştir. Araştırmanın bulgularına göre, öğretmen adayları öğretim materyalini genel olarak, “öğretimi kolaylaştıran”, “görselliğin ön planda olduğu”, “elle tutulup, gözle görülen”, “yaratıcılık kullanılarak tasarlanan”, “teknolojik” “hazır olarak alıp kullanabilecekleri ya da kendilerinin tasarladıkları” araç gereçler olarak tanımlamışlardır. Öğretmen adaylarının büyük bir çoğunluğu öğretmen olduklarında matematik derslerinde materyal kullanmayı düşündüklerini belirtmişlerdir. Materyal kullanmak isteme nedenleri materyallerin öğretimi kolaylaştırması, duyuşsal alana yönelik kazanımlar ve psikomotor alana yönelik kazanımlar ve teknolojik gelişmelere uyum sağlama şeklinde sınıflandırılmıştır. Bazı öğretmen adayları ise materyal kullanmayı düşünmediklerini ifade etmişlerdir. Materyal kullanmak istememe nedenleri bilgi ve beceri eksikliği ve sahip oldukları olumsuz duyuşsal özellikler olarak kategorilendirilmiştir. Özellikle geometri konularının öğretiminde materyal kullanmak istediklerini belirtmişlerdir. Öğretmen adayları materyallerin sınıf yönetiminin sağlanamaması, öğrenme güçlüğüne neden olması, tehlike yaratabilmesi, maddi olanak gerektirmesi, hazırlanmasının ve kullanılmasının zor olması gibi sınırlılıkları olduğunu düşünmektedirler. Öğretmen olduklarında okullarda materyal kullanımı esnasında karşılaşabilecekleri problemlere ilişkin görüşleri ise öğrencilerden kaynaklanan problemler, yöneticilerden kaynaklanan problemler, fiziki ve maddi yetersizlikler ve sistemden kaynaklanan problemler şeklinde sınıflandırılmıştır. The aim of the study was to investigate pre-service mathematics teachers’ views about using instructional materials in mathematics lessons. Study was conducted with 142 pre-service mathematics teachers in 2013 - 2014 academic year at a faculty of education of a public university. The data were collected from 5 open ended questions. The data were analyzed by content analysis method. According to the findings of the research, pre-service teachers defined instructional materials as tools that facilitating teaching, used in teaching, visualising, hand held, visible, designed by using creativity, ready-to-use tools. . Majority of pre- service teachers want to use instructional materials in their classes when they are teachers. The reasons why they want to use instructional materials are categorized as facilitation of teaching, gains for the affective field, gains for the psychomotor field and the adaptation of the technological developments. On the other hand some pre-service teachers did not want to use materials. The reasons why they did not want to use materials were categorized as lack of knowledge and skills and negative affective characteristics. They are most likely to use materials in geometry and measurement learning area. In addition they think limitations of using materials is failure of classroom management, difficulty in learning, danger, financial necessity, difficulty in preparation and using. The problems that they encounter during using materials in schools are classified as problems arising from students, problems arising from the managers, physical and material deficiencies and other factors.
Koleksiyonlar
Aşağıdaki lisans dosyası bu öğe ile ilişkilidir: