Advanced Search

Show simple item record

dc.contributor.authorYelkikalan, Nazan
dc.date.accessioned2015-05-15T07:21:11Z
dc.date.available2015-05-15T07:21:11Z
dc.date.issued2006
dc.identifier.citationYelkikalan, N. (2006). 21.yüzyılda girişimcinin yeni özelliği: duygusal zeka. Girişimcilik ve Kalkınma Dergisi, 1(2), 39-51.en_US
dc.identifier.issn1306-8946
dc.identifier.urihttps://hdl.handle.net/20.500.12428/979
dc.description.abstractBir ülkenin kalkınmasında lokomotif görevi üstlenen faktörlerden birisi girisimcilerdir. Basarılı girisimcilik eylemleri ilgili ülkenin ekonomik yapısında refaha ve zenginlige ulasmada, zenginlik kaynaklarını çogaltmada ve issizlige bir çözüm olmak üzere gittikçe daha fazla önem kazanmaktadır. Bununla birlikte sürekli degisen isletme çevresi girisimcileri bu degisime uyumla karsı karsıya bırakmıstır. Andy Grove’un ifadesiyle “ya uy ya öl” kosulları mevcuttur. Yasamını sürekli kılmak isteyen girisimciler için artık isletme eylemlerinde rasyonellik tek basına yeterli olmamakta ve farklı bakıs açılarına ihtiyaç duymaktadırlar. “Duyguların akıllıca kullanımı” anlamındaki duygusal zeka, bu süreçte girisimcilerin en önemli kisisel özelligi olarak karsımıza çıkmaktadır.en_US
dc.description.abstractOne of the factors for a country to develop are the entrepreneurs that are functioning as locomotives. Successful entrepreneurship acts are getting more important to reach prosperity and rich in a country’s economy, to increase wealth sources and to find a solution to unemployment. In addition to this, management world that changes continually makes entrepreneurs to be harmonious to this change. Conditions are like the ones as Andy Grove defined “adapt or die”. Rationality in entrepreneurship acts is not enough any more for entrepreneurs that want to make their life continuous and so they need different point of views. In this process, we see emotional intelligence meaning ‘using the emotions intelligently’ as an important personality character of entrepreneurs.en_US
dc.language.isoturen_US
dc.publisherÇanakkale Onsekiz Mart Üniversitesi Dr. H. İbrahim Bodur Girişimcilik Uygulama ve Araştırma Merkezien_US
dc.rights.uriinfo:eu-repo/semantics/openAccessen_US
dc.subjectGirişimcien_US
dc.subjectZekaen_US
dc.subjectDuyguen_US
dc.subjectDuygusal zekaen_US
dc.subjectEntrepreneuren_US
dc.subjectIntelligence quotienten_US
dc.subjectEmotionen_US
dc.subjectEmotional intelligence quotienten_US
dc.title21.Yüzyılda Girişimcinin Yeni Özelliği : Duygusal Zekaen_US
dc.typearticleen_US
dc.authoridTR124554en_US
dc.relation.ispartofGirişimcilik ve Kalkınma Dergisien_US
dc.department[Belirlenecek]en_US
dc.institutionauthor. . .en_US
dc.relation.publicationcategoryMakale - Ulusal Hakemli Dergi - Kurum Öğretim Elemanıen_US


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record