Advanced Search

Show simple item record

dc.contributor.authorSarıyer, Nilsun
dc.date.accessioned2015-05-08T13:30:40Z
dc.date.available2015-05-08T13:30:40Z
dc.date.issued2009
dc.identifier.citationSarıyer, N. (2009). Girişimciler açısından televizyon reklamlarının marka tanınırlığına etkisi. Girişimcilik ve Kalkınma Dergisi, 4(1), 117-131.en_US
dc.identifier.issn1306-8946
dc.identifier.urihttps://hdl.handle.net/20.500.12428/932
dc.description.abstractMarka tanınırlıgı, tüketicinin ürünle ilgili dogrudan ya da dolaylı olarak maruz kaldıgı tecrübeleri içerir. Bu çalısmada, televizyon reklâmlarının marka tanınırlıgına etkisi arastırılmıstır. Arastırma, Çanakkale merkezinde yasayan 376 tüketici üzerinde yapılmıstır. Televizyon reklâmları ile marka tanınırlıgı arasında nispeten güçlü bir iliski oldugu ki-kare analizi kullanılarak tespit edilmistir. Tüketicilerin televizyon reklâmlarından beklentileri ise faktör analizi yardımıyla saptanmıstır. Bu beklentiler; istek, güven ve merak olarak adlandırılmıstır. Bu beklentiler itibarıyla marka tanınırlık düzeyleri arasında fark olup olmadıgı ayırma analiziyle belirlenmistir. Televizyon reklâmlarını merak eden tüketicilerin tanınmayan markaları tercih ettikleri ortaya çıkmıstır.en_US
dc.description.abstractBrand familiarity contains a consumer’s level of direct and indirect experiences with a product. In this study, the effect of television advertisement on brand familiarity was evaluated. This study was applied upon 376 customers in Çanakkale. The chi-square analysis indicates that there is a relatively strong relationship between television advertisement and brand familiarity. The consumers’ expectations from television advertisement were specified thanks to factor analysis. These expectations are desire, trust and curiosity. Given that, discriminant analysis was used to find out if there were any differences between the levels of brand familiarity. It was found out that those who wondered television advertisements preferred unfamiliar brands.en_US
dc.language.isoturen_US
dc.publisherÇanakkale Onsekiz Mart Üniversitesi Dr. H. İbrahim Bodur Girişimcilik Uygulama ve Araştırma Merkezien_US
dc.rights.uriinfo:eu-repo/semantics/openAccessen_US
dc.subjectMarka tanınırlılıgıen_US
dc.subjectMarka farkındalıgıen_US
dc.subjectTelevizyon reklamlarıen_US
dc.subjectBrand familiarityen_US
dc.subjectBrand awarenessen_US
dc.subjectTelevision advertisementen_US
dc.titleGirişimciler Açısından Televizyon Reklamlarının Marka Tanınırlığına Etkisien_US
dc.typearticleen_US
dc.authoridTR17227en_US
dc.relation.ispartofGirişimcilik ve Kalkınma Dergisien_US
dc.department[Belirlenecek]en_US
dc.institutionauthor. . .en_US
dc.relation.publicationcategory. . .en_US


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record