Advanced Search

Show simple item record

dc.contributor.authorŞengül Gültekin, Gülnur
dc.contributor.authorKaçay, Zülbiye
dc.date.accessioned2024-12-05T06:15:59Z
dc.date.available2024-12-05T06:15:59Z
dc.date.issued2024en_US
dc.identifier.citationŞengül Gültekin, G., & Kaçay, Z. (2024). Dijital Çağda Spor Taraftarlığı: Dijital Dönüşümün Etkileri. Çanakkale Onsekiz Mart Üniversitesi Spor Bilimleri Dergisi, 7(3), 34-52.en_US
dc.identifier.issn2687-2080
dc.identifier.urihttps://dergipark.org.tr/tr/pub/comusbd/issue/86894/1540494
dc.identifier.urihttps://hdl.handle.net/20.500.12428/6703
dc.description.abstractAmaç: Dijital çağ, spor taraftarlığını köklü bir şekilde dönüştürmüştür. Sporun dijitalleşmesi, spor izleyiciliğini daha erişilebilir, dinamik ve etkileşimli hale getirmiştir. E-Sporun yükselişi, dijital teknolojilerin sporla entegrasyonunun en belirgin örneğidir ve bu yeni spor dalı, geleneksel spor anlayışını değiştirmiştir. Bu araştırmada dijitalleşmenin spor taraftarlığı üzerindeki etkilerinin analiz edilerek, dijital teknolojilerin spor izleyiciliği ve taraftar etkileşimindeki rolünün incelenmesi amaçlamaktadır. Yöntem: Bu çalışma, konuyla ilgili literatür verilerini inceleyerek konuya ilişkin verileri aydınlatmayı amaçlayan bir derleme çalışmasıdır. Google Scholar, PubMed, Web of Science akademik veri tabanları kullanılarak anahtar kelimeler ve konu başlıkları aracılığıyla yayınlanmış çalışmalar taranmış ve bu çalışmalar üzerinden bir değerlendirme yapılmıştır. Bulgular: Bu çalışma, dijitalleşmenin spor dünyasında spor taraftarlığını daha erişilebilir, etkileşimli ve dinamik hale getirdiğini, sosyal medya ve dijital platformlar aracılığıyla taraftar katılımını artırdığını ortaya koymaktadır. E-Spor'un yükselişi, dijital teknolojilerin spora entegrasyonunun güçlü bir örneği olarak öne çıkarken, dijitalleşme aynı zamanda dijital bağımlılık, sosyal izolasyon ve gizlilik riskleri gibi olumsuz etkiler doğurmuştur. Bulgular, dijital dönüşümün sporun gelecekteki dinamiklerini şekillendireceğini göstermektedir. Sonuç: Sonuç olarak; dijital platformlar ve sosyal medya, taraftarların spor etkinliklerine anında erişim ve etkileşim imkanını artırmış ayrıca spor pazarlaması ve sponsorluğunun daha geniş kitlelere ulaşmasını sağlamıştır. Çalışma sonucunun sporun dijitalleşmesi ile literatüre katkı sağlayacağı düşünülmektedir.en_US
dc.description.abstractPurpose: The digital age has fundamentally transformed sports fandom. The digitalization of sports has made sports viewership more accessible, dynamic, and interactive. The rise of esports is the most prominent example of the integration of digital technologies into sports, reshaping traditional concepts of sport. This study aims to analyze the effects of digitalization on sports fandom by examining the role of digital technologies in sports viewership and fan engagement. Method: This study is a review that aims to shed light on the topic by examining the relevant literature. Published studies were reviewed using academic databases such as Google Scholar, PubMed, and Web of Science, utilizing keywords and subject headings to identify relevant sources. An evaluation was then conducted based on these studies. Results: This study indicates that digitalization has significantly transformed sports fandom, making it more accessible, interactive, and dynamic, while enhancing fan engagement through social media and digital platforms. The rise of e-sports exemplifies the profound integration of digital technologies within the sports domain. However, digitalization also presents challenges, including digital addiction, social isolation, and privacy concerns. The findings suggest that digital transformation will play a crucial role in shaping the future dynamics of sports. Conclusion: In conclusion, digital platforms and social media have enhanced fans' instant access to and interaction with sports events while also enabling sports marketing and sponsorship to reach broader audiences. It is believed that the findings of this study will contribute to the literature on the digitalization of sports.en_US
dc.language.isoturen_US
dc.publisherÇanakkale Onsekiz Mart Üniversitesien_US
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccessen_US
dc.subjectDigitalizationen_US
dc.subjectSportsen_US
dc.subjectFandomen_US
dc.subjectE-Sportsen_US
dc.subjectDijitalleşmeen_US
dc.subjectSporen_US
dc.subjectTaraftarlıken_US
dc.subjectE-Sporen_US
dc.titleDijital Çağda Spor Taraftarlığı: Dijital Dönüşümün Etkilerien_US
dc.title.alternativeSports Fandom in the Digital Age: The Impact of Digital Transformationen_US
dc.typearticleen_US
dc.authorid0000- 0001-9692-0132en_US
dc.authorid0000-0002- 9794-0888en_US
dc.relation.ispartofÇanakkale Onsekiz Mart Üniversitesi Spor Bilimleri Dergisien_US
dc.departmentEnstitüler, Lisansüstü Eğitim Enstitüsü, Spor Yöneticiliği Ana Bilim Dalıen_US
dc.departmentFakülteler, Spor Bilimleri Fakültesi, Spor Yöneticiliği Bölümüen_US
dc.identifier.volume7en_US
dc.identifier.issue3en_US
dc.identifier.startpage34en_US
dc.identifier.endpage52en_US
dc.institutionauthorŞengül Gültekin, Gülnur
dc.institutionauthorKaçay, Zülbiye
dc.relation.publicationcategoryMakale - Ulusal Hakemli Dergi - Kurum Öğretim Elemanıen_US
dc.authorwosid-en_US
dc.authorwosidW-1646-2017en_US
dc.authorscopusid-en_US
dc.authorscopusid57226298849en_US


Files in this item

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record