Advanced Search

Show simple item record

dc.contributor.authorÇimen, Erkan
dc.contributor.authorBozgüney, Reha
dc.contributor.authorÇiçeksöğüt, Rukiye
dc.date.accessioned2024-11-27T06:30:26Z
dc.date.available2024-11-27T06:30:26Z
dc.date.issued2023en_US
dc.identifier.citationÇimen, E., Bozgüney, R., & Çiçeksöğüt, R. (2023). Spor Bilimleri Fakültesinde Öğrenim Gören Öğrencilerin Zihinsel Antrenman Becerisi İle Bilinçli Farkındalık Düzeyleri Arasındaki İlişkinin İncelenmesi. Çanakkale Onsekiz Mart Üniversitesi Spor Bilimleri Dergisi, 6(4), 42-52.en_US
dc.identifier.issn2687-2080
dc.identifier.urihttps://dergipark.org.tr/tr/pub/comusbd/issue/82413/1383325
dc.identifier.urihttps://hdl.handle.net/20.500.12428/6686
dc.description.abstractAmaç: Yapılan çalışmada, spor bilimleri fakültesinde eğitim alan öğrencilerin zihinsel beceri ve bilinçli farkındalık arasındaki ilişkinin incelenmesi amaçlanmıştır. Yöntem: Çalışma, ilişkisel betimsel ve tarama metotları kullanılarak yapılmıştır. 2022-2023 eğitim öğretim yılında Isparta Süleyman Demirel Üniversitesi Spor Bilimleri Fakültesi'nde öğrenim gören 665 öğrenciden 155 gönüllü öğrenci çalışmaya katılmıştır. Verilerin varyans ve homojenlik testleri uygulanmış ve homojen oldukları tespit edilen veriler için parametrik istatistik testleri kullanılmıştır. Ölçeklerden elde edilen puanlar, çalışmaya katılanların aritmetik ortalaması ve standart sapması şeklinde sunulmuştur. Bulgular: Katılımcıların bilinçli farkındalık ölçeğinden ve zihinsel beceri ölçeğinden aldıkları puanların orta düzeyde olduğunu göstermiştir. Ayrıca, zihinsel beceri ile bilinçli farkındalık arasında pozitif yönde orta düzeyde bir ilişki olduğu tespit edilmiştir. Sonuç: Sonuçlar, spor bilimleri fakültesinde eğitim alan öğrencilerin bilinçli farkındalık düzeyinin ve zihinsel becerilerinin orta düzeyde olduğunu göstermektedir. Ayrıca, bilinçli farkındalık düzeyi ile zihinsel beceriler arasında pozitif yönde orta düzeyde bir ilişkinin varlığını ortaya koymaktadır.en_US
dc.description.abstractPurpose: In this study, the aim was to investigate the relationship between mental skills and mindful awareness among students in the Faculty of Sports Sciences. Method: The study employed correlational descriptive and survey methods. A total of 155 voluntary students out of 665 enrolled in the academic year 2022-2023 at the Faculty of Sports Sciences, Süleyman Demirel University in Isparta, participated in the research. The data were tested for variance and homogeneity, and parametric statistical tests were applied to the data that were found to be homogeneous. The scores obtained by the participants from the scales were presented as mean and standard deviation (M ± SD). Results: The findings revealed that the participants' scores on the mindful awareness scale and the mental skills scale were at a moderate level. Additionally, a positive moderate-level relationship was found between mental skills and mindful awareness. Conclusion: The results indicate that the level of mindful awareness and mental skills of students in the Faculty of Sports Sciences is moderate. Moreover, the study demonstrates the existence of a positive moderate-level relationship between mindful awareness and mental skills.en_US
dc.language.isoturen_US
dc.publisherÇanakkale Onsekiz Mart Üniversitesien_US
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccessen_US
dc.subjectSpor bilimlerien_US
dc.subjectZihinsel Antrenmanen_US
dc.subjectBilinçli Farkındalıken_US
dc.subjectSporen_US
dc.subjectSports Scienceen_US
dc.subjectMental Trainingen_US
dc.subjectMindful Awarenessen_US
dc.subjectSporten_US
dc.titleSpor Bilimleri Fakültesinde Öğrenim Gören Öğrencilerin Zihinsel Antrenman Becerisi İle Bilinçli Farkındalık Düzeyleri Arasındaki İlişkinin İncelenmesien_US
dc.title.alternativeInvestigation of The Relationship Between Mental Training Skills and Conscious Awareness Levels of Students Studying at The Faculty of Sports Sciencesen_US
dc.typearticleen_US
dc.relation.ispartofÇanakkale Onsekiz Mart Üniversitesi Spor Bilimleri Dergisien_US
dc.departmentSeçinizen_US
dc.identifier.volume6en_US
dc.identifier.issue4en_US
dc.identifier.startpage42en_US
dc.identifier.endpage52en_US
dc.relation.publicationcategoryMakale - Ulusal Hakemli Dergi - Başka Kurum Yazarıen_US


Files in this item

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record