Spor Bilimleri Fakültesinde Öğrenim Gören Öğrencilerin Zihinsel Antrenman Becerisi İle Bilinçli Farkındalık Düzeyleri Arasındaki İlişkinin İncelenmesi
Citation
Çimen, E., Bozgüney, R., & Çiçeksöğüt, R. (2023). Spor Bilimleri Fakültesinde Öğrenim Gören Öğrencilerin Zihinsel Antrenman Becerisi İle Bilinçli Farkındalık Düzeyleri Arasındaki İlişkinin İncelenmesi. Çanakkale Onsekiz Mart Üniversitesi Spor Bilimleri Dergisi, 6(4), 42-52.Abstract
Amaç: Yapılan çalışmada, spor bilimleri fakültesinde eğitim alan öğrencilerin zihinsel beceri
ve bilinçli farkındalık arasındaki ilişkinin incelenmesi amaçlanmıştır.
Yöntem: Çalışma, ilişkisel betimsel ve tarama metotları kullanılarak yapılmıştır. 2022-2023
eğitim öğretim yılında Isparta Süleyman Demirel Üniversitesi Spor Bilimleri Fakültesi'nde
öğrenim gören 665 öğrenciden 155 gönüllü öğrenci çalışmaya katılmıştır. Verilerin varyans
ve homojenlik testleri uygulanmış ve homojen oldukları tespit edilen veriler için parametrik
istatistik testleri kullanılmıştır. Ölçeklerden elde edilen puanlar, çalışmaya katılanların
aritmetik ortalaması ve standart sapması şeklinde sunulmuştur.
Bulgular: Katılımcıların bilinçli farkındalık ölçeğinden ve zihinsel beceri ölçeğinden aldıkları
puanların orta düzeyde olduğunu göstermiştir. Ayrıca, zihinsel beceri ile bilinçli farkındalık
arasında pozitif yönde orta düzeyde bir ilişki olduğu tespit edilmiştir.
Sonuç: Sonuçlar, spor bilimleri fakültesinde eğitim alan öğrencilerin bilinçli farkındalık
düzeyinin ve zihinsel becerilerinin orta düzeyde olduğunu göstermektedir. Ayrıca, bilinçli
farkındalık düzeyi ile zihinsel beceriler arasında pozitif yönde orta düzeyde bir ilişkinin
varlığını ortaya koymaktadır. Purpose: In this study, the aim was to investigate the relationship between mental skills and
mindful awareness among students in the Faculty of Sports Sciences.
Method: The study employed correlational descriptive and survey methods. A total of 155
voluntary students out of 665 enrolled in the academic year 2022-2023 at the Faculty of
Sports Sciences, Süleyman Demirel University in Isparta, participated in the research. The
data were tested for variance and homogeneity, and parametric statistical tests were applied to
the data that were found to be homogeneous. The scores obtained by the participants from the
scales were presented as mean and standard deviation (M ± SD).
Results: The findings revealed that the participants' scores on the mindful awareness scale
and the mental skills scale were at a moderate level. Additionally, a positive moderate-level
relationship was found between mental skills and mindful awareness.
Conclusion: The results indicate that the level of mindful awareness and mental skills of
students in the Faculty of Sports Sciences is moderate. Moreover, the study demonstrates the
existence of a positive moderate-level relationship between mindful awareness and mental
skills.