Boş Zaman Faaliyeti Olarak Yüzme Sporu Yapan Bireylerin Özgüven Düzeylerinin İncelenmesi
Künye
Köroğlu, M., Yentürk, B., & Abanoz, H. (2023). Boş Zaman Faaliyeti Olarak Yüzme Sporu Yapan Bireylerin Özgüven Düzeylerinin İncelenmesi. Çanakkale Onsekiz Mart Üniversitesi Spor Bilimleri Dergisi, 6(3), 224-240.Özet
Amaç: Batman Belediyesi Spor Kompleksinde yüzme sporu yapan bireylerin özgüven düzeylerinin çeşitli değişkenlere göre incelenmesidir.
Yöntem: Spor kompleksine gelerek yüzme sporu yapan 195 katılımcı çalışmamıza gönüllü olarak katılmıştır. Araştırma grubunda yer alan katılımcılara Akın (2007) tarafından geliştirilen özgüven ölçeği anketiyle veriler toplanmıştır. İlişkisel tarama modeli yöntemiyle elde edilen veri sonuçları SPSS 26 programında analiz edilmiştir.
Bulgular: Çalışma sonucunda özgüven düzeyleri ile yaş, cinsiyet, gelir seviyesi, eğitim düzeyleri, yüzme sporuna başlatan kişi ve yüzmeye destek veren kişi değişkenleri arasında anlamlı bir fark görülmemiştir. Çalışmamızda katılımcıların özgüven düzeyleri ile yüzme sıklığı değişkeni arasında anlamlı bir fark görülmüş olup haftada üç gün yüzme sporu yapanların özgüven düzeyi ortalamaları, haftada iki gün ve dört gün yapanlara göre daha yüksek bulunmuştur.
Sonuç: Katılımcıların çeşitli değişkenlere göre özgüven düzeylerine bakılmış ancak yalnızca spor yapma sıklığı değişkeni ile özgüven arasında ilişki bulunmuştur. Purpose: The aim of this study is to examine the self-confidence levels of individuals who do
swimming in Batman Municipality Sports Complex according to various variables.
Method: For this purpose, 195 participants who came to the sports complex and practiced
swimming voluntarily participated in our study. Data were collected by distributing the SelfConfidence Scale developed by Akın to the participants in the research group. The data results
obtained by the relational scanning model method were analyzed in the SPSS 26 program.
Results: As a result of the study, there was no significant difference between the selfconfidence levels and the variables of age, gender, income level, education level, the person
who started swimming and the person who supported swimming.
Conclusion: In our study, a significant difference was observed between the self-confidence
levels of the participants and the variable of swimming frequency, and the average of the selfconfidence level of those who did swimming 3 days a week was found to be higher than those
who did swimming 2 days a week and 4 days a week.