Advanced Search

Show simple item record

dc.contributor.authorArslangörür, Aslıhan
dc.contributor.authorÇavuşoğlu, Selçuk Bora
dc.date.accessioned2024-11-25T07:41:22Z
dc.date.available2024-11-25T07:41:22Z
dc.date.issued2023en_US
dc.identifier.citationArslangörür, A., & Çavuşoğlu, S. B. (2023). Pilates Egzersiz Metodunu Uygulayan Kadınların İletişim Becerilerinin ve Algılanan Stres Düzeylerinin İncelenmesi. Çanakkale Onsekiz Mart Üniversitesi Spor Bilimleri Dergisi, 6(3), 102-117.en_US
dc.identifier.issn2687-2080
dc.identifier.urihttps://dergipark.org.tr/tr/pub/comusbd/issue/80378/1333593
dc.identifier.urihttps://hdl.handle.net/20.500.12428/6672
dc.description.abstractAmaç: Bu çalışmanın amacı, pilates egzersiz metodunu uygulayan kadınların iletişim becerilerinin ve algılanan stres düzeylerinin incelenmesidir. Yöntem: Araştırma grubunu 308 gönüllü kadın katılımcı oluşturmaktadır. Veri toplama aracı olarak katılımcılara kişisel bilgi formu, iletişim becerileri ölçeği ve algılanan stres düzeyi ölçeği uygulanmıştır. İletişim becerileri ölçeği, Korkut ve Bugay (2014) tarafından geçerlik güvenirlik çalışması yapılan, 5’li likert tipinde 25 maddeli, İletişim ilkeleri ve temel beceriler, Kendini İfade Etme, Etkin Dinleme ve Sözel Olmayan İletişim, İletişim Kurmaya İsteklilik olarak adlandırılan 4 alt boyuttan oluşmaktadır. Bu araştırma için ölçeğin geneline ilişkin iç tutarlılık katsayısı .85 bulunurken, İletişim ilkeleri ve temel beceriler .79, Kendini ifade etme .83, Etkin dinleme ve sözel olmayan iletişim .79 ve İletişim kurmaya isteklilik alt boyutu .82 saptanmıştır. Katılımcıların stres düzeylerini ölçmek amacıyla kullanılan algılanan stres düzeyi ölçeği, Kaya ve ark. (2019) tarafından geçerlik ve güvenirlik çalışması yapılan, 5’li likert tipinde, toplam 10 maddeden oluşmaktadır. Olumlu ifade içeren maddelerden 7 tanesi ters puanlanmaktadır. Bu araştırma da ölçeğin geneline ilişkin iç tutarlılık katsayısı .71 olarak saptanmıştır. Tüm istatistiksel analizler IBM SPSS sürüm 21.0 yazılımı (IBM Corp. Released 2012. Armonk, NY, USA) ile yapılmıştır. Verilerin analizinde kişisel bilgiler için tanımlayıcı istatistik yöntemlerinden frekans ve yüzde kullanılmıştır. Değişkenler arasında karşılaştırma yapmadan önce normallik analizi yapılmıştır. Skewness ve Kurtisos değerleri -2 ile +2 arasında değer aldığı için değişkenlerin normal dağılım gösterdiği varsayılmıştır (George ve Mallery 2010). Buna göre α = 0.05 anlamlılık düzeyinde 2 değişkenli veriler için Independent-Samples T-Testi, 2’den fazla değişkenleriçin ise One-Way ANOVA testi uygulanmıştır. Alt boyutlar arasındaki ilişkiyi ölçmek amacıyla Pearson Korelasyon analizi yapılmıştır. Bulgular: Analiz sonuçlarına göre medeni durum, aylık gelir, egzersiz yapma nedeni ile iletişim becerileri alt boyutları arasında istatistiksel olarak anlamlı farklılık tespit edilirken, yaş, haftalık egzersiz yapma süresi, toplam egzersiz yılı, öğrenim durumu arasında anlamlı farklılık tespit edilememiştir. Yaş, aylık gelir, egzersiz yapma nedeni ile algılanan stres düzeyi arasında anlamlı farklılık ortaya konmuştur. Ancak medeni durum, haftalık egzersiz yapma süresi, toplam egzersiz yılı, öğrenim durumu arasında istatistiksel olarak anlamlı bir farklılık bulunamamıştır. Yapılan pearson korelasyon analizine göre iletişim becerileri kendini ifade etme, iletişim kurmaya isteklilik alt boyutlarında orta düzeyde, etkin dinleme ve sözel olmayan iletişim alt boyutlarında yüksek düzeyde, algılanan stres düzeyinde ise negatif yönlü orta düzeyde ilişki olduğu tespit edilmiştir. Sonuç: Sonuç olarak, pilates egzersiz metodunu uygulayan kadınların iletişim becerileri medeni durum, aylık gelir, egzersiz yapma nedeni, algılanan stres düzeyi ise yaş, aylık gelir, egzersiz yapma nedeni gibi sosyo-demografik değişkenler açısından farklılık göstermektedir.en_US
dc.language.isoturen_US
dc.publisherÇanakkale Onsekiz Mart Üniversitesien_US
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccessen_US
dc.subjectİletişim Becerilerien_US
dc.subjectAlgılanan Stres Düzeyien_US
dc.subjectPilates Egzersiz Metoduen_US
dc.subjectCommunication skillsen_US
dc.subjectPerceived stress levelen_US
dc.subjectPilates exercise methoden_US
dc.titlePilates Egzersiz Metodunu Uygulayan Kadınların İletişim Becerilerinin ve Algılanan Stres Düzeylerinin İncelenmesien_US
dc.title.alternativeInvestigation of Communication Skills and Perceived Stress Levels of Women Applying Pilates Exercise Methoden_US
dc.typearticleen_US
dc.relation.ispartofÇanakkale Onsekiz Mart Üniversitesi Spor Bilimleri Dergisien_US
dc.departmentSeçinizen_US
dc.identifier.volume6en_US
dc.identifier.issue3en_US
dc.identifier.startpage102en_US
dc.identifier.endpage117en_US
dc.relation.publicationcategoryMakale - Ulusal Hakemli Dergi - Başka Kurum Yazarıen_US


Files in this item

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record