Advanced Search

Show simple item record

dc.contributor.authorŞayan, Neda
dc.contributor.authorYakut, Salih
dc.date.accessioned2024-10-17T06:40:04Z
dc.date.available2024-10-17T06:40:04Z
dc.date.issued2022en_US
dc.identifier.citationŞayan, N., & Yakut, S. (2022). Ortaokul Öğrencilerinin Finansal Okuryazarlık Düzeyinin Belirlenmesi: Çanakkale Merkez Örneği. Biga İktisadi Ve İdari Bilimler Fakültesi Dergisi, 3(1), 23-34.en_US
dc.identifier.issn2757-573X
dc.identifier.urihttps://dergipark.org.tr/tr/pub/biibfd/issue/70116/1124239
dc.identifier.urihttps://hdl.handle.net/20.500.12428/6564
dc.description.abstractBu araştırmanın amacı, ortaokul öğrencilerinin finansal okuryazarlık düzeyinin çeşitli değişkenler bakımından incelemek ve bu konuda çözüm önerileri sunmaktır. Araştırma nicel yöntem ile yapılmıştır. Çanakkale merkez ilçede 16 ortaokulda okuyan 311 öğrenciye Finansal Bilgi Testi uygulanarak veriler toplanmıştır. Veriler parametrik olmayan testlerden Mann Whitney U Testi ve Krusskal Wallis Testi ile analiz edilmiştir. Yapılan araştırma sonucunda, öğrencilerin finansal bilgi testinden aldığı puanlar ile cinsiyet, sınıf düzeyi, bütçe yapma durumu, ekonomi ile ilgili herhangi bir televizyon yayını, dergi vb. takip etme durumu arasında anlamlı farklılık görülmemiştir. Ayrıca, öğrencilerin finansal bilgi testinden aldığı puanlar anne mesleği, baba mesleği, anne eğitim durumu, baba eğitim durumu, aile gelir durumu, birikim yapma durumu, kumbara kullanımı, alışveriş öncesi ürün ve mağaza hakkında araştırma yapma durumu değişkenlerine göre karşılaştırıldığında ise anlamlı farklılıklar ortaya çıkmıştır. Öğrencilere ve velilere yönelik finansal okuryazarlık becerisi eğitimi verilmesi konusunda çeşitli öneriler sunulmuştur.en_US
dc.description.abstractThe aim of this research is to examine the financial literacy level of secondary school students in terms of various variables and to offer solutions in this regard. The research was carried out with the quantitative method. Data were collected by applying the Financial Knowledge Test to 311 students studying in 16 secondary schools in the central district of Çanakkale. The data were analyzed with the Mann Whitney U Test and Krusskal Wallis Test, which are non-parametric tests. As a result of the research, there was no significant difference between students’ financial knowledge test scores and gender, grade level, budgeting status, following any television broadcast, magazine, etc. related to the economy. In addition, there was a significant difference when the scores obtained by the students from the financial knowledge test were compared according to the variables of mother’s job, father’s job, mother’s education level, father’s education level, family income status, saving status, using a piggy bank, researching about the product before shopping and the store. Various suggestions were presented about providing financial literacy skills training for students and parents.en_US
dc.language.isoturen_US
dc.publisherÇanakkale Onsekiz Mart Üniversitesien_US
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccessen_US
dc.subjectFinansal okuryazarlıken_US
dc.subjectOrtaokulen_US
dc.subjectPara yönetimien_US
dc.subjectFinancial literacyen_US
dc.subjectSecondary schoolen_US
dc.subjectMoney managementen_US
dc.titleOrtaokul Öğrencilerinin Finansal Okuryazarlık Düzeyinin Belirlenmesi: Çanakkale Merkez Örneğien_US
dc.title.alternativeDetermining the Level of Financial Literacy of Secondary School Students: An Example of the Çanakkale Centeren_US
dc.typearticleen_US
dc.relation.ispartofBiga İktisadi Ve İdari Bilimler Fakültesi Dergisien_US
dc.departmentSeçinizen_US
dc.identifier.volume3en_US
dc.identifier.issue1en_US
dc.identifier.startpage23en_US
dc.identifier.endpage34en_US
dc.relation.publicationcategoryMakale - Uluslararası Hakemli Dergi - Başka Kurum Yazarıen_US


Files in this item

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record