Advanced Search

Show simple item record

dc.contributor.authorKöse, Can
dc.contributor.authorCesur, Didem
dc.date.accessioned2024-10-16T06:46:16Z
dc.date.available2024-10-16T06:46:16Z
dc.date.issued2021en_US
dc.identifier.citationCesur, D., & Köse, C. (2021). Dijital Teknolojiye Yönelik Tutumların Girişimcilik Niyetindeki Rolü: Z Kuşağında Bir Araştırma. Biga İktisadi Ve İdari Bilimler Fakültesi Dergisi, 2(3), 252-270.en_US
dc.identifier.issn2757-573X
dc.identifier.urihttps://dergipark.org.tr/tr/pub/biibfd/issue/69413/1103170
dc.identifier.urihttps://hdl.handle.net/20.500.12428/6555
dc.description.abstractGünümüzde artan teknoloji, bilgiye erişimin kolaylığı ve girişimcilik eğitiminin lise dengi okullarda verilmeye başlanması ile birlikte gençlerin girişimciliğe adım atmaları diğer kuşaklara göre daha erken olmaya başlamıştır. Bağımsızlığına ve özgürlüğüne düşkün, teknolojiye meraklı, bilgiye hızlı erişebilen, formaliteye uyum sağlamayan, çeşitliliği seven ve hızlı öğrenen ve kendi işini yapmak isteyen gençler artık üniversite mezunu olmayı bile beklemeden iş kurmaya yönelmektedir. Bu çalışmada Z kuşağının dijital teknolojiye yönelik tutumunun girişimcilik niyetine etkisini ölçmek amaçlanmıştır. Bu amaç doğrultusunda 423 Z kuşağı mensubu kişiye anket uygulanmıştır. Elde edilen veriler, yapısal eşitlik modeli kullanılarak değerlendirilmiştir. Araştırmadan elde edilen bulgulara göre Z kuşağının dijital teknolojiye yönelik tutumlarının girişimcilik niyeti üzerinde etkisinin olduğu sonucuna ulaşılmıştır.en_US
dc.description.abstractToday, young people's orientation to entrepreneurship has started to happen earlier than other generations due to the increasing technology, ease of access to information and the introduction of entrepreneurship education in schools equivalent to high school. Young people who are fond of independence and freedom, keen on technology, can access information quickly, do not adapt to formalities, love diversity and learn quickly, and want to start their own business, now tend to start a business without even waiting for a university degree. In this study, it is aimed to measure the effect of the Generation Z’s attitude towards digital technology on entrepreneurial intention. For this purpose, a questionnaire was applied to 423 Z generation members. The obtained data were evaluated using the structural equation model. According to the findings obtained from the research, it was concluded that the attitudes of the Z generation towards digital technology have an effect on the entrepreneurial intention.en_US
dc.language.isoturen_US
dc.publisherÇanakkale Onsekiz Mart Üniversitesien_US
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccessen_US
dc.subjectZ Kuşağıen_US
dc.subjectDijital Teknolojien_US
dc.subjectGirişimcilik Niyetien_US
dc.subjectGeneration Zen_US
dc.subjectDigital Technologyen_US
dc.subjectEntrepreneurship Intentionen_US
dc.titleDijital Teknolojiye Yönelik Tutumların Girişimcilik Niyetindeki Rolü: Z Kuşağında Bir Araştırmaen_US
dc.title.alternativeThe Role of Attitudes Towards Digital Technology on Entrepreneurial Intention: A Study in Generation Zen_US
dc.typearticleen_US
dc.authorid0000-0001-8862-3859en_US
dc.authorid-en_US
dc.relation.ispartofBiga İktisadi Ve İdari Bilimler Fakültesi Dergisien_US
dc.departmentFakülteler, Çan Uygulamalı Bilimler Fakültesi, İş Sağlığı ve Güvenliği Bölümüen_US
dc.identifier.volume2en_US
dc.identifier.issue3en_US
dc.identifier.startpage252en_US
dc.identifier.endpage270en_US
dc.institutionauthorKöse, Can
dc.institutionauthorCesur, Didem
dc.relation.publicationcategoryMakale - Uluslararası Hakemli Dergi - Kurum Öğretim Elemanıen_US
dc.authorwosid-en_US
dc.authorwosid-en_US
dc.authorscopusid-en_US
dc.authorscopusid-en_US


Files in this item

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record