Advanced Search

Show simple item record

dc.contributor.authorSart, Gamze
dc.date.accessioned2024-10-15T07:30:31Z
dc.date.available2024-10-15T07:30:31Z
dc.date.issued2021en_US
dc.identifier.citationSart, G. (2021). Üniversite Öğrencilerinde Duygusal Zekanın Girişimciliğe Etkisinde İnovasyon Eğiliminin Aracı Etkisi. Biga İktisadi Ve İdari Bilimler Fakültesi Dergisi, 2(1), 89-99.en_US
dc.identifier.issn2757-573X
dc.identifier.urihttps://dergipark.org.tr/tr/pub/biibfd/issue/69382/1101966
dc.identifier.urihttps://hdl.handle.net/20.500.12428/6545
dc.description.abstractGenç nesilleri girişimciliğe teşvik etmenin önemi konusundaki farkındalık, son yıllarda hız kazanmıştır. Kişilerin girişimcilik üzerine detaylı eğitim almaları girişimci olacakları anlamına gelmemektedir. Girişimci olmak için her şeyden önce kişinin duygusal zekasının yüksek olması gerekmektedir. Bunun yanı sıra, inovasyon yeteneğini oluşturan belirli kişilik özelliklerini kendinde barındırması ve koşullarının bir girişimde bulunmaya elverişli olması gerekmektedir. Bu çalışmada, üniversite öğrencilerinin duygusal zekalarının girişimci davranışlara etkisinde inovasyon eğiliminin aracı etkisi araştırılmıştır. Bu amaçla, İstanbul’da eğitim veren vakıf ve devlet üniversitelerinde önlisans, lisans ve lisansüstü eğitim alan 650 öğrenci örneklemi oluşturmuştur. Regresyon analizi sonucunda, duygusal zekanın girişimciliği pozitif yönde etkilediği, inovasyonun bu ilişkide tam aracı etkili rolü olduğu ortaya konulmuştur. Girişimciliğin faydalarının evrensel olarak anlaşıldığı ve girişimcilik teşviklerinin artırıldığı günümüz koşullarında, bu çalışma sonucunda belirlenen, duygusal zeka düzeyi yüksek gençlerin girişimci kimliklerinin gelişeceği ve inovatif becerilerin destekleyeci rolü olduğu sonucu literatüre katkı sağlayacaktır.en_US
dc.description.abstractAwareness of the importance of encouraging young generations to entrepreneurship has gained momentum in recent years. The fact that people receive detailed training on entrepreneurship does not mean that they will become entrepreneurs. In order to be an entrepreneur, first of all, the emotional intelligence of the person must be high. In addition, it must contain certain personality traits that make up its innovation capability and its conditions must be suitable for an initiative. In this study, the mediating effect of innovation tendency on the effect of emotional intelligence of university students on entrepreneurial behavior was investigated. For this purpose, a sample of 650 students studying at associate degree, undergraduate and postgraduate education in foundation and state universities in Istanbul was formed. As a result of the regression analysis, it was revealed that emotional intelligence positively affects entrepreneurship, and innovation has a full mediating role in this relationship. In today's conditions, where the benefits of entrepreneurship are universally understood and entrepreneurship incentives are increased, the result determined as a result of this study will improve the entrepreneurial identities of young people with high emotional intelligence and the supportive role of innovative skills will contribute to the literature.en_US
dc.language.isoturen_US
dc.publisherÇanakkale Onsekiz Mart Üniversitesien_US
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccessen_US
dc.subjectDuygusal Zekaen_US
dc.subjectİnovasyonen_US
dc.subjectGirişimciliken_US
dc.subjectAracı Etkien_US
dc.subjectEmotional Intelligenceen_US
dc.subjectEntrepreneurshipen_US
dc.subjectInnovationen_US
dc.subjectMediating Effecten_US
dc.titleÜniversite Öğrencilerinde Duygusal Zekanın Girişimciliğe Etkisinde İnovasyon Eğiliminin Aracı Etkisien_US
dc.title.alternativeThe Mediating Effect of Innovation Tendency on The Effect of Emotional Intelligence on Entrepreneurship in University Studentsen_US
dc.typearticleen_US
dc.relation.ispartofBiga İktisadi Ve İdari Bilimler Fakültesi Dergisien_US
dc.departmentSeçinizen_US
dc.identifier.volume2en_US
dc.identifier.issue1en_US
dc.identifier.startpage89en_US
dc.identifier.endpage99en_US
dc.relation.publicationcategoryMakale - Uluslararası Hakemli Dergi - Başka Kurum Yazarıen_US


Files in this item

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record